yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (325)
    • medya (35)

    325. Aşırı sinirliyim ya. İngiltere'de Ağustos ayı boyunca ekonomi şenlensin diye "eat out to help out"lar yaptılar, artık virüs o kadar korkutucu değil, dışarı çıkabilirsiniz dediler. Zaten Ramazan ve Kurban boyunca gayet müslümanlar toplandı, misafirliklere gidildi, facebook'taki uk gruplarında "madem bu bayram Türkiye'ye gidemiyoruz, buradaki Türklerle kalabalık bayram yaparız" gibi 30-40 kişinin bir arada olduğu akıl almayan fotoğraflar paylaşıldı. Zaten publar barlar açıldığı an, hobisi cuma ve cumartesi akşamları kusana kadar içmek olan ingiliz "chav"ları sokaklara döküldü. Alkol zaten muhakeme yeteneğini ortadan kaldıran birşey. ayık kafayla bile mantıklı karar veremeyerek, böyle bir pandemi döneminde pub'lara bar'lara koşan insanların, aynı kafaya alkol yükleyince ne hale geleceğini öngöremeyecek kadar aptal olamaz bir hükümet.  Daha birkaç hafta önce yazdım başlığa, millet gezmeye başladı, vakalar artabilir diye. Zaten geçen hafta okullar açıldı, matematik öğretmeni Türk bir arkadaşım var, öğrenciler maskesiz, hiç birinin umrunda değil, vakalar çok artacak, çocuğunu okula göndermeyen veliler çok fazla diyor. Dün 4900 küsur vaka açıklandı. Neredeyse 5000, mayıs'tan beri ilk defa bu kadar yüksek bir rakam. Ölen sağlıkçılara da mı saygınız yok ya? içip sıçmak bu kadar mı önemli? Boris y.vşağı dün çıkmış, 2. bir lockdown gelebilir, bu benim hayatımda gördüğüm en büyük küresel kriz diyor. Sözün özü, ingiliz hükümeti Ekonomisini toparlamak için, o kadar aylık emek ve uğraşı, o kadar ölen sağlık çalışanının emeği ve hayatını çöpe attı. Şimdi çevir kazı yanmasın diyorlar. insanlar sen içeri gir diyince giriyor, çık diyince çıkıyor zaten mal herif, bu vakaların artmasının sebebi sensin. Zaten ekonomi kötüleşmiş madem, şu virüsü sildiğinden emin olmadan, daha fazla önlem almadan niye tüm önlemleri gevşetiyorsun?! 

    Ne zaman publar açılacak denildi, eşim "biz kendimizi daha dikkatli korumalıyız, bir karantina daha kapıda" dedi. yani benim adam o kadar iyi tanımış ki artık insanını, bu gerizekalılara özgürce Gezme izni vermenin ne kadar riskli olduğunu biliyor. 

    S.kicem ekonomisini de, parasını da. 3-5 gerizekalı götü kopana kadar içecek diye, instagram'a fotoğraf atacak diye ben neredeyse 1 senedir annemi görmüyorum. (gizlinot: annem astım hastası, uçakta kaptığım herhangi bir virüsü ona götürme konusunda ciddi bir fobi gelişti bende artık, herşeyi yolunda olduğundan emin olmadan annemi görmeyeceğim) ben de bilirdim buradaki mal Türkler gibi ilk fırsatta uçağa atlayıp Bodrum'da Çeşme'de tatil yapmayı. 3-5 tanesi etsy'den alınma ipek maskeleriyle "stay home" diye paylaşmaya başladılar bile, alıp maskelerini güneş görmeyen yerlerine sokasım var, sabır diye diye erenlere karışacağım. 

    Ekim'e kadar evden nasıl çalışacağım, patlarım ben diyordum Mart'ta... Ekim geldi. Şimdi Aralık'a kadar evden çalışılacak diyorlar. Kendine hakim olamayan, aylarca evde oturunca sadece kendi içi daralıyormuş gibi davranan(gizlinot: sanki biz keyfimizden eve kapandık) iradesiz aptallar yüzünden daha uzun bir süre evdeyiz. 

    aptal insanlardan bıktım. aptal insanların, aptal insanlarla dolu ülkeleri yönetmesinden de bıktım. olan 3-5 aklı başında bizlere oluyor. 

    23 eylül 13:12

    324. Bu bir itiraf girdisidir aynı zamanda...

    Ben hem koronavirüsten dolayı hemde biliyorum çok saçma ama bi durumumdan dolayı bu dönem okulların açılmasını hiç istemedim. Benim alerjik astımım var kendimi virüsten koruyabileceğime inanıyorum ama yazın hep soğuk terler eşliğinde şunu düşündüm ben şimdi günde en az 25-30 kere hapşırıyorum sınıfta hapşırırsam beni ipe dizerler yani yalan yok. Normal bi hapşırık değil ya ciğerimi masada bırakıyorum öyle diyim yani. Hoca beni söve söve yollar sınıftan artık diyorum bi yazdır sürekli. 

    İkinci faktör korunmama rağmen ya koronavirüs olduysam ve hapşırığım dinmediği için bulaştırırsam? En korkunç faktör bu tabiki. Neyse ki bahar dönemine kadar hafifleyeceğini biliyorum ama bahar döneminin sonuna doğru yine hortlayacak. Peçetemi yanımdan ayırmam hapşırık gelince hep peçeteme hapşırırım ama sonuçta mikro düzeyde su taneciklerini nasıl tutabilirsin ki. Çok saçma ama çok muallak. 

    14 eylül 21:39

    323. Son zamanlarda hiç olmadığı kadar korkutuyor beni. Çünkü insanlar o kadar rahat ki... başka insanlar yüzünden kendimi bu kadar korumamın işe yaramayacak olması beni çok üzüyor.

    Aynı ofis içerisinde çalıştığım bir arkadaşım pozitif çıktı 1 hafta önce ve bu insanı test yaptırmaya ikna edene kadar göbeğimiz çatladı.

    Ateşler içinde yanıyorum diye bahsettiği gecenin sabahında işe geldi. Normalde gelmez he. Geleceği tutmuş. Bize öksürük eşliğinde anlatırken ağzında maskesi yoktu! Tabi apartopar gönderdik eve yine zar zor. Kendisi asla inanmadı pozitif olabileceğine ve test için 4 gün bekledi! Bu arada işe gelmesine müdürümüz izin vermedi çok şükür. Ama kendini izole etmediğine eminiz. Ailesiyle birlikteydi. pazara vs. Gitti. Sonunda ısrarlarımıza dayanamayarak test yaptırdı ve bingo! Karısı, kızı, oğlu, kız kardeşi, torunu hepsi pozitif. Çünkü ona göre sadece midesini üşütmüştü. Hı hı evet! Umarım tüm ailesine bulaştırdığı için vicdan azabı çekiyordur. 

    Belirtilerinin ortaya çıkmasından bu yana 11 gün geçti. Çok şükür bizde herhangi bir sıkıntı yok. Çünkü su içmek dışında maskemi çıkardığım tek bir an yok. Asla kimseyle yan yana gelmiyorum. Sürekli el yıkıyorum ve elimden kolonya düşmüyor. 

    Lütfen kendinizi düşünmüyorsanız bile kendini ve ailesini düşünen insanları tehlikeye atmayın. İhmalkar davranmayın. Kimsenin sebebi olmayın. 

    13 eylül 15:06


    322. Uzun zamandır kedimiz var. Bu yüzden evcil hayvan, özellikle kedi milleti neden nasıl hasta olur, hastalıkları nelerdir araştırmış öğrenmiştim. Uzun zaman önce kedilerde ölümcül fip hastalığını yapan ama insana bulaşmayan, kediler arasında ise müthiş bir bulaşıcılığı olan bir virüs olarak biliyordum koronavirüsü. Ayakkabımızla, pantolonumuzun paçasıyla bile eve getirip kedimize bulaştırabildiğimiz, zaten kedilerin %90ının da taşıyıcısı olduğu, bağışıklığı zayıflayınca fip olarak kendini gösteren, hayvanı baya süründürerek öldüren üstelik tedavisi de olmayan pis bir illetti. Tvde ilk gördüğümde aa fip virüsü bu insanlar da mı fip olmaya başladı demiştim. Kedileri (gizlinot: ben kedi baktığım için kedi deyip durdum ama belli ki bir sürü hayvan çeşidinde oluyor bu meret) bu kadar hırpalayarak öldüren bi hastalığını ilacını aşısını bulmamalarına şaşırıyordum, hayvan diye önemsemiyorlar işte diyordum. Ama demek ki yanılmışım. Belli ki tedavisi ve aşısının bulunması çok zor olacak. hala bulamadılar. Hayvanların aşısı tedavisi de uğraşılmasına rağmen bulunamamıştı belki. Günahınızı aldım afedersiniz bilim insanları :/

    Bu arada evcil hayvanlarımızdan korona insana hala bulaşmıyor. bulaşan korona çinde mutasyona uğrayıp insanda hastalık yapma kabiliyeti kazanmış bi çeşit. Durup dururken hayvancağızları sokaklara atmayalım.

    13 eylül 00:38 13 eylül 00:40

    321. tükürük partikülleriyle yayılan, yayıldığında hasta etme gücü, karşı tarafın aldığı virüs miktarına bağlı olan bir hastalık.

    Ayrıca her ama her maskenin, en az %60 dolaylarında koruma ve yayılmayı önleyici etkisi olan durum. lütfen internette, Twitter'da paylaşılan şeylere itibar edip de, atıyorum evde cerrahi maske bulamadığınızda "aman kumaş maske korumuyor ya" diyip salak gibi dümdüz sokağa çıkmayın. cerrahi maskelerinizi de düzgün bir şekilde geri dönüştürmeyi beceremiyorsanız bir zahmet evden çıkmayın. 

    gerçekten sokaklar cerrahi maskelerden geçilmiyor ve ben bunu "yerde sigara izmariti bile yok abi yeaaaa" güzellemeleri yapılan Londra'dan bildiriyorum, Türkiye'de ne haldedir bilemiyorum. 

    Bu pandemi gerçekten gerizekalı turnusolü oldu. 

    12 eylül 14:07

    320. Bazen bulaşacağı kişileri düzgün seçerekten yüzümüzde bir gülümseme bırakır

    ilgili medya:
    1
    10 eylül 17:43

    319. Bulaşma hızının Kan grubu ya da kalıtsal bir durumla ilgili olduğunu düşünüyorum. Aylarca tatil yapan, şehir şehir gezen, happy hourlarda 0 mesafeli takılan, bir defa maskeli görmediğim arkadaşlarıma birşey olmazken; aylarca eveen çıkmamış tanıdıklarımdan pozitif haberi alıyorum. İşin ilginç yanı son 1-2 hafta içinde kimseyle görüşmemiş olanlar var. Bu işte kesin kalıtsal bir yatkınlık durumu olmalı. 

    Acil doktoru olan arkadaşım yalnız cerrahi maske ile marttan bu yana hastalığı kapmamışken; avukat bir arkadaşım ilk vakalardan biriydi, n95 ile büroya gidip gün içinde su dahi içmediğini, park gibi bir yer bulup kimsenin olmadığı bir noktada yemeğini tke başına tükettiğini anlatıyordu haziran sonu tekrar yakalandı; atlattı. Şuan tekrar belirti gösteriyormuş. İki arkadaşım da anlarada yaşıyor. Akıl alır gibi değil.

    7 eylül 19:04


    318. bugün pozitif çıktığımı öğrendim ve 19 yıldır ağır bir kronik hastalığım var, tıp 1 diyabet hastayım. semptomlarım ishal, soğuk terleme ve geniz akıntısı. ateş, halsizlik vb hiç yok. 

    edit:an itibari ile negatifim 

    31 ağustos 00:02 10 eylül 18:37

    317. Salgın başladığından beri sosyal medya üzerinden pek çok uzmanı takip ediyorum. son haftalarda karşılaştığım abd'li bir hekim tam olarak hilale anlatır gibi köşeme uygun netlikte harika bilgilendirmeler yapıyor. Dr.Faheem Younus ABD Maryland Üniversitesi Enfeksiyon Hastalıkları şefi. Bu bilgi kirliliğinin ortasında kendisi çölde bir vaha. Tweetlerini mutlaka okuyun.

    Hesabı için (link: https://twitter.com/FaheemYounus buyrun burdan)

    Edit: bence en önemli tweetlerinden birini ayrıyeten yazmak istiyorum. Çünkü türkiyede test yaptırmanın son zamanlarda zorlaştığına dair pek çok insanın yakındığını görüyorum.

    -->Pozitif biriyle temasımız oldu. Ne yapmalıyız?

    Eğer semptomunuz varsa hemen test yaptırabilirsiniz. Eğer asemptomatik bir temaslıysanız ve test yaptırmak istiyorsanız temasın 5-7.gününde test yaptırın. Çünkü hemen temas sonrası pozitif çıkmazsınız. Tek atışta doğru sonuç için buna dikkat edilmeli.

    30 ağustos 17:52 30 ağustos 17:57

    316. İnsanı umutsuzluklara sürükleyen, bitmeyecek gibi duran salgın. Zaten ülke olarak salgından önce de geleceğe dair pek bir ışık göremiyorduk da salgınla beraber bu beşe falan katlandı. Neyse ki dualarımız var. (gizlinot: !)

    30 ağustos 16:00 30 ağustos 16:02