sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (9)
  • medya (0)

9. taklidi mümkün olmayandır

her cümlenin sonununa getirilen''gari'' ile olmuyor o iş.filmlerde ve dizilerde ege şivesi gerekiyorsa neden gerçek bir egeli oynatmazlar hiç anlamıyorum, tiyatro sanatçısının tillahı olsa da bu şiveyi ya-pa-maz bu kadar net konuşuyorum,gerçek egeliler olarak,izlerken bizi canımızdan bezdiripdurusunuz gari ha, yıldık sizden yıldık.

18 ocak 08:58

8. 7 kuşak muğlalı olarak bir takım bilgilendirmeler;

gari : cümlede -hadi,artık,- anlamında kullanılır.

endeki : ''elindeki'' sözcüğü zamanla dilde yozlaşmaya uğrayıp ''şu/bu'' anlamında kullanılmaktadır.

hepsini bir cümlede kullanacak olursak

örn: endekini bana ver gari( şunu bana ver artık)

geren : bildiğimiz deniz börülcesinin belli ege yörelerindeki ismidir.

(az da olsa aklıma gelenleri yazdım)

17 ocak 13:21

7. Çokk çok sevdiğim ıscecik bir ağızdır. Bizim oralarda (denizli) şehir merkezinde iki turlayıp esnafla konuşsanız direk sizi hoşça karşılar. En iyi örneğini güzeller güzeli, çok özlediğimiz Özay Gönlüm'de görebilirsiniz. Biraz örnekler vermek gerekirse;

Töngüldemek, galgımak: zıplamak, yaramazlık yapmak anlmına gelir

Yalım: Herhalde. "Dediğimi annamadın mı? Azcık galın kafalısın yalım"

Siiit: Koş, acele et. "Aaaşa siit aş taşıppaa" (ayşe koş kız, yemek taşıyor)

biyo: bi kerecik "biyo görem yüzünü Azimem" (bi kerecik göreyim yüzünü Azimem)

ni va yok, nişliyon: n'apıyorsun

hönkürü: oradaki "Hönkürünü getirivee bakem" oradakini getirir misin kdjfkgh

allah bekline vermesin: allah belani vermesin

sonrasında -e ve -i halleri biraz ters kullanılır :D saat kaç diye bir teyzeye sorsanız sekizi beş geçiyor cevabı yerine "sekize beş geçiyo" duymanız kuvvetle muhtemeldir. Bununla beraber -ıyor, -iyor şimdiki zaman ekleri de "güneş parleyor" gibi örnekler duyulur.

n harfi daha nazenin şeklinde söylenir. denizli yerlisi denizli demez mesela, ortadaki harf biraz daha -ng şeklinde hatta y harfine yakın okunur :v

Dizi bazında da tek başarılı örnek Yeşil Deniz dizisidir.

Enteresan şeyler geldikçe aklıma editlerim <3

17 ocak 10:29

6. bir egeli olarak benim de çok sevdiğim ama bazen benim bile anlamadığım şive hahaha.Pek sıcakkanlı bir şive evet ama bizim egeliler çok hızlı konuşuyolar be,gene de çok seviyorum hepiciğinizi.

20 ocak 2016 00:27

5. Bence türkçe'nin enn tatlı şivesi. Bayılıyorum. (gizlinot: merak edene angaralıyım )

19 ocak 2016 21:16

4. hiiç anlamadığımdır. hatta dondurmam gaymak filmini izlediğim dönemde bir alt yazı yapsalardı dediğimdir. kelimeleri bütün bütün yutar gibi geliyor bana.

19 ocak 2016 21:11

3. egeli eski sevgilim(gizlinot: sözlüm) ve ailesi yüzünden nerede duysam tüylerimi diken diken eden şive(gizlinot: gerçek anlamda). üzgünüm egeliler.

19 ocak 2016 12:40

2. Yaz dizilerinin kabusudur. Güzel köylü, çapkın köylü temalı tırıvırı dizilerde ikinci sınıf oyuncular yapivicem gari diyince rol yaptık çok komik olduk zannederler. Lakin gerçekte yukarıda da denildiği gibi öyle değildir. Zamanında Arkadaşımın köyüne gidip konuşulanlardan tek kelime anlamadığım zamanlar olmuştur.

19 ocak 2016 12:34

1. Kesinlikle su dizilerdeki gibi yapmacık olmayan şivedir.Yani her cümlenin sonuna gari eklemekten, gelivedim gidivedimden ibaret değildir. Tez canliyizdir ama tabi ki hep oyle konusmuyoruz:)

yazilinca baska bir dil gibi gelir. Bazi kelimeler oyle bir değişmiştir ki duyanin yuzunde koca bi soru işareti olur. Yani izmir lilerin simite gevrek demesi gibi degil örneğin; badılcan:patlican

Balme:bamya

Bölce:börülce

Enkiresi:bir işaret zamiridir. Orasi anlamina gelir

İrim:çıkmaz sokak

Enağberi:ote beri

Bısat:kiyafet

Peşkir:havlu

Tamşa olmak:rezil olmak vs

Sıdarmak: sıkmak. Sivilcelerinizi sıdarmayin sonra yiv galır gibi.d

Tabi her yörede degisiklik gosterir bunlar nazilli yoresine ait. Ben cok seviyorum ve cok hakimim bu siveye Cok sicak geliyo. Sarilasim geliyo boyle konusunca biri.:) derya gibi o kadar cok ki aklıma gelirse orjinal bişeyler daha editliycem .

19 ocak 2016 12:26 19 ocak 2016 12:33