sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (173)
  • medya (11)

173. ben market alışverişlerinde aşırı bulunmadığım için (şimdilik) en çok kıyafet ve makyaj malzemeleri ve elektronik eşyalarda anlıyorum alım gücümüzün düştüğünü.

Şu an en dandik kıyafete bakın en az 60 tl veriyorsun. Bundan fazla değil 2 sene önce, 60 tl ye çok güzel bir kazak alırdın. Şimdi çok güzel bir kazak istediğinde etiket fiyatı 119 tl yi gözden çıkarman gerekiyor. Montlar falan da uçtu, uyduruk montlar 250 tl den aşağı değil. 

Makyaj malzemelerine değinmiyorum bile, ihtiyaçtan gidip maskara ve kapatıcı aldığında indirimli haliyle bile 80 tl den aşağı çıkamıyorsun. İndirimsiz alsan bir şeyleri 2-3 ana malzemeyi drug store yerlerden herhalde 200 tl bayılıcaz bi maskara bi kapatıcı bi allığa bi fırçaya..

15 mayıs 14:22

172. Yaz tatilinden sonra okula (ve yurda) dönünce aynı harçlığı almama ve dışarıda daha az yememe rağmen (gizlinot: Dışarıda dediğim Yemekhane ve kantin dışındaki mekanlar) harçlığım ucu ucuna yetti. Oysa ki önceden para biriktirebiliyordum.

15 mayıs 00:23

171. Bugün kumanya alışverişine 460 lira vermem. 4 kişiyiz evde. Ben çocukken hatırlıyorum, 100 liraya market arabası tıka basa doluyordu. Kilo kilo kıyma alınırdı, yağ veya tuvalet kağıdı alırken reyon başında bu kadar hesap yapılmazdı mesela. 

14 mayıs 21:58

170. Orta sınıf insanlar için -kendim de dahil- market alışverişinin eskiye nazaran aynı şeyleri 1.5,2 katına çıkması en bariz gösterge bence. Çünkü genelde yeme içme konusunda dümdüz giderim ben ama son zamanlarda “ohaa cidden bu kadar tutmuş mu ya” diye oturup fişi inceliyorum. Bir de ayakkabı çanta konusunda “iyi ki eskiden almışım ya” derken buluyorum kendimi. Birkaç sene önce iki üç ayda bir büyük alışverişe çıkardım mevsim geçişi diye ki aralarda da yine gözüme kestirdiğim birkaç parçayı atardım avm gezmelerinde. “Buna bu kadar para vermeye değer mi” diye düşünüyorum artık birşey alırken. Yine her 2-3 senede bir telefon değiştirirdim bu sene değiştirmeyeceğim çünkü gerçekten mal yerine koyuyorlar insanı %50 ötv ne ya ne. Yine kendim için örnek vereyim bırak mac bobbi brownu;armani,shiseido,estee lauderdan aşağı düşmezdim fondöten konusunda ama gözümün önünde zam üste zam geliyor eskiden rahatlıkla aldığım her şeye. Şimdi alamaz mıyım yine alırım ama sıkışırım biliyorum ve neden vital olmayan şeyler için sıkışayım diyorum, alternatifini alıyorum drugstore geçmişim de baya iyi olduğu için. Yine yeme içmeden kısmıyorum o ayrı ama eskiden olduğu gibi hem iyi yiyip hem iyi gezip hem iyi giyinme olayı rafa kalktı gibi daha doğrusu öyle bol keseden olmuyor olsa bile illaki çıkıyor acısı bir yerden. Kuaföre bi gidişte 300₺ bayılmayayım şimdi ya diyip boyamı alıp boyuyorum evde mesela.3-4 sene önce aman ya onla mı uğraşacam derdim.Ben orta kesim olarak eğlencemden kılık kıyafetimden kesmek zorunda kalıyorsam orta altı gelir seviyesindekiler yeme içmesinden kesmek zorunda kalıyordur diye düşünüyorum ki bu çok fena ya.Allah gerçekten herkesin yardımcısı olsun çünkü türkiyede iyi kötü yaşamak için bile çok fazla çaba sarfetmek gerekiyor ve şuan 100₺nin değeri yok şaka gibi.

5 mayıs 20:30

169. Meyve yiyemiyorum 

5 mayıs 20:19

168. Az önce market alışverişi yaptım. Normal şartlarda en fazla 200-300 lira tutacak şeylere 583 lira ödedim. Ve inanın doğru düzgün aldığım hiçbir şey yok. Bu zamlar böyle devam ettikçe bu ülkede nasıl yaşayacağız acaba, aklım almıyor...

ilgili medya:
1
5 mayıs 19:13

167. Eskiden Sevmemiştim ama verdiğim para boşa gitmesin diye kullandım, düzenli kullanımda etki gördüm gibi sebeplerle ürün bitirmek bir çeşit haz veriyordu. Artık sevmediğim bir ürün bittiğinde bile tek hissettiğim garip bir huzursuzluk çünkü piyasada drugstoreda bile uygun fiyatlı ürün kalmadı. 

2 mayıs 18:54

166. mutfak masrafını dışında kıyafet krizi var. eskiden 100 liraya iyi kıyafet alırım diye düşünürken, şimdi o paraya anca uyduruk tişört buluyorum. çok net hatırlıyorum mangodan 40 tl ye kot pantolon almıştım ve bu çok eskiden falan değildi bu arada birkaç sene önce. yine mango indiriminden 30-40 tl ye çok hoş elbiseler almıştım. şimdi mağazalarda 150-200 den aşağı kıyafet yok. hatta kazaklar 300 ü buluyor, paltolar 500 den başlıyordu geçen sezon ve sadece bir önceki sene aynı kalitedeki paltoyu 220 tl ye almıştım. artık mağazalara bakmayı bıraktım, butiklerden bakıyorum. güzel parçalar çıkıyor, hem de çok daha ucuza. öyle sürekli mangolara, bershkalara böbrek dayanmaz. eurodan dolayı battık zaten bence, ucuza bir şey almak imkansız her şeyi ithal ettiğimiz için. senin 650 tl paran, alışverişte 100 e düşüyor bu açıdan bakmak lazım.daha kötü günler gelecek bence, mutfak masrafına hiç girmiyorum yazılmış zaten içler acısı, resmen çok sevdiğim yiyeceklerden vazgeçiyorum pahalı diye.

26 nisan 01:55

165. Geçen kış bol bol marul alıp salata yaptım.bu kış marul fiyatı arttı ve inanın bir kere falan aldım çünkü hesap yaptım şöyle birkac sebzeli bol salata bana 10 liraya falan malolacakti.(maydanoz ,marul,havuç..).Annem turşu yapmıştı onu yedim .ben yalnızım ve şükür çalışıyorum.ona rağmen fazla geldi.

Not:bu ara marul biraz daha uygun sanki.

25 nisan 12:11 25 nisan 12:13

164. Telefonumdan yemeksepeti uygulamasını silmem olabilir. En aşağı 30 liradan aşağı yemek söyleyemiyorsunuz. Buna otuz lira verene kadar iki kilo patates alırım diyorum. Kalkıp paşa paşa tostumu yapıyorum. 

25 nisan 08:43