yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    8 yanıt
    • linki kopyala
    • şikayet et

    kardeşim geleceğe yönelik bi hedefi olmadığını söyledi?

    süslüler kardeşim üniversite sınavına giricek ama geleceğe yönelik hiçbir planının olmadığını söyledi. saçmalama olmaz öyle diye ısrar edince ben üniversiteye girsem nolucak nasılsa ölücez benim hayat amacım yok nereye girdiğim ne olduğum umrumda değil dedi. sizce depresyon belirtisi gibi bi şey mi yoksa sınav korkusundan mı böyle diyodur

    1. kardeşiniz gayet haklı ve olgun konuşmuş. keşke ben de zamanında böyle düşünüp kasmasaydım.

    15 nisan 11:04

    2. gençlere çok üzülüyorum ya. o kadar haklılar ki. gerçekten ne okumanın, ne bilgi sahibi olmanın bir değeri yok artık. cahillik ve bilgisizlik moda edildi. okuyan üreten insanlara enayi gözüyle bakılır oldu. çok yazık.

    15 nisan 11:06

    3. Depresyon belirtisi falan değil. Haklı çocuk. Ben öğretmenim ve çocuklara ulaşamıyorum artık mesleki rehberlik anlamında. Ne desem elimde kalıyor onlar çevrelerinden örnek verdikce. Ne zaman yeni bir öğretmen gelse sordukları ilk beş sorudan biri"atandiniz mi yoksa ücretli öğretmen misiniz?" Atandım lafını duyunca akılları çıkıyor o kadar mumkunatsiz onlar icin. En iyisi kendisini mutlu edecek şeylere yonelmesini sağlamak.

    15 nisan 11:07

    4. Daha hayatın zorluklarını görmemiş 18 bile olmamış bi insanın böyle şeyler söyleyebilmesi çok acı geldi. İki gündür kabullenemiyodum. Peki benim yapabileceğim yol gösterebileceğim bi şeyler yok mudur

    15 nisan 11:57

    5. Niye dedikleri yalan mı?

    Hukuk okusa, o okulu bitirene kadar ne olacağı belli değil, zibil gibi mezun verdi hukuk zaten. Büro açmaya kalksa bir dünya para, hem çevre var mı? Psikoloji okusa yl olmadan bir şey yapamıyorlar, yl yapsa bile bir de çeşitli eğitimler lazım, para var mı? Mühendis olsa her yer mühendis, bundan 5 6 sene sonra ne olacağı belli değil. Öğretmen olsa şimdi bile çoğu atanamıyor, 5 6 sene sonra işsiz kaldığında o psikolojiyi kaldıracak mı? Gazetecilik vs okusa şimdi bile iş yok, torpil var mı 5 sene sonra için? İibf de bir bölüm okusa açıktan okuyanlar bile iibf mezunu, o zamana kim öle kim kala.

    15 nisan 12:16

    6. Anonim 8 söylediklerinin çok benzerini söyledi. Evet haklı da biliyorum. Beni üzen nolucak ölüp gidicez sonunda gibi hayattan bile vazgeçebilmesiydi aslında biraz da ve daha küçücük olması

    15 nisan 12:34

    7. Ne yalan söyleyeyim kardeşiniz haklı. Öğretmen olmak istiyorum ama gerçekten ileride ne olacağıma dair bir şeyim yok. Mezun senemdeyim ama hala düzgün bir hedefim yok. Arkamdan gelen kardeşim 2 sene sonra lisede olacak. Ailem haklı olarak benim düzgün bir mesleğim olmasını istiyor ama bu ülkede meslek olarak malesef garanti yok. Torpilli de değilim. Makyaj eğitimi alsam daha çok severek yaparım ama imkanlar, imkanlar...

    15 nisan 21:15

    8. Yapmak istediği mesleği arayıp bulamayan ben, yapmak istediğim bir meslek olmadığına karar verdim. Ara ara yemek yapma şevkim depreşiyor keşke diyorum. Ama mühendislik okuyorum. Bir şekilde oluyor. Depresyonda değilim ama gelecek kaygım büyük. Bence çoğumuz benzer durumlardayız, konuşun, yanında olduğunuzu hissettirin, anlamaya çalışın. Daha fazlasına o istemedikçe gerek yok

    15 nisan 23:55