sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (77)
  • medya (0)

77. Şu saat oldu gözüme uyku girmedi küçükçekmece olayı ve bu başlıktan sonra. Arkadaşlarım arasında tacize uğramayan tek bir kadın yok. Ben de uğradım defalarca ve defalarca. Ve bu çocuklukta başlamış aslında ancak insan büyüdükçe idrak ediyor gerçekleri. Hiç unutmam 6 yaşında ekmek alırken oo sen ellerini ne ile yıkıyorsun bakayım deyip okşayan bakkalı, ya da kışın ortasında lahana gibi giyinmiş Sıraselviler gibi işlek bir caddede yürürken seni alıp sabaha kadar s.....k var diyen adamı. Ve hiç unutmam otobüste arkama geçip sürtünen adamı, farkedince apar topar kaçmasını. Dahası ortaokuldayken yaz saati uygulamasına güncellenmemiş alarm ile bir saat erken çıkmıştım evden, hava karanlık benden başka öğrenci yok endişe içinde gidiyorum okula bir araba durdurdu içinden sarhoş bir adam indi gel gel diye bana doğru yürüyor oradan nasıl kaçtım bilemedim bir markete girdim marketçi korktuğumu anladı su verdi erken çıkmışsın otur dedi o esnada bir adam geldi marketin camının önüne yapıştı beni gözleriyle yiyor marketçi adamı kovaladı saatim gelince okula gittim ama o gün yaşadığım korkuyu ben bilirim. Büyüdüm psikolog oldum, bir gün bir vaka anlattı Hocam. Annesi tacize uğramış bir anaokuluna giden 5 yaşındaki kız öğrencisi. Hocam önce anne tacize uğradığı için evhamlandığını düşünüyor ancak gerçek terapide ortaya çıkıyor. Çocuk her çişi geldiğinde stajyer öğretmen çocuğa tuvalette eşlik ediyor. Bu esnada genital bölgesini okşuyor düzenli olarak. Çocuk içine kapanıyor, okula gitmek istemiyor. Öğretmen de genç iyi giyimli bir kız çıkıyor. Ve yasal süreç o kadar sıkıntılı ki çocuğun psikolojisi bozulmasın diye aile mahkemeye başvuramıyor çünkü çocuktan farklı birim ve Kişiler tekrar tekrar ifade almak zorunda. Kanım donmuştu bu vakadan sonra..ve daha niceleri var kalbim kaldırmıyor vaka çalıştıkça anne olduğuma böyle bir dünyaya duygusal davranıp çocuk getirdiğime bin pişman oluyorum. Dayanılır ve anlaşılır gibi bir şey değil istismar.. umarım bir gün son bulur bu acılar, yasalar umarım kadınlardan, çocuklardan, doğadan ve hayvanlardan yana olur. Başka bir temennim yok.

25 nisan 02:05 25 nisan 02:10

76. Sadece yürüyerek tacize uğradım geçen gün. Evet yanlış okumadınız, sadece yürüme eylemi içerisindeydim, dış dünyayla iletişimim sıfırdı. Kulağımda kulaklıklar, elimde bir sürü torba ile kimseyi görecek durumda değildim. Hani diyorlar ya, sizden gelen işaretleri "yanlış" anlamışlardır, şöyle bakmışsınızdır, böyle yapmışsınızdır diye. Heh işte bu sefer bunların hiçbirine bahane oluşturacak bir şey yoktu.

Bahar geldi, hem biraz hareket olur diye yolumu uzattım. Kulağımda müzikle, kendimle baş başa biraz vakit geçireyim dedim. Buna izin verirler mi hiç? Tabi ki vermediler. Kaldırımda benden beş metre kadar önde yürüyen, babam yaşında bir adam dönüp dönüp bana bakmaya başladı. İlkin konduramadım, yanlış anlıyorumdur dedim. Elinde ekmek torbası falan var, akşama alışveriş yapmış aile babası belli ki diye geçiştirdim. Ama Bir süre sonra kaldırımın kenarında durup beklemeye başlayınca dank etti. Tabi ben de durdum yürümedim ki yanından geçerken bir şey falan der, yapar diye korktum. Sonra ben gelmeyince bu yürümeye başladı tekrar. Sapılacak bir sokak da yok ki yolumu değiştireyim. Tek çare geri dönmekti, ama yapamadım arkamdan falan gelir diye. Bu tiplere arkanızı dönmek çok riskli zaten. Mecburen yürümeye devam ettim. Ama bir süre sonra tekrar durup beklemeye başladı. Ne yapacağımı şaşırıp yan taraftaki çocuk parkına kaçtım. Parkta da şansıma pek kimse yoktu. Yağmurdan kaçarken doluya tutuldum tam. oraya doğru yürümeye başlayınca dedim başka çare yok, koş tatlıüşengeç, yarınlar yokmuşçasına koş. Elimdeki ağır market poşetleri ve topuklu botuma rağmen koşarak kaçtım. Belki neden kaçtın, kaçması gereken sen değilsin diyeceksiniz. Ama kaçmasam neler yapabileceğini bilmiyorum ki, belki beni öldürecekti. Hiç bilemeyiz.

Eve gelene kadar arkamı kontrol etmek zorunda kaldım. Ben neden bunları yapmak zorundayım? Tek istediğim "tek başıma yürümekti". Kimseden bir şey istemedim, kimseye ilişmedim. Neden rahat bırakmıyorlar? Lütfen bizi bize bırakın, çekilin gidin ya. Lütfen!

24 nisan 16:13

75. 2 gün içinde 2 tane olay yaşadım. ikisini de anlatmak ve yaşlı tacizci amcalara buradan küfürlerimi iletmek istiyorum

karşıyaka örnekköyde(uğur okullarında çalıştayım vardı o yüzden hayatımda ilk kez gitmiştim) parkta otururken telefonda arkadaşımla konuşuyordum. karşıdan bir 60-70 yaşlarında amca geliyordu parka doğru. beni görünce durdu 1 dakika falan. altımda da etek vardı. boyunun benim için önemi yok ama yine de söyliyim dizimden yarım karış yukarısında. adam bana doğru geldi. önümde durdu. bir anda gözlerini belerterek bağırmaya başladı 'bu eteğin boyu ne?' diye. şoka girdim doğal olarak beklemediğim için. sesimi yükselterek ama saygımı yine de koruyarak 'sizi ilgilendir mi amcacım etek boyum?' dedim. sesimi kesip haklısınız diyeceğimi sandı sanırım. eliyle boğma işareti yaparak 'ben var ya insanı boğarım. boğarım. gebertirim.' diye bağırmaya başladı. sen kimsin de beni boğuyorsun diye bağırmaya başladım. suratına baya küfürleri saydırdım. sinirden annesinden çıkıp tuttuğu partiye kadar sövdüm. bu eteği burada giyemezsin diye bağırıyordu en son arkamdan. benim etek boyuma ailem bile karışmazken sen kimsin de etek boyuma karışıyorsun? o an şoktan pek tepki gösteremedim ama şimdi olsa tüm parkı toplardım başımıza

diğer olay da metroda geldi başıma. 13 nisan cumartesi günü sabah 7.41 şirinyer izbanına binmştim. çalıştaya gidiyordum. izbandaki koltukların çoğu boştu. yaşlı bir amca bindi izbanba. etrafa bakındı. beni gördü. her yer boş ve bindiği kapı oturduğum yere baya uzak olmasına rağmen baya yürüdü önüme oturdu hemen. başım eğik telefona bakarken bir anda üstümde bakışlar hissederek rahatsız oldum. başımı kaldırdım bana daha doğrusu dudaklarıma bakıyordu adam. göz göze geldik. ben bakınca başını çevirme gereksimi bile duymadı. başımı telefona eğdim. fark ettim ki adam bana bakarken bir yandan da penisini okşuyor. aşırı uykuluydum ve o yüzden hiç sesimi çıkarmadan başka yere geçtim(sakın benim gibi yapmayın ben aşırı pişmanım)

23 nisan 19:58

74. Bu başlık altındaki bazı girdileri okuyunca fark ettiğim şey genelde lise yaşlarındaki kişilerin tacize uğraması durumu. Kişi o yaşlarda bazen tam algılayamıyor veya o anda tepki veremiyor. Benim de küçükken (gizlinot: 8. Sınıfta ) başıma iki olay gelmişti . Okulumuzda oryantiring (gizlinot: Pusula ve harita ile yeşillik alanda yön bulma oyunu)için toplanıp botanik bahçesine gideceğiz . Şenlik gibi bişey vardı ildeki çoğu okuldan öğrencilerin geleceği. Şort ve tişört vermişlerdi bize. 8-10 kızdık okuldaki temizlik görevlisi bizim topladığımız yere gelip elindekini(gizlinot: Pense tarzı bir şeydi ) düşürmüştü ve o sırada kızların bacaklarına baktı ve bu işlemi bir kaç kez tekrarladı. Bu durumdan rahatsız olmuştum ve bizimle ilgilenen hocaya söyledim böyle oldu diye sen yanlış anlamışsındır demişti. Böyle bir olaydı bu.

Yine aynı sene okulumuzun çıkışında merdivenler var ana caddeye inmek için kullandığımız orada 2 erkek vardı yaşları 20 civarında. Bize laf atmışlardı ne dediklerini hatırlamıyorum duymazdan gelip gitmiştik. Ertesi gün yine aynı yerdelerdi ve bu durumu okul müdür yardımcısına söylemiştim. Kendisi ilgilenmişti hemen. O sırada okulun içinde bekliyorduk biz onların da asker olduğunu öğrenmiştik.

22 nisan 23:24

73. Bugün kızılayda bir köşede arkadaşımla sigara içiyordum. 65 70 yaşlarında bir adam geldi bir şey isteyecek sandım. "Seni çok beğendim düğünüme gel sen. sana aşık oldum çok aşık oldum sana" dedi dokunmaya çalıştı. Kovduk adamı güle oynaya gitti yanımızdan. Giderken pis pis süzmeyi de ihmal etmedi. Buradan o pislik torbasına seslenmek istiyorum. Umarım tez zamanda geberip gidersin. Çoluk çocuğun da düzgün biri sanıyordur seni pislik yaratık. 70 yaşına gelmişsin defol git öl artık. Çoluğundan çocuğundan çıksın inşallah. Gerçi senin soyun da seninle aynı derecede pisliktir eminim ya neyse.

Edit-

İlk defa eksiliyenlere yönelik bir şey yazıyorum. Nereye takıldığınızı gayet iyi görüyorum ve gram umurumda değil. Eksileyin istediğiniz kadar.

22 nisan 18:59 22 nisan 19:36

72. Bugün çalıştığım firmadan adli sicil kaydı istediler. Ben de erken çıktım, kaymakamlık ya da adliyeden alabilirsin dediler. Kaymakamlık evin karşısı diye oraya gideyim diye düşündüm. İçeri girdim 2-3 kişiye sordum şu kat bu kat dediler neyse. Gittim dedikleri kata, tc kimlik numaramla sıra aldım. 2 dakika sonra içerden ismimle çağrıldım. Gittim baktım bir tane polis memuru benim yaşlarda. Oturun ne vardı dedi. Böyle böyle dedim burdan da alınıyormuş sicil kaydı. Başladı bana nutuk çekmeye, “koca firma ama bilmiyor işte, böyle firmalar nasıl bu kadar ünlü anlamıyorum(gizlinot: savunma sanayii’den bahsediyor burada bak sen), burada vermiyoruz biz o kağıdı, burası onu verecek bir kurum değil, önceden veriyorduk da işte siz de “gençsiniz güzelsiniz” ancak biraz cahil kalmışsınız. Bakın ben bir polis memuruyum, eğitim ne kadar önemli farkındayım. Hangi üniversiteydi bu arada ?”

Napacaksınız dedim, “üniversitelerimizin eğitimi de yanlış biliyor musunuz ondan sordum” dedi. Hııı dedim. (gizlinot: sana kaldı çünkü koca üniversitenin verdiği eğitim)

Vermiyoruz burdan git adliyeden al de uzatma kardeşim.(gizlinot: ki zaten niyet başkaymış) Ay bu konuştukça bana bir daral geldi. Bide kaşı gözü ayrı oynuyor, ayırmış ağzını sırıta sırıta, arkaya yaslanmış, paşam makama kurulmuş, önümde rozetini falan çeviriyor. Yok dedim ben adliyeden alırım hadi kolay gelsin.

Kaymakamlığın kapısından çıktım, wp’tan mesaj geldi. “Selamlar... Az önce konuştuğunuz polis memuruyum ben nasılsınız?”

Ya böyle bir şey nasıl mümkün olabiliyor allah aşkına bir tc numaram, bir ismimle bu adam benim numarama nasıl ulaşabiliyor ? Tabi ki Engelledim. Hayır zaten asansörde de dombra çalıyor. Devletin kurumu orası lan ben mecbur muyum seçim şarkısı dinlemeye ? İyice sinir katsayım arttı.

Bu sefer de Mesajdan yazdı. “Niçin engellediniz tanışırdık, sizi çok beğendim.”

Ordan da engelledim. Bu sefer tuttu instagramdan istek gönderdi. Ordan da engelledim. Yalnız iyi salaklık etti, adı soyadı yazıyor instagramda. Yarın ilk işim emniyete şikayet etmek olacak.

Bu ne gevşekliktir ya ? Devletin kurumunda belge alırken de mi tacize uğrayacağız ? Yoldan geçen çeri çöpü başımıza polis yaptılar, muhitin apaçisi bana rozetini çeviriyor. tövbe tövbee

25 mart 16:13 25 mart 16:20

71. İlk okul ve orta okul yillarimda küçük bir tatil beldesinde yaşadığımız için tacize maruz kaldığımı hatırlamıyorum. Belki de başıma gelmiştir ama anlam verememişimdir. Liseye başladığım zaman büyük bir şehre taşındık ve yaşlısından gencine bir çok kişi tarafından sözlü, fiziksel çeşitli tacize uğradım. Annemle beraber yürürken bile taciz edildik. Bu gerçekten can acıtıcı birşey. Zaten gözüyle soyar gibi bakanları saymiyorum bile. Yahu hamileyim adamlar birbirini dürtüp beni işaret ediyor, sırıtıp arkamdan söyleniyorlar, ne dediklerini anlamıyorum bile, çünkü insanca bir dil konuşmuyorlar. Ben masum bebeğimi karnimda büyütürken onların bana ne gözle baktığını açık bir dille söylememe gerek bile yok. Ben de bir erkek annesi olacağım ve ogluma benim sadece bir anne değil kadın da olduğumu ve ben dahil bütün kadınlara toplumsal rolleriyle ya da cinsiyetleriyle degil insan gözüyle bakmasını öğreteceğim.

16 mart 14:15

70. rock konseri girişi sıradayız .Yörenin pislik kunduralı apaçilerini içeriye almıyor giriştekiler(bunlar dadandılar birde festivale içeri girip deliler gibi içip insanları taciz ediyorlar çok rahatsız ediciydi.)bunlarda kapıdan geri dönerken bi tanesi kalçamı avuçladı.Etraf çok kalabalık bizde girişe çok yakınız hemen önümde zabıtalar var ,bağırdım ettim ama yok o pislikler güle güle uzaklaştı ne zabıta ne de herhangi biri tepki verdi.Bir noluyor kardeşim napıyorsunuz siz bile demedi. Zabıta baktı önüne döndü ,arkadaşlarıyla konuşmaya devam etti hatta.Bu ülkede kadın olmak zor, çok zor.

15 mart 23:02 15 mart 23:03

69. Geçen senelerde tiyatro oyunumuzun çıkışında eğlenmek için kalabalık bir grup olarak bara gittik. Bir arkadaşımızın abisi de geldi. Çocukla normal konusuyorduk anime, kitap falan böyle basit şeyler. Ortam kalabalık her yer çok karışık tabii. Ben saçımla ilgili şikayette bulunuyordum öylesine. Çocuk birden yanıma geldi ve "bence saçların çok güzel" diyerek saçımı aldı kulağımın arkasına attı yüzümü okşayarak. Kanım dondu. Bildiginiz dona kaldım, buz kesti vücudum o kadar rahatsız oldum ki. Bir şey diyemedim çünkü o an hakikatten idrak edemedim. Daha önce başıma hiç böyle bir şey gelmemişti. Neyse sonra sen neden alkol almıyorsun hiç falan diye saçma sorular sormaya başladı ve istemiyorum dedim ama bara gidip bana tam olarak 6 bardak cin tonik almis! Ben de icmeyecegimi söyleyip aldığı içkileri masadaki diğer insanlara dağıttım. Bana o kadar gıcık kaptı ki gecenin ilerleyen saatlerinde herkesin içinde bana "neden bu kadar çok konuşuyorsun? Ilgi çekmeyi çok seviyorsun bence!" dedi kinli kinli. Bakar mısınız! Hem rahatsız ediyor hem de bu cümleleri bana sarf edebiliyor utanmadan. Gerçekten güzel olması gereken bir günümü rezil etti o iğrenç mahlukat. O gün yaptığı, söylediği şeylerin çoğunu anlatmadım bile burda size o kadarını diyim.

15 mart 22:28

68. şu anlatacağım tam bir (bkz: niceguy) tacizi.

uzun ve sıkıcı bir yazı olacak çünkü uzun zamandır entry girmedim ve epey körelmişim.

18 yaşındaydım, üniversiteye yeni başlamışım. farklı bir şehirdeyim. neredeyse hiç arkadaşım yok, sosyalleşmem gerek. birkaç yıldır tanıdığım iyi bir arkadaşım arkadaşlarıyla içmeye gidecekti, beni de çağırdı. masada 4 kız 3 erkek varız. inanılmaz çekingen olduğum için düzgün sosyalleşemedim kimseyle. ortamdaki bir çocukla konuşmaya başladık, konuştukça açıldık, vakit güzel geçmeye başladı.

daha sonra hepimiz ortamdaki çocuklardan birisinin evine gittik. pis, küçük, karanlık odada 7 kişi sıkış tıkış oturuyoruz. zaman geçtikçe kızlardan birisi çok içtiği için sızdı, bir kız bir erkek odadan ayrıldılar. odada arkadaşım, onun flörtleştiği çocuk ve benim konuştuğum çocuk kaldık. arkadaşım koltukta tam yanımda oturuyor ve birden flörtleştiği çocuk deli divane öpüşmeye başladı. ve ben orda oturuyorum, tuhaf tuhaf önüme bakıyorum. diğer çocuk yanıma geldi, bana sarılmak istedi. ben istemedim, ama itiraz edemedim. daha önce başıma böyle bir şey gelmemiş, dünyadan bihaber bir şekilde varoluyordum. itiraz etmeyi bilmiyorum. birden bana sarıldı, ben pozisyonumu değiştirmeden hala önüme bakar şekilde oturuyodum. beni öpmek istediğini söyledi. "ben istemiyorum" dedim. epey bir süre ikna etmeye çalıştı, istemediğimi yineledim. en azından yanağımdan öpebilir mi diye sordu, istemedim ama tamam dedim. zaten kollarını bana dolamış, öpsün de gitsin diye düşündüm. baya içli bi şekilde yanağımdan öptü. çok rahatsız oldum, tepki vermedim. hiçbir şey yapmadığımı görünce yanımdan kalkıp gitti, bilgisayarda anathema açıp sigara yaktı. karşılık vermememe inanılmaz üzüldü. bir tepki vermememe de ben şu an inanılmaz üzülüyorum.

daha öncesinde msn adresimi vermiştim. eklemiş. salak gibi kabul ettim ama selam verdiğinde muhabbeti uzatmıyordum. yine bir gün selam verdikten ve ben yarım saat sonra ona karşılık verdikten sonra "hiç konuşmuyosun benimle." gibi bir şey yazdığında salağa yatıp "yok canım, yazdığında görmemişimdir :D" demiştim. (tekrar ediyorum, 18 yaşındayım, doğru düzgün insan iletişimi yaşamamışım ve rahatsız olduğum bir durumdan nasıl çıkacağımı bilmiyorum) bana "yalan söyleme orospu" yazıp beni engelledi. yine hiçbir şey yapmadım. beni rahat bıraktığı için rahatlamıştım.

en son birkaç ay önce benzeri bir durum başıma geldiğinde bu anımı tetikledi. bu sefer bir şey yapmadan durmadım, çatır çatır ağzına sıçtım şimdi çok afedersiniz götü titriyor ortamında onu rezil ederim diye (tabi ki böyle bir şey yapmayacağım, kendi korkusu yeter ona) ve bu çok güvendiğim bir arkadaşımdan geldi. ne olur sessiz kalmayın, gelecek tepkilere aldırmayın. rahatsız hissediyorsanız emin olun ki ortada anormal bir durum var ve sesizini çıkarın. öyle ya da böyle, size isteğiniz dışında dokunmayı hak gören inceller ayaklarını denk almayı öğrenecekler.

15 mart 17:28