yeni
    8 yanıt
    • linki kopyala
    • şikayet et

balkanlarda ne yenir ne içilir neler yapılır ?

merhaba şubat ayında balkanlara uçuyorum güzergahım bosna hersek- belgrad- novisad ve üsküp şeklinde. genelde bana apart oteller daha mantıklı geldi en azından mutfak var kahvaltımı akşam yemeğimi vs evde yaparım kendim dedim. öğle yemekleri de dışarıda yenir muhtemelen gezerken. fakat sonra aklıma geldi ne yenir ne içilir burada hiçbir fikrim yok, marketten ne alınır ortalama yemekler ne kadar pahalı bir yer olmadığını biliyorum ama neticede bende müthiş bir bütçeyle gitmeyeceğim oraya. genel olarak tavsiye ettiğiniz mekan, gezilmesi gereken yer, tecrübeleriniz, neler yediniz nasıl bir bütçeyle gittiniz nelere dikkat edilmeli tarzı kısa bir anlatım yaparsanız çok sevinirim.

1. geçen yıl ocak ayının ilk haftası gittim belgrada. 2 termal tayt üst üste giydiğim halde baya dondum, haberiniz olsun. bu kadarı da yeter artık, bunları da giyersem diye hiç düşünmeyin, olabildiğince kalın kıyafetler götürün. atkı-bere-eldiven vs. mutlaka olsun. ben et pek yemiyorum ancak eşim ve diğer erkek arkadaşlarımız yedikleri etlerden genel olarak çok memnun kaldılar. özellikle manufakturada yediğimiz akşam yemeği baya başarılıydı. Tri sesira da da yemek yedik ancak beni ekstra etkilemedi açıkçası. pekara toma'dan aldığımız börek/poğaçalar da çok lezzetliydi. yemeklerin genel olarak fiyat/performans oranı çok başarılı. 5 kişi gittiğimiz tatilde bol içkili akşam yemeklerinde hep 300 tlnin altında hesap ödedik. otel vs. ayarlamadıysanız ona da öneri de bulunabilirim.

şimdiden iyi tatiller!

19 ocak 2018 18:04

2. Çok teşekkür ederim, evet çok soğuk oluyor şimdiden en kalın şapkaları bereleri aldım kendime :d otel ayarladım aslında nehirin yanında tam kahvaltı dahil 3 gün 220 küsüre geldi, ama belki aparta çevirebilirim onu eğer apart tavsiyeniz olursa çok makbule geçer :) fiyat çok iyi biz iki kişiyiz, içki vs kullanmıyoruz . Son olarak termal tayt öneriniz var mı ? Pentiden aldıklarım tüylendi hep ben de pantolonun içine giymek için bir tayt arıyorum.

19 ocak 2018 18:09

3. Sozlukte Belgrad basliginda uzun uzun yazanlar olmus :) Bosna Hersek’te tabii ki bosnak boregi mutlaka denenmeli. Uskup’te de tarihi carsinin icinde cok meshur bir kofteci var ve gercekten cok lezzetli. Porsiyonlar devvvv buyuklukte oluyor bu arada eger iki kisiyseniz paylasmayi dusunebilirsiniz. Bir de fiyatlar cok cok uygun ozellikle Uskup’te.

19 ocak 2018 18:44

4. Ben calzedoniadan almıştım, gayet memnun kaldım. Ancak sonradan tüylenme yaptı benimki de. Biz otelde kaldık, kinez mihailova caddesine yakın la petit piaf otelinde kaldık, kahvaltısı da çok iyiydi. Tavsiyem merkeze yakın bir yerde kalmanız yönünde. Zaten küçük bir şehir, merke dışında da pek hareket yok. Bir de bizim gittiğimiz tarihte(4 ocak) onların noeliydi. Onlar ermeni oldukları için noelleri farklı oluyormuş, her yer kapalıydı vs. Bi takvimden falan bakın derim bizim gibi mağdur olmayın. Bir de havalimanında girişte shengen vizesi olmayanları bi kenara çekip tek tek soruyorlar. O yüzden dönüş biletlerinizin ve otel rezervasyonunuzun çıktısı olsun mutlaka. Hatta birkaç kişiye mesleklerini sordular, kartvizit sordular vs. Saçma sapan bi uygulamalrı var yani.

19 ocak 2018 19:24

5. Esas önemli noktayı söylemeyi unuttum. Sırt çantalrınıza dikkat edin, hatta mümkünse kullanmayın. Arkadaşımın çantasından cüzdanını çaldılar, benimkini de açmışlar ancak son anda niyeyse bişey almamışlar. Soğuktan insan oramı buramı örtiyim diye düşünürken sırt çantasını unutuyor. Boynunuza asabileceğiniz minik çantalardan edinirseniz çok iyi olur.

19 ocak 2018 19:26

6. Hayatımda yediğim en güzel et belgrad'daydı. bosna'da da kurutulmuş et çok meşhur, bavulunuzda boş yer olsun insanlar dönerken bir valiz kurutulmuş et getiriyorlar.

19 ocak 2018 19:55

7. sarajevoda bol bol cevabi yiyin :) yanında da sopska salata :)

19 ocak 2018 19:58

8. Çok teşekkür ederim herkese, evet o hırsızlık olayı benim de aklımda çantamı öne doğru takmayı düşünüyorum gezerken teşekkür ederim, belgrad başlığı olduğunu bilmiyordum ya hemen bakıyorum önerileriniz için çok teşekkür ederim :)