girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (56)
  • medya (0)

56. ben bunu yapamıyorum süslüler.sanırım da yapamicam.yardım edin,hamile kalsam günde 5 taneye izin var diyorum,kesin bırakırım diyemiyorum,bu düşünceye tahammül edemiyorum ben nasıl bırakacağım bu mereti a süslüler.cilt bakımı ürünlerine verdiğimiz parayla sigarayı bırakmayı denesek üstüne para kalır mı? bence kalır.

12 ekim 12:02

55. 4 gündür ortada hiçbir sebep yokken yapmakta olduğum eylem.

2012 yılında günde yarım pakete yakın ile başlayan sigara serüvenim son 1 yılda günde 8, son 4 ayda ise günde 6 ila 4 arası rakamlara düşünce ve her içtiğim sigarayı yarım söndürdüğümü fark edince ben bunu neden içiyorum diye bir aydınlanma yaşadım. pazartesi günü hafif boğaz ağrım var diye içmedim, salı canım istemedi, çarşamba da derken bugün perşembe ve ben hala en son sigaramı pazar günü saat 20:30 sularında içmiş vaziyetteyim. yanaklarımın ve dudaklarımın 2012'den beri ateş ve spor sonrası olmayan default doğal kırmızısı sadece dört günde geri döndü. iyice 16 yaşında gibi görünüyorum, allığa gerek kalmadı. dört gündür kalbim hiç pıtır pıtır atmıyor. canımın istediği oldu mu? oldu, özellikle dün. ama irademe hakim oldum. beni en çok zorlayan ofiste oturduğum yerden kalkmamak, sigarayı biraz da çıkıp hava almak için içiyordum çünkü. neyse ki kış geldi. pazartesi diyete başlar gibi resmen sigarayı bıraktım. hala paket çantamda duruyor, istersem içebilirim, kendimi zorlamak istemiyorum, ayda 1-2 konusunda da katı değilim. sigarayı tamamen bırakamıyorsanız da azaltın ya da azaltarak bırakın, bence bu şekilde bırakmak tak diye kesmekten çok daha kolay.

11 ekim 16:06

54. çok zor değil gerçekten isteyen ve bunu kafasına koyan başarabilir. ben psikolojik sıkıntılarım nedeniyle çok erkenyaşta başladım sigaraya. hatta o kadar erken ki burada yazmaya utandım. uzun yıllar da içtim. günde üç paket içtiğim oluyordu. cildimin ne parlaklığı ne rengi kaldı. işte o gün dedim ki aynada kendime. cildine bak zeynep. onu bu hale sen getirdin. kim bilir akciğerin karaciğerin ne halde. bir sürü video izledim. ve bıraktım. ama gerçekten tadından da kokusundan da. ama en çok "bağımlı olmamdan" sıkılmıştım. kafanızda bitirin ve başarın. sigarasız her şeyin tadı daha güzel.

4 ekim 15:10


53. 2 senedir gerçekleştirdiğim eylem. Bir anda olmazsa azaltarak olsun diye diye ertelemiştim,hamile olduğumu öğrendiğim an tamamen bitirdim. Hala içmiyorum ama tek canımın sıkıldığı nokta pislik yapan teyzelere döndüm. Her içene neden içiyosun,yanımda içme,öff hep yüzüme geldi diye çemkiriyorum. Ki ben bırakmadan önce 2 paket içerdim,arka arkaya 5.sigaramı yakardım. Şimdi bu saçma huyumu bırakmam lazım bide. Sanane insanların keyfinden di mi ama?

3 ekim 20:59

52. Sevgilim tam bağımlı oldu çıktı. Otobüsle yolculuk yaparken bile araç benzin için dursa hemen o arada bile inip yakıyo bi tane. Bazen inatlaşıyorum kendine yakınca bana da vereceksin bi tane yoksa içemezsin diyorum, o an içmeyeyim diye bi kaç dakika erteleyebiliyor ancak.İçince kötü kokuyorsun, saçlarıma siniyor, öpemezsin ya da yanıma uzanamazsın gibi yollar denedim ama o da olmadı. Her seferinde bak azaltıyorum birden bırakılmaz ki falan diyor da nafile.

3 ekim 17:43

51. Okulum 24 eylülde açıldı ve o günden beri sigara iç(e)miyorum.nedense bi iğreti geldi okulda herkes içtiği için kokudan çok rahatsız oldum.zaten günde 9-10 tane içen biriydim ama hiç ihtiyaç duymamak çok daha güzelmiş.içen herkesin aslında kötü koktuğunu içmeyince daha iyi anlıyosun.

3 ekim 16:44

50. daha önce 4 kere bırakmaya çalışıp bırakamamış biri olarak, dün tekrar bırakma kararı aldım ve ne dün ne bugün canım hiç sigara istemedi. son zamanlarda artık bir sigarayı içemiyordum sonlarına geldikçe baymaya başlıyordu ve keyif alamıyordum, e madem böyle ben bırakabilirim bunu cidden diye düşünerek böyle bir denemeye giriştim. çevremde sadece iki kişiye söyledim çünkü kime söylersem “her ay bırakıp yeniden başlıyorsun, başlarsın tekrar” cevabını alıyorum o yüzden başka kimseye söylemiycem, kendi başıma çözücem bu işi.

3 ekim 12:33


49. an itibariyle yaptığım eylem. daha önceden izleyip başarısız olmama rağmen, tekrar allen carr videosu izleyerek bıraktım şu an.

ben o videoyu ilk keşfettiğimde 21 yaşındaydım, şu an 25 yaşındayım. göz altımın mosmor olmasından, hayatımı sigaraya endeksli yaşamaktan, sigara içicem derken her yere geç kalmaktan, ayda 300-500 arası bir meblağı ciğerlerime çekmekten, bir yere gidecekken ilk aklıma gelenin 'sigara' olmasından, her yere yedekleyerek gitmenin stresinden, leş gibi kokmaktan, dişlerimin sararmasından, her gece dilimi kazımak zorunda kalmaktan, ağız kokusundan, kanımın yavaşlamasından, beynimin uyuşmasından, yollarda mülakatlarda sınavlarda olayın stresine ek sigara stresi yaşamaktan, ameliyat sonrası hastanede yatarken bile doktorlara yalvarıp, her türlü acıyı göze alıp kalkıp sigaraya çıkacak kadar aciz olmaktan, eve her yere saçılan küllerden, sigarayla beraber arşa çıkan çay-kahve bağımlılığından, normal insanlar gibi bir anın tadını çıkartamayıp aklımın bir köşesinde bir sonraki sigarayı düşünmekten, çok su tüketmeme rağmen dehidrasyona sebep olmasından, yorgun uyanmaktan, molaları sigara için koşturarak geçirmekten, en kötüsü de otokontrol hissimi hep ezip geçmesinden gerçekten bıktım u s a n d ı m. sigaranın bana yaptırdığı köleliği şimdiye kadar hiçbir insan evladı yapamadı. koşullar ne kadar zor olursa olsun hep kendi özgürlüğümü savundum, ama sigara konusunda geldiğim nokta chainsmoker'lık. yani, sürekli olarak arka arkaya çok sigara yakma huyu.

allen carr yönteminin en önemli noktası, sigarayı bırakırken sağlık için hiçbir ama hiçbir türlü zevkten fedakarlık etmediğinin farkına varmak. konuya "ehe sağlığım için ballı çikolatalı waffle yemeyi bırakıyorum, çünkü damar sağlığı, ehe" diye yaklaşınca, sigara sanki çok güzelmiş de, çok zevkten öldürüyormuş da sırf sağlık için vazgeçiyormuşuz gibi bir algı oluşuyor. yok öyle bir şey. sigaranın verdiği zevk, tamamen kontrast etkisi. sigarasız kalıp nikotin krizine giren bir vücudun rahatsızlığını giderdiğinizde, o sigara zevk veriyor illüzyonunu yaratıyor.

bu süreçte destek olarak craving to quit uygulamasını kullanacağım. onu da ilk keşfettiğimde 23 yaşındaydım. zaman çok çabuk akıp gidiyor. bir sabah uyanıp kendimi 40lı yaşlarımda hâlâ sigara içiyor bir halde bulmak istemiyorum. 

reddit'te gördüm, ben de yapmak istiyorum: her beğeni karşılığında 1 gün sigarasız duracağım. başka süslüler de aynı şekilde yaparlarsa aramızda bir etkinliğe bile çevirebiliriz. günlük gelişmeleri buraya editlerim.

edit: 1. gün tamam

30 eylül 02:40 1 ekim 00:10

48. Sigarayi birakmak icin zamaninizin surekli dolu olup, birseylerle ugrasmaniz gerek  cunku bos durdugunuz her an sigaraya yoneliyorsunuz

16 eylül 15:55

47. Zordur,sağlam bir irade gerektirir. İnsanda boşluk hissi oluşur ama sağlık için yapılması gerekendir.

16 eylül 14:53