mango

girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (450)
  • medya (11)

450. dün bi girip gezeyim dedim, sırf meraktan yani alışveriş yapacağımdan değil. zaten o fiyatlarla zor biraz.

neyse bi kazak gördüm düz siyah, bir kazağıma da çok benziyor. (gizlinot: markası bilinen bi şey değil, adını hatırlamıyorum o nedenle bendekinin) fiyatı tam tamına 179,99. kumaşına baktım, çünkü neredeyse benimkinin kumaşıyla aynı görünüyodu. %80 akrilik %20 polyester. Ben aynı kazağı 30 ya da 40 liraya almıştım ki ederi de o, bu kumaştaki bi kazağın.

anlıyorum döviz aldı başını gitti diye endekslemeye çalışıyosunuz da tüketicinin de bu dandik kumaşlara bu fahiş fiyatlarını vermesini beklemek tam bir saçmalık. bu parayı verene de üzülüyorum, 180 lira verip dünyanın en terleten kazağına sahip olmak baya üzücü çünkü.

7 aralık 16:12

449. online alışverişte aşmış bir marka. iki günde siparişimi elime ulaştırdılar. beğenmedim o ayrı ama (iadesi de çok rahat işleyen bir süreç) almaktan, denemekten korkmuyor insan böyle olunca. 65 tl üzeri ücretsiz kargo da ayrı bir güzellik, örnek alsın diğer markalar örnek.

7 aralık 09:13

448. black friday indirimi zamanı bir kazak beğendim. 159' dan 111 liraya düşmüştü. deli gibi kazak arıyorum zaten hemen atladım, aldım. eve bir geldi bu kadar rezalet olamaz. kazak alabildiğine genişken, kollar güdük gibi kısa. oysa ki mankenin üstünde nasıl güzel duruyordu. hadi onu geçtim o kadar mı kalitesiz olur ya. tamam zaten mango, zara, bershka gibi markalarda yün aramıyorum ama böyle dandik de olmamalıydı o fiyata. 10 lira ancak ederdi düşünün siz. neyseki iade politkaları sorunsuz işliyor. gittim geri verdim hemen. daha da bir süre bakmam mangoya o fiyatlarla.

6 aralık 14:10

447. Geçenlerde 550den inen 230 tlye aldığım kabandan çok memnun kaldım. Sıcak tutuyor uzun ama çok değil dizimin yukarısında baya fakat zara türevlerinin çıkardığı gibi kıçı kapatmayacak cinsten değil içi bordo. Kim görse çok beğendi ben de çok memnun kaldım hala bedenleri varken tavsiyemdir. 

Bir de yeşil tokalı bol pantolonuyla vinil motorcu tarzı ceketini çok ama çok beğendim, yılbaşı indirimine kadar deli yüreğim sabredebilecek mi acaba sabretmek zorunda çünkü 179 tl :) ve mangonun kumaş pantolonları gerçekten çok kalitesiz oluyor rengine ve modeline vuruldum sadece. İndirimi merakla bekliyorum sevgiler mango

5 aralık 21:12


446. Beğendiğim kabanın 300 lira oluşunu görüp topuklamam , mağazadaki bir çiftten erkek olanın 450 lira mığğğğğ diye feryatları ve kapanış.

5 aralık 19:57

445. Yaşadığım bu saçma şeyi sizinle paylaşmak istiyorum. 23 Kasım günü mangodan bi tane mont aldım 300 liraya o gece black friday diye indirim yaptılar ve ben saat 1 de aynı montu 210 liraya aldım. Gittim 300 liraya aldığımı 2 gün sonra iade ettim (param 3 taksit şeklinde hesabıma yatırılıyor bu arada) 2 gün sonra gelir dedikleri kargo 1 haftayı geçmiş süredir yoktu. Bugün bi baktım iptal edildi yazıyor ilk önce anlayamadım daha sonra maillerimi kontrol ettim bana ürünün olmadığını söylemişler. Mağazada gayet bulunan bir ürünü bana resmen zamanında göndermeyip daha sonra elimizde yok demek nasıl bir şey? İade ettiğim montun da bunun da parasını 3 taksit şeklinde alıyorum düşünün limitim 2 tane elimde olmayan mont yüzünden kullanılıyor. Black friday indirimden faydalanıp başka bir yerden başka bir mont alırdım böyle olacağını bilseydim. Ya gerçekten çok sinirlendim ve mağdur edildiğimi düşünüyorum. Aynısını yaşayanınız var mı aranızda?

3 aralık 01:20

444. uzun zaman sonra ilk kez black friday indirimiyle bir mont alayım dedim de almaz olaydım, son oldu. siparişi verirken teslimat tarihi 2-4 gün yazıyordu. 25 kasımda aldım bugün öylesine bakayım dedim tahmini kargoya veriliş tarihi 8 aralık yazıyor. 8 aralık da cuma günü, bana en erken ulaşması 11 aralık. e zahmet etmeseydin bir dahaki kışa yollardın mangocum

30 kasım 00:09

443. kavganın ucu nerde başladı sonu nerde bitti biraz uzak kaldım ama bir anımı anlatmak istiyorum. üniversite son sınıftaydım ve babamla annem ikamet ettikleri yerden benim üniversiteyi okuduğum şehre gelmişlerdi ziyarete. o sırada hava buz ve kazağa ihtiyacım vardı. babam beni büyükçe bir mango mağazasına sokmuştu. gönlüme göre gezmiş onu çıkarıp diğerini denemiştim. en çok içime sinen alışverişi o zamanlarda yapmıştım. şimdi üstünden 1.5 sene geçti ve babamın aldığı o kazakları giymek bana ayrı bir mutluluk veriyor. o günü hatırlatıyor bana. aile çok büyük bir şükür sebebi <3

29 kasım 11:06

442. (bkz: giffen paradoksu)

(bkz: patates paradoksu)

bu ve benzeri "ulaşılabilir" kategorisinde olması gereken ürünlerin fiyat artışlarını açıklayabilmek için gerekli olduğunu düşünüyorum. alım gücünün düşmesi, ucuz gıda olan patatese talebin artması, bu artışla patatesin daha pahalı hale gelmesi. zara/mango artıyor çünkü taklit ettikleri markalar tamamen ulaşılmaz hale geldi. normalde indirimde veya bir şekilde o markaları tercih edenler hepten zara'ya akın etti. fiyatı da coştu gibi gibi.

döviz kuru elbette bu korkunç fiyat artışlarını açıklamak için kullanılacak. ayrıca mesele fiyat artışı değil alım gücünün düşmesi. yoksa singapur, isviçre dünyanın en pahalı ülkeleri de noluyor insanlar gidip alamıyor mu mango'dan bişiler?

yurdum insanının maliyet hesabı da hep çok ilginç. içtiği çayın maliyetini hesaplar. toptan çay şu kadar olsa, mekan kirası bu kadar ohooo resmen kazık yiyoruz'a getirir olayı. aldığınız tişörtün malzeme ve üretim maliyeti (gizlinot: kaldı ki üretim maliyetini nereden biliyorsunuz, sırf onu hesaplamak bile ayrı bir uzmanlık alanı) onun fiyatını hesaplamak için yeterli veriler değil. bin tane hatta daha fazla parametre var. 300 liralık ürünün indirimde 30 liraya düşmesini savunmuyorum ama olay yahu bunlar çin'de 2 dolara ürettiriyorlar ile bitirilecek şey değil ki. sadece bu başlıkta değil her yerde var bu yaklaşım. lc waikiki ve armani aslında aynı falan deniyor yahu. daha neler... hoş milyar dolarlık projelerde adamlar kalkıp düzgün bir analiz yapamıyorlar, sokaktaki adam için şaşılacak bir durum değil.

kabul edelim arkadaşlar. fakirdik ve hepten kötüye gidiyoruz. iki tane temel ihtiyaca 100 lira verip çıkıyoruz markette. kazağa zam gelmiş çok mu.

imza: kocaparasıspor

29 kasım 10:19 - 29 kasım 10:26

441. İster bedenimi satarım, ister evi barkı satarım mango'ya ortak olurum ee ? Gören de mango'yu gucci, chanel falan zanneder hahaha mango dediğimiz avrupa'dakilerin sümüğünü sürmediği bi marka. (gizlinot: tanım içerir) 5 liraya tişört aldığımı bilirim be, öğrencinin nesi alışveriş yapamazmış burdan ? Mango'yu burda "woaaav" yapan kur farkı. Onun 10 liraya aldığını biz 50 liraya alırsak tabi pahalı olur. Canım ister mango'dan zara'dan, canım ister tommy hilfiger'dan, canım ister lcw'dan alırım. Canım isterse 500 lira da veririm, 5 lira da, öğrenciysem öğrenciyim, bedense de benim bedenim, kime ne ? 

Cidden konu ekonomimizin möthişliğinden, bilirkişimizin sözlükteki öğrenci ahalisini terbiye çalışmalarına geldi. Doğru, tşk.

29 kasım 10:16