sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    12 yanıt
    • linki kopyala
    • şikayet et

    enes batur, danla biliç ve kerimcan durmaz'a çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimini olumsuz etkiledikleri gerekçesiyle dava açılması ?

    bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? (link: https://www.mynet.com/enes-batur-kerimcan-ve-danla-bilic-e-dava-actilar-204519-mymagazin)

    1. Özellikle enes batur hakkında o kadar doğru bir karar ki. Geç bile kalınmış. Diğerleri de yanlış şeyler yapıyor ama enes batur kadar değil bence.

    7 kasım 2018 17:41

    2. Link açılmıyor süslü ama konuyu biliyorum. Bence tam isabet bu dava. Biz izleyip gülüp geçiyoruz etkilenmiyoruz belki de etkilenmedigimizi zannediyoruz. Ama bu kişileri izleyip özenen çocuk,ergen sayısı azimsanacak kadar degil. Bi ara yalak lafi ergen kizlarimizin dilinden düşmüyordu mesela. Benim şahsi görüşüm ya yaş sınırı getirilmeli videolara ya da göz önünde bulunan "fenomenler" davranışlarına dikkat etmeli.

    7 kasım 2018 17:41

    3. 1. Anonime sonuna kadar katılıyorum. 

    7 kasım 2018 17:41


    4. Çocuk yetişkin olana kadar aile onu her türlü korumak zorunda. Sadece fiziksel olarak barınak vermekle olmuyor. Bir zahmet doğuran 18yaşına kadar ne izlediğini de takip etsin. 

    7 kasım 2018 17:43

    5. çok haz etmediğim insanlar ancak yine de bu sebeple dava açılmasını doğru kılmıyor. izletmesinler madem o kadar etkiliyorlarsa... ne saçma insanlar var ya.

    7 kasım 2018 17:44

    6. hatırlayabildiğim kadarıyla birçok evde bilgisayar varken bile bizde vardı, çevremde interneti olan ilk ailelerden biriydik. 10 yaşından beri internette vakit geçirmişimdir. harry potter fan forum sitelerine falan girerdim.

    açıkçası ileride çocuğum olsa 13 yaşına gelene kadar internet bağlantısı vermem. bilgisayar veririm, diskine film oyun yüklerim. o yaşta oyun oynasın, salakları izlemesin. oyun oynamak en azından beyinde spatial intelligence'ın yükselmesini sağlıyor. youtuberlar direk eksi iq puanı katar. tabi izlemelerini önlemek ebeveynlerin sorumluluğu. toplumsal alanlarda avazı çıktığı kadar bağıran çocuklar varlığı da ebeveynlerin kalitesizliği gösteriyor. 1. anonime ben de katılıyorum

    7 kasım 2018 19:17

    7. son anonimim. interneti bile yasaklamam ayrıca. browserları kilitlerim. netflix/ popcorn time ve steam açık durur. steam'de de aylık olarak oyun alabileceği bir miktar parayı sınırlarım. bu kadar basit

    7 kasım 2018 19:20

    8. mesele şu ki kimse "çocuklar nasıl etkilenir" diye düşünmek zorunda değil. bu insanların kitlesi çocuklar da değil zaten.

    tckda suç olan şeyler belli. böyle saçma dava görmedim. yeni türkiye faşizmi.

    7 kasım 2018 20:25

    9. Geç bile kalınmış bence. Sadece oh olsun dedim. Umarım güzel sonuçlanır.

    7 kasım 2018 22:15

    10. üçü de çocuğum olsa içeriklerini izletmek istemeyeceğim insanlar ancak dava falan açılması saçma. çocuklara uygun olmayan içeriği ülkede sadece bu üçü mü üretiyormuş yani? çocuğum olsa alışveriş, makyaj videosu da izlesin istemem mesela, napalım sansür mü uygulayalım bütün içeriklere?

    hiçbir yetişkin film, dizi ya da bu örnekteki gibi youtube içeriği yaparken çocuklara uygun mu kaygısı gütmek zorunda değil. çocuğundan sen sorumlusun, başkası değil. ebeveyn kontrolünün de bin bir türlü yolu var artık. sadece arkadaşından duymasına engel olamazsınız, kaldı ki bir çocuğun çevreden maruz kalabileceklerinin sınırı yok. mesela bizim evde hiçbir zaman küfür kullanılmadı ama ne oldu ilkokulda bütün küfürleri öğrenmiştim. ama bunları konuşma dilinde kullanmamam gerektiğini de ailemden öğrendim. yani yine bilgilendirmek, doğru olana yönlendirmek ailenin görevi.

    8 kasım 2018 03:08