sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
26 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

avrupalı bir arkadaşa soru sorarken sınırımı aşıyor muyum acaba?

süslüler benim iskandinav bir arkadaşım var. baya hoş sohbet biri, ben de her şeyi soruyorum. hiç sorduğum sorulara ters cevap verdiği olmadı gayet güzel cevaplıyor ama karşılık olarak o da aynısı sormuyor. mesela din konusu hakkında soru sordum inanıyor musun deist misin vs diye baya kurcaladım. dediklerime kendince cevap verdi ama benim o kadar sorumdan sonra bir sen ? demiyor 🤔 mesela bu din konusunda türkiye ye gelince buna daha iyi cevap vereceğim dedi. ondan sonra haftasonu kız kardeşi ziyaretine gelmişti kaç kardeşin var en büyük kim diye sor babam soruyorum cocuga cevabını veriyor ama kendi sormuyor. muhabbeti zorla ben ilerletmiyorum süslüler bu çocuk neredeyse bana her gün yazıyor. konuşmak istemese yazmaz zaten. diyorum acaba ben mi fazla özel sorular soruyorum o kendi sormaya çekiniyor mu anlamadım gitti ya :/

1. belki merak etmiyordur?

6 aralık 2018 12:44

2. Bu kadar detaylı soru sormak iyi değil bence ama ben ne zaman yurtdışına çıksam ya da yabancı bir ile sohbet etsem konu ben istemeden din, kadın hakları, siyaset gibi konulara geliyor.  Ben fikrini sormadığım halde bana Afganmışım gibi üzülüp saçma sapan öğütler veriyor. Yani bildiğiniz siz deveye biniyorsunuz kafası. 

6 aralık 2018 12:47

3. Bu çocuk bir garip hani aksine hiç öyle hissettirmedi beni, saçma sapan sorular sormadı. Dün havayı sormuştu mesela ben de dedim şu derece yağmurlu falan, kendi ülkesini söyleyerek buradan çokta farkı yok dedi kar dışında. En sevdiğim içkiyi sordu, mesela genelde türk kızları içmez diye düşünür yabancılar. Bunda hiç öyle bir şey sezmedim. Tavsiye vermedi hiç, ülkesine davet etti sıkça. Sonra kendide türkiye’ye geleceğinden bahsetti. Siyaset ve göçmen konusunda hiç ama hiç girmedi hatta benim böyle bir hareketim oldu çok kısa bir cevapla konuyu kapattı. İnanılmaz ılımlı ve farklı görüşlere açık biri ben mesela kesinlikle onun kadar değilim. Ama yinede bilemiyorum garip geliyor bazı hareketleri.

6 aralık 2018 12:55

4. Kişilik tipiyle alakalı olabilir. İrdelemek istemiyor, çekiniyor olabilir. Bu size, sen de bu tür sorular sorma mesajı bile olabilir. Burdan bilemeyiz :)

6 aralık 2018 12:57

5. eğer hoşlanıyorsa kendini kötü hissetmeni düşündürecek konulara girmek istemiyor olabilir. belki senden önce türk arkadaşları olmuştur ve onlardan yeterli bilgiyi almıştır. benim aklıma bunlar geldi.

6 aralık 2018 12:59

6. Yahu bilmiyorum sürekli bana soru sormaktan çekinme diyor hatta soru sorabilir miyim diye izin isteme sadece sor dedi kaç kere.  Belki de çok önemsemiyor beni o da olabilir ama biraz sessiz kalsam hemen ne düşünüyorsun diye soruyor. 

6 aralık 2018 13:00

7. Türk değil ama ortadoğulu tanıdığı bir kaç kişi olduğunu biliyorum.

6 aralık 2018 13:01

8. İşte ne düşünüyorsun diye soruyormuş ya, hemen bizim üç nımaralı kuzen tahsinle nişanlısını düşünüyorum falan diyin

6 aralık 2018 13:11

9. Çekiniyormuş veya bir şeyi bekliyormuş hissi oluştu ben de. Çünkü sessizlik olduğunda şöyle bir dürtüyor efendim dediğimde bir şey yok ya öylesine diyor. Sanki dilinin ucunda ama desem mi demesem mi diye düşünüyor :d

6 aralık 2018 13:46

10. iskandinav değilim ama ben de böyleyim. yani kaç kardeşsiniz deseler 2 derim ama siz? diye sormam. soruların karşılığı yok bende. çünkü merak etmiyorum. mesela memleketini merak etmem ama başka memleketler hakkında konuşmayı severim falan filan...bana sorulduğunda sınır aşıldığını düşündüğüm çok nadir oluyor, zaten merhabadan sonra memleket nere diye soran insanlarız, ama bir yabancı ne şekilde düşünür bilemem. rahatsız olsa söylerdi sanırım..

6 aralık 2018 14:11