sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (2)
  • medya (0)

1. Bir kısım youtuberlar başta olmak üzere birçok zayıflama öneri videosu mevcut youtube da. Bunlardan çoğunu izledim hatta sağlıklı tariflerden birkaçını denedim. Ancak bazıları o kadar saçma ki. Aç acına gezip kilo veren var bide bunu marifet gibi anlatan. Ancak en ifrit olduğum 2 kg verip bunla ilgili 15 dk video çekenler.ablacım sen zaten 50 kilosun dalga mı geçiyosun yani. Kimse işin uzmanı değil bir çoğuda aslında videonun başında bunu söylüyor. Ben sağlıklı beslenme önerileri takip ediyorum işime geleni beslenme şeklime ekliyorum. Sonuçta herkes kendi deneyimini paylaşıyor. En hoşuma gidenler ise spora teşvik edenler. Malum çoğu genç kız bunları takip ediyor. Özenilecekse spora,dansa,sağlıklı yaşama özensin

18 mart 2017 20:31 18 mart 2017 23:01

2. (yazar: newyorkcheescake)'e katılıyorum. Videoların çoğunda, özellikle yabancı ve bilindik youtuberlarda yanlış bilgilendirme olduğunu düşünüyorum. Vlogger'ların çoğu diyetisyen ve özel eğitmenle zayıflayıp fit oluyorlar. Nasıl zayıfladıkları ise çok tık alacağı garanti olan bir konu olduğundan, "merhaba arkadaşlar, YouTube kanalıma hoşgeldiniz. Bugün size nasıl zayıfladığımı anlatıcam. Diyetisyene gittim ve eğitmenle spor yaptım. Siz de öyle yapın." Diyemiyorlar çünkü o zaman zaten her aklı selim sahibi insanın söylediklerini söylemiş oluyorlar ve videolarının bir anlamı kalmıyor. O yüzden videonun resminde spor vs önerisi görmüyorsam, hiç tıklayıp like kazandırmıyorum açıkçası. Hele ki bazı şuursuzlar var, kendi kendilerine haftada 5 kilo verdiren detokslar yapan, herkese öneren. İyi bacım, biri detoksunu yapar da kalpten falan giderse yakınlarına sen destek olursun o zaman. Bir de amerikan ordu diyeti yapanlar var, isveç diyeti dediğimiz şeye onlar military diet diyorlar. YouTube dediğiniz şey artık 3-4 yaşındaki çocukların ellerinde telefonla gezindikleri bi mecra, zaten sosyal medya sağolsun insanları anoreksiyaya itiyor, bu diyet videolarını görüp yapmaya kalkan 12-13 yaşında çocuklar olduğuna eminim. Neden eminim, annemin çok yakın bir arkadaşının kızı, 3 sene tedavi gördü de ondan. Kız tumblr'da takıla takıla, YouTube'da zayıflama önerileri izleye izleye yok köprücük kemiği, yok thigh gap, yok "nothing tastes as good as skinny feels"lar, 1.70 boya 38 kilo olmuştu o videoları izleye izleye 14 yaşında. Regli falan durdu kızın.

Bizden burayı okuyup böyle bir video çekmeye kalkışacak olan vloggerlar da seslendikleri kitlenin hep reşitlerden oluşmadığını anlasınlar ve sebep olabilecekleri yanlış yönlendirmeleri düşünsünler derim.

18 mart 2017 21:12