yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    24 yanıt
    • linki kopyala
    • şikayet et

    bir kaynana ve maddiyat sorusu. siz olsanız ne düşünürsünüz ?

    sevgili süslüler, nişanlımla yakında evleniyoruz ve kredi çekip ev almak istedik. nişanlımın ailesi de bize yardım edecek. yalnız yardım etmek için bizden onlara olan borcumuzu ödememiz için söz istediler. çünkü nişanlımın abisi var ve bekar. biz de her şekilde yardımcı oluruz diye söz verdik. zaten kimse bize yardımcı olmak zorunda değil diye düşünüp işe kalkıştık. nişanlımın ailesi sürekli paraları olmadığından düğünş ucuz yapmak istediklerinden bahsediyordu. ailem de kimseyi zorlamamak adına anlayış gösterdi ben de. sürekli elimizde yok nasıl düğün yapalım diyorlardı. biz bir buçuk senedir nişanlıyı bu arada. ve nişanlımın ailesi emekli ve maaşları bir hayli miktar ediyor. bugün öğrendim ki nişanlımın abisine araba almışlar ve spor bir araba. ve araba alındıktan sonra defalarca görüşmemize rağmen söylemediler. çok tesadüf öğrendik. siz olsanız ne yapardınız

    1. Spor araba derken? Ferrari falan mi?

    23 nisan 20:33

    2. Tek bir kuruşlarını istemem, gider gururumla kirada otururum. Ayrıca o evin borcunu beraber ödeyeceksiniz ama olası bir boşanma durumunda zerre hakkınız olmayacak. Alacaksanız da düğünden sonra kendi paranızla borca girip alın. 

    23 nisan 20:34

    3. Arabayı düğünden önemli görüyor olabilirler. Haklılar.

    23 nisan 20:40

    4. 3 kuruşluk karnım doysun kendi paramla doysun, kimsenin 5 kuruşunda gözüm olmaz. 

    kusura bakmayın ama kimseden bi şey beklemeden nişanlınızla beraber çalışıp paranıza göre düğün yapın, paranıza göre ev alın. 

    şu sülaleleri işin içine sokuyorsunuz ondan sonra al işte evlenmeden daha olaylar başlıyor. 

    neden kendi bütçenize göre bi plan yapmıyorsunuz ki? eğer nişanlınızla paranız yetmiyorsa ev almayın, daha sonra alın. ya da düğününüzü ona göre yapın.

    kimsenin lafını çekip de başımı ağrıtacağıma, azıcık aşım ağrısız başım derim.

    so, bana ne diye düşünürüm.

    23 nisan 20:40

    5. Abisi bekarsa parayı o biriktirio almış olmasın süslü? Nişanlınızın ailesinin aldığından emin misiniz?

    23 nisan 20:41

    6. mecbur değiller. kendi paraları istedikleri gibi harcarlar. size ev için destek oluyorlarsa diğer oğullarına araba almaları normal değil mi? ben mi garibim anlamıyorum ki.

    23 nisan 20:42

    7. ayrıca emekli maaşları bi hayli ediyormuş falan diye bunu bile öğrenmişsiniz. size ne ya? bazı insanlar nerde durması gerektiğini bilmiyor cidden .

    23 nisan 20:43

    8. Abisi öğrenci henüz kendi almış olamaz. 

    Eğer siz evlenirseniz kimseye maddi durumunu sormazsınız ben soruyorum ilgileniyorum. Kusura bakmayın. Karşı taraf bize sorunca biz de onlara sorduk. 

    Biz zaten çoğu ihtiyacını kendi karşılayan bir çiftiz ama ailemiz de üstlerine düşeni yapacak diye bekliyoruz. Bu şartlarda ev almak mantıklı geldi. Düğünün görkemli olmasını isteyenler onlar, dolayısıyla finansmanını da borç olarak onlar yapacaklar. 

    23 nisan 20:55

    9. Ferrari değil ama bizim borcumuzdan daha fazla edecek bir araba. 

    23 nisan 20:56

    10. İleride oğlum olursa elin kızı hangi çocuğuma ne harcadığıma karışırsa haddini bildirirdim sanırım.

    Seni hiç ilgilendirmez iki kişi evlenip çiftleşip üreyecek diye bu kadar tantana ne?

    Evlenmeyi biliyorsanız kendi masraflarını da karşılamayı bilin.

    Kendi baban alsın madem öyle evi.

    23 nisan 21:01