19 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

kızlar bi fikir verin bana ya nikah salonunda evlenmek nasıl?

ayrılacak mıyız iyi miyiz kötü müyüz derken nişanlımla evleneceğiz gibi görünüyor şu an :) sorumsa şu, bizim aile çok kalabalık değil. düğüne toplamda max 50 kişi falan gelecek. fakat nişanlımın ailesi bize göre daha kalabalık ve aynı zamanda düğün onların memlekette olacağı için gelecek konu-komşu da epey miktarda var. benim evlilik ile ilgili hayalim yeşillik bi yerde, mümkün olan en az kişi ile akşamüstü saatlere denk gelecek şekilde nikah kıyılıp, pasta kesip, yakınlarımızla bi yemek yiyip evlenmek ve olayı kapatmaktı. öyle standart düğün formatında falan bir şey istemiyorum. fakat şimdi nişanlımın memlekettekiler işin içine girince hem benim istediğime göre oldukça kalabalık bir şey ortaya çıkacak, hem de maddi olarak her gelen kişi ekstra bir yük getirecek. bu nedenle nişanlımın ailesi dedi ki, nikahınızı gündüz erken saatte nikah salonunda kıyalım, sonra çekirdek kadroyla (o bile 150 kişi falan olacak...) istediğiniz yerde yemek organizasyonunu yapalım. mantık çerçevesinde baktığımda oldukça mantıklı gelse de nikah salonunda evlenmeyi hiiiiç istemiyorum. düşününce geriliyorum. çünkü "evlenmek" demek benim gözümde nikah kıyılması demek. ve sonrasında yapılan şeyin gözümde hiçbir önemi yok. o nedenle başta bi "kim geliyorsa gelsin ana organizasyonun olacağı yere, aradaki fark maddi açıdan zorluyorsa biz verelim, zaten annemler de destek olmak istiyor, biz de nişanlımla destek oluruz, benim istediğim gibi olsun" dedim. ama sonra düşününce şunu farkettim ki, o kadar kişi o mekana gelirse bu sefer de çok kalabalık olacağı için benim istediğim gibi bir şey olmayacak... acaba diyorum yemek olacak olan yerde sahte nikah mı yapsak, ama onda da yine onun sahte olduğunu bileceğim, yani sonuçta nikah salonunda evlenmiş olacağım istemediğim şekilde :( ne olur bi fikir verin bana... aranızda nikah salonunda evlenmiş olanlar varsa bana tecrübelerini anlatsın, belki de kafamda yarattığım kadar kötü değildir nikah salonu da. sanırım biraz içimin rahatlatılmasına ihtiyacım var :)

1. süslücüm öncelikle hayırlı olsun, sorunuza bir cevabım yok fakat sorunlarınızı çözebildiniz mi acaba nasıl çözdünüz merak ettim, takip ediyordum hep. ortak hesap, aileye para gönderme meselesini halledebildiniz mi? iş bölümünü sağlayabildiniz mi? bize bir güncelleme yapsanız :)

15 mayıs 23:19

2. Suslu insanlarin cogu nikah salonunda evleniyor zaten :) bunda tuhaf bir sey yok ki. Zaten nikah salonunda da evlensen gemide kaptan da nikah kiysa ne olursa olsun 5 dk suren bir formalite. Dugun yapacak insanlari cogu dugune 500 kisi cagirmamak icin nikah salonuna herkesi cagiriyor dugune ise sayili kisi cagriliyor. 

15 mayıs 23:19

3. ya ne bileyim gördüğüm nikah salonları hep bana göre çok çirkin yerler (ne olur kimse alınmasın bu dediğimden, pinterestte düğün baka baka bi şey beğenmez oldum). o nedenle orada evlenme fikri çok itici geliyor. fakat sanırım sonrasındaki organizasyon istediğim gibi olsun diye kabul edeceğim bu durumu... mantıklı çünkü farkındayım...

sorunlarımıza gelecek olursak onlara da bi güncelleme yapmış olayım :)

ortak hesap konusunda anlaştık. ikimiz de gelirimizle doğru orantılı olarak belirli miktarlarda paraları ortak hesaba atma ve kalan parayı kendi kişisel harcamalarımız ya da kişisel birikimimiz için kullanma konusunda hem fikir olduk sonunda. yani kim daha fazla kazanırsa o ortak hesaba daha çok atacak, orada bir şekilde para birikmesi için çalışacağız.

aileye para gönderme mevzusunda, ben açık açık anlattım korkularımı ve şöyle anlaşma sağladık, ileride çocuk düşünene kadar (sonuçta çocuk demek masraf demek...) ortak hesaba para attıktan sonra kendimize ayırdığımız parayı ne yaptığımızı sorgulamayacağız. yani nişanlım istiyorsa kendine kalan paranın hepsini ailesine göndersin, karışmayacağım. fakat çocuk düşünmeye başladığımızda kazandığımız her kuruşa ihtiyacımız olacağını öngördüğümüz için tekrar bi bütçe değerlendirmesi yapacağız.

evde iş bölümü konusunda nişanlım zaten bir miktar yardım ediyordu kendince ama bunun yetmediğini anlattım. kendi yaptığım işleri, bunların hem fiziksel hem ruhsal olarak beni çok yorduğunu, yardımına, daha doğrusu onun da sorumluluk almasına ihtiyacım olduğunu söyledim. başta "ben de yardım ediyorum ama" diye biraz itiraz etse de asıl olayın bana yardım etmesi değil, kendisinin ben demeden bazı şeyleri yapması vs olduğunu anladı sanırım, son zamanlarda baya hallediyor işleri ben demeden.

bir de konuştuğu kızlar mevzuları vardı, hatırlayanlar vardı burada, onlarla ilgili de anladı beni son bikaç aydır. çook çok nadir 1-2 mesajlık konuşmalar dışında bir konuşması ya da bana rahatsızlık veren bir davranışı olmadı. en son bi o konuda tartıştığımızda gayet ciddi olarak bir kez daha bu konuda sorun yaşarsak biteceğini söyledim. o günden beri durumun ciddiyetini daha iyi anladı sanırım.

galiba hepsi bu kadardı :) uzun oldu ama en son sorumda da herkes güncelleme istemişti, bahanecek onu da yapmış oldum :)

15 mayıs 23:33


4. Istanbul’da kadikoy, sisli ve kucukyali nikah salonlari guzel salonlar bence. Tabii oyle dugun yeri gibi suslenmis, sizin zevkinize gore yapilmis yerler beklemeyin ama salonlar ferah, klimali, ulasimlari kolay. Dugun yapacaginiz yerde cok icinizde kalacaksa bir de sahte nikah yaparsiniz ama hazirliklar ilerledikce o kadar detay cikiyor ki yani ne gercek memuru dugun yapacaginiz yere goturmeye ne sahte birini ayarlamaya haliniz kalmiyor. Ozellikle konu komsu, isyerinden arkadaslar vs gibi dis kapinin mandali insanlar icin dugun masrafi yapmaya hic ama hic gerek yok. Balayinda Veya baska bir seyde kullanirsiniz o ekstra kisilere yapacaginiz masrafi.

15 mayıs 23:48

5. istanbul'da olmayacak maalesef. yapılacak olan yerdeki nikah salonunun içinin fotoğraflarına baktım, o kadar da kötü görünmüyor ama dışarıdan çok kötü duran bir yer sadece...

15 mayıs 23:52

6. Sizin hayalinizi biraz değiştirsek? Biraz daha fazla kişi ama yemek yok onun yerine kokteyl. Benzer fiyata gelir hem de istediğiniz ortamda nikahınız olur.

15 mayıs 23:57

7. kokteyli de aileler kabul etmiyor. "o kadar kişi gelecek, bi yemek yedirmeyecek miyiz" diyorlar...

16 mayıs 00:00


8. Bazı belediye nikah salonları kokteyl gibi bir organizasyon yapıyor sanırım. Onu araştırabilirsiniz. Yakın ilçelerdeki nikah dairelerine bakabilirsiniz. Yine de bu durumda akşam üstü olmayacak nikahınız. Nikah salonunu hiç beğenmedim diyorsanız, yine yeşillikli bir cafe- açık alan mekanda gündüz kokteylli bir nikah yapıp, akşam çekirdek kadroya yemek verebilirsiniz.. 

bir de nikah çok resmi Ve kısa bir şey. Kabul ediyor musun? Evet. Evet. Şahitler: evet. Evet. Memur cüzdanı veriyor. Olay toplamda bu yani. Kendim evlenirken ne bekliyorsam, ufak bir hayal kırıklığı olmuştu:) akşam üstü, çimenlik bir mekanda olamıyorsa da kafanıza takmayın.

16 mayıs 00:16

9. Nikah salonunda evlendim, dugunde sahte nikah yaptık. Nikahla dugun arasında 2-3 ay vardı. Ve ben nikahtan sonra kendimi evlenmiş gibi hissetmiyordum :) asıl olan dugun gibi oldu, önceki yaptığımız formalite gibi hissetmiştim.

16 mayıs 00:36

10. gatto, onceki sorunuza bitanemli cevabi veren kisiyim. yine eski sorulariniza bakarak bir sey yazmak istiyorum asla sizi uzmek kirmak degil amacim lutfen yanlis anlamayin. nisaninizda aglayarak tuvalete gitmissiniz istediginiz gibi olmadigi icin ve yine istemediginiz bir sekilde olaylar gelisiyor farkinda misiniz? evet karsidaki insanlari da mutlu etmek orta yol bulmak cok onemli ama siz biraz fazla taviz vermiyor musunuz? dedigim gibi lutfen beni yanlis anlamayin sadece onceki sorulariniza bakarak bu yorumu yaziyorum eger sizi uzersem ozur dilerim sadece bu kadar taviz vermenizi dogru bulmadigim icin yaziyorum. 

16 mayıs 03:50