yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (24)
    • medya (0)

    1. "Aa çocuğun yok mu?"

    "Kızım yaşın geçer bak sonra mumla ararsın benden söylemesi."

    "Olmuyor mu vah yazık."

    "Yapmazsanız tembelleşir tedaviye gider bak benim eltim 2 yıldır tedavi görüyor."

    "Tüp bebek çok zor."

    Yahu hanımlar bunları sormaktan bıkmadınız mı? En tecrübeli sizsiniz hatta kadın doğumculardan bile iyisini bilirsiniz. Benim ve benim durumumda olanların en mahrem hayatına laf söyleyecek kadar bilirsiniz. Yetmedi mi? Bırakın şu patavatsızlıklarınızı artık sizene. Ben çocuk düşünmüyorum. Doğurunca siz mi bakıcaksınız çocuğa? Neyini düşünüp akıl vermeye kalkıyorsunuz. Benim hayatım benim çocuğum benim sorumluluğum! Lütfen bu konuda nerde susacağınızı bilin artık.

    (gizlinot: Sözüm baskı yapanlara)

    (link: https://www.instagram.com/p/BvLvXwghv0V/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=kktqt6btuslg İlgili video)

    16 nisan 2019 16:51

    2. şu ülkeden çekip gitmek için geçerli olan sebeplerden biri. bulunduğum diğer ülkelerde assssla bu denli bir baskıya şahit olmadım. insanların bazıları çocuk sahibi olmak ve dahası evlenmek istemeyebilir. türkiyede evlenmemek diye bir seçenek yok zaten “evde kalmış kız, kimse almamış onu”

    tiksiniyorum gerçekten. çocuk sahibi olmak ister istemez size ne? hayır bi de sanarsın ki çocuğu olanlar evli olanlar hep mutlu :d işte zaten böyle başkalarına sarmak ancak mutsuz insanların yapacağı bi iştir

    16 nisan 2019 16:58

    3. dokuz yıllık evliyiz ve çocuk istemiyoruz. insanların bunu anlaması o kadar zor ki. yani her hangi bir sağlık sorunu yokken çocuk istemediğimizi anlamak istemiyorlar. gelecek planlarımızda da çocuk sahibi olmak yok, hele bunu hiç anlamıyorlar. yaşlanınca size kim bakacak diyenler de oldu. böyle bir mantık olabilir mi yahu?

    azıcık kilo alsan bebek mi diye sorarlar. göbek be anam göbek!

    olmuyor mu? nasıl yapıldığını bilmiyoruz diyesim geliyor bazılarına!

    iki insan bir ömür çocuk sahibi olmayı seçmeyebilir. anlaşılması gereken de bu zaten.

    edit: bir de birden fazla çocuk sahibi olan kadınlara yapılan çevre baskısı da var. aslına bakarsanız insanlar her şeye burnunu sokmaya o kadar meraklı ki, ne yaparsanız yapın kendinde söz söyleme hakkını buluyor.

    16 nisan 2019 17:58 16 nisan 2019 18:01


    4. En sınır olduğum şey, Daha dün yaşadım,Arkadaşım 1 yıl olmuş evleneli çocuk yaptı. Bana soruyor 4 yıldır evlisin sen yapmıçak mısın artık, garip olan senin kaçar gibi çocuk yapmış olman arkadaş diyemiyorum tabi. Benim ve eşimin daha hazır hissetmediğimizi kimse anlamak istemiyor. Yaş geçiyor diyolar bide bunu hiç anlamıyorum. Daha 30 olmamışım arkadaş neyin yaşı millet 45 inde 50 sinde doğuruyor.

    16 nisan 2019 18:24

    5. 1,5 yıldır evliyim sanki 8 yıldır evli gibi baskı yiyorum. eşimle çok sevdiğim için evlendim, çocuk yapmak için değil. anlatamıyorum. sen yavaş yavaş bırak zaten ancak olur diyenler var bir de. yahu ben her ay acaba hamile kaldım mı diye kafayı yemek zorunda mıyım?

    17 nisan 2019 14:39

    6. Anneannem tarafından bana sürekli yapılan şey.

    Fakat bilin bakalım ne eksik ? Evet mazbata.

    17 nisan 2019 14:44

    7. 9 ay hamilelik yaşayacak olan ,ömür boyu sorumluluğunu,maddi manevi tüm yükümlülüklerini anne ve baba olarak bizim üstleneceğimiz canlı/canlılar hakkında çevrenin söz sahibi olabileceğini düşünmesi... türk insanı olarak insanların yatak odasına da karışmasak mı acaba.her evlenen çocuk sahibi olmak istemeyebilir. yada olmuyordur.yada çocuğa bakacak maddi imkanı yoktur.yada manevi olarak yetemeyeceğini düşünüyordur.siz istiyorsunuz diye kimse çocuk doğurmak zorunda değil. 3 yıldır sürekli çocuk çocuk diye darlayan ve hatta kısır olduğumu iddia eden herkese artık gereken cevabı veriyorum.sustukça baskının şiddeti artıyor çünkü.

    17 nisan 2019 16:39


    8. olmaya çalışıp da olamayanları üzer.

    17 nisan 2019 19:54

    9. kesinlikle yıpratan bir baskıdır, devamı da ikinci çocuk ile gelir, kardeşsiz büyümesin, arayı fazla açma, ikisi bir arada büyür ...

    18 nisan 2019 15:28

    10. çevremde bir çok örneğini gördüğüm psikolojik şiddet örneği. Beni daha 22 yaşımda evlilikten korkutan ve acaba? Lara sürükleyen yobazlık türüdür. 

    18 nisan 2019 15:59