sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
10 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

ödünç verdiğim kitabı asla geri vermeyen arkadaş?

ben kitapların altını çizerek okurum sonra da ara ara açar altını çizdiğim yerleri okurum (nasıl ruh halinde olduğuma dair cikarimlar falan yapıyorum) ve en sevdiğim kitaptı bu. yenisini almak istemiyorum altını çizdiğim için. resmen kitabı vereli 1 buçuk sene oldu. bu 1 buçuk senede çok görüşemedik. ama dedim ki ne zaman buluşursak getir olur mu altını çizdiğim ve en sevdiğim kitap olduğu icin cok onem veriyorum. ama yok getirmedi kızlar. gecen buluştuk kitabı naptın falan dedim bana dediği şey şu "bir hocama vermiştim kitabı o getirsin getireyim." sağol ya. ayıp değil mi kızlar ben mi abartiyorum benim o kadar istediğim kitabi birine ödünç veriyor?

1. Kitabi almak icin arkadasini darlamaktan baska caren malesef yok. Umarim geri alabilirsin. 

Mademki senin icin kitaplarin bu kadar önemli bence bu sana bir ders olsun ve bir daha en yakininla bile paylasma. Olsun varsin sen kotu ol ama mutsuz olmandan iyidir. 

15 şubat 10:24

2. Yooo ben size gayet hak veriyorum. Ben okurken altını çizmeyenlerdenim ama yine de versem de almak isterim. Bu yüzden de vermiyorum. Yıllar önce arkadaşıma bir kitap verdim yani çok da büyük bir olay değildi ama niye geri getirmediğine anlam veremedim istediğim halde.

Kitaplar benim için kıymetli gerçekten bu konuda bencilim ama insanların sorumsuzluğu yüzünden bencilleştim.

15 şubat 10:27

3. Kitap konusunda ben de çok hassasım. Bir de sormadan Sayfa kenarlarını katlayarak, çizerek okuyan oluyor deliriyorum. Ödünç aldığım eşyalara karşı çok hassasımdır ama karşı taraf çoğunlukla öyle olmadığı için artık kitaplarımı sadece sevgilimle paylaşıyorum. Yakın arkadaş da olsa alt tarafı kitap diyebiliyor. Bir arkadaşım da kitabı istediğimde artık benim oldu sen hediye ettin ya diye şakaya vurmuştu. Ona çok takılmadım fazla bağlandığım bir kitap değildi ama hoş olmuyor bence.

15 şubat 10:27


4. yazdım kitabı aldıysan getirebilir misin diye umarım getirir artık. normalde kitaplarımı bu kadar önemsemem hatta ben kendim veririm al oku okuduktan sonra da sende kalsın diye ama cidden çok çok sevdiğim bi kitap ve almak istiyorum artık:(

15 şubat 10:29

5. ya hele o alıp geri vermeme olayına sinir oluyorum neye olursa olsun. Bi de adına "çökme" falan demişler. suan o arkadaşımın kitabın üzerine su falan döktüğünü düşünüyorum artık üzerine bi soğuk su içerim.

15 şubat 10:31

6. İşte bu yüzden asla kimseye kitap vermiyorum. Okumasın banane ya. Çok sevdiğim biriyse ve gerçekten okumak istiyorsa gidip yenisini alıp hediye ediyorum. Geri gelmeyen o kadar çok kitabım oldu ki zamanında. 

15 şubat 10:54

7. Benim de böyle kaç kitabım gitti geri gelmedi. Ben de artık kimseye vermiyorum kitaplarımı. Hocama verdim demesi daha sinir bozucu. Kitap senin değil ki nasıl verirsin ya. Ben birinden ödünç alınca bırak birine vermeyi gözümün önünden ayırmam. Ama insanlar bizim gibi değer vermiyor süslü altı üstü kitap diyor.

15 şubat 11:04

8. evet çok sinirlerim bozuldu sabah sabah ders oldu ama

15 şubat 11:47

9. ben büyük bir salak olarak seri halindeki kitabımı vermiştim. 4ü de geri gelmedi. verdiğim kız apartmanda oturuyo. o zaman facebook yaygındı ordan yazdım, instagram yaygınlaştı ordan da yazdım serim kayıp diye, en son 3.ye yazdığımda kız bana mesaj attı kitabın bende diye. ve o güne kadar kimde olduğunu bile bilmiyodum. sonrada hatırlatmama rağmen hala kitap geri gelmedi. bi sefer de yurtta kaldığım bi kıza vermiştim okusun diye, kız ders notlarımı vermem karşılığında kitabı vereceğini söylemişti (gizlinot: vermedim not falan).

insanlar o kadar gerizekalı ki, artık kimseye kitap vermiyorum. eşeklik biz verenlerde çünkü. insan yerine koyup veriyoruz, onlar da bi başkasına veriyo. inşallah geri alabilirsin süslüm, ben denedim alamadım.

15 şubat 17:43

10. bir arkadaşım coğrafya için konu anlatım kitabı alacağını söyledi benim elimde çok beğendiğim bir kitap vardı, getireyim incelersin dedim çocuğa ee kitabı ver dedim sınavdan sonra veririm dedi. :d sadece o an bakması için getirmiştim birkaç günlüğüne ödünç alacağını bilsem hiç getirmezdim.

bu konularda ben asssla iyi niyetli olamıyorum. karşımdaki kişinin kitapları sevmesine, kitap okuma sıklığına, kitabı nasıl okuduğuna, taşıdığına falan bakarım. bu konuda güvendiğim toplam 3 kişi var zaten. hepsi ilk fırsatta kitabımı aldığı gibi getirdi, ben de onlardan ödünç aldım aynı şekilde.

siz bence o kitabı unutun, kıza da bir güzel laf sokun. bu olaydan aldığınız dersle de hayatınızın geri kalanında böyle bir şey yaşamamaya dikkat edin.

16 şubat 04:11