11 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

kizlar biraz sacma bir soru olacak ve bu ara burayi fazla mesgul ettim ama benim icin onemli?

almanca kursuna gitmeye başladım ve öğretmen sınıfta cok az turkce konusuyor, biraz zorlaniyorum. yol yakinken soylemeli miyim bundan şikayetçi olmali miyim? yoksa zamanla oturur mu siz nasil ogrenmistiniz bu dili?

1. Almancayı bilmiyorum da ingilizce hazırlıkta hoca hiç türkçe konuşmazdı. Bence doğru yol bu zamanla alışırsın

15 ekim 20:32

2. Almanca olarak değil de genel olarak dil öğrenirken o dilde konuşulması daha çok yardımcı olur size. En azından bir kulak aşinalığı olur. Benim bildiğim başlangıç seviyesi hariçç diğer seviyelerde türkçe konuşulmaması gerekiyor süslü. Öyle daha iyi oluyor 

15 ekim 20:33

3. kursta başka rahatsız olan var mı

15 ekim 20:34


4. Ispanyolca kursuna gidiyorum. Hocamiz turkce bilmiyorum ve ingilizce de cok az biliyor. Yani olumcul degilse ispanyolca anlatiyor her seyi ve bence dogrusu da bu. 

15 ekim 20:46

5. ay almanca benim püsküllü belam resmen süslü ben de öğrenme aşamasındayım hoca almanca konuşuyor, sen gibi anlamadığım yerler oluyor o zaman ya tekrar anlatmasını rica ediyorum yine anlamadıysam konu başlığnı evde türkçe kaynaklardan aratıp çalışıyorum.

15 ekim 20:49

6. inanın böylesi daha iyi ben de ispanyolca dersi alırken hocamız hep ispanyolca konuşuyordu. ilk derslerde aşırı bocalamıştım ama sonra alıştım ve çok hızlı bir şekilde kulak aşinalığı oluştu. hem doğru telaffuz öğrendiğimi fark ettim hem de kitapta geçmeyen kelimeleri,kalıpları da kapmaya başladım. bir de eğer hoca türkçe konuşursa öğrenci de türkçeye geçiyor hemen ama sorular falan hep yabancı dilde sorulursa öğrenci de mecbur hissediyor o dili konuşmaya.

15 ekim 20:51

7. Tesekkur ederim kizlar içimi rahatlattınız :) hak verdim su an sizden de duyunca boylesi daha iyidir o zaman

15 ekim 20:58


8. bence sürekli konuşulması çok iyi. bize ilkkuldan beri ing gösteriyorlar kural aynı her şey aynı ama asla oturmadı. ben kendim çabaladım hep öyle geliştirdim. yani türkçe konuşuluyordu hiç faydası olmuyordu. bence alm konuşulsun siz zamanla aşina olursunuz. ancak kuralları bi türkçe anlatsın temel bilgileri tabi ki türkçe versin ama havadan sudan konuşmaları işte sıra sende , sen oku parçayı gibi şeyleri alm konuşsun derim. anlamasanız bile duymanız çok önemli zamanla anlarsınız. şöyle düşünün bundan yıllar önce alm ye göçmen olarak giden aileler nasıl öğrendi? onlara öğreten de yoktu . benim ananem şakır şakır alm konuşuyor :D yani zorlanmak önemli. sadece kuralları kesinlikle türkçe anlatmalı. onu hoca bi dengelesin. siz de eve gelince bi sözlük alın a harfinden başlayarak günde 7 kelime ezberleyin. defalarca yazın bu kelimeyi. o sözlüğü bitirin son harfe kadar. sonra kuralları da bildiğiniz için hocaya cevap vermeye başlarsınız.

15 ekim 21:58

9. Son anonim tesekkur ederim cevabin icin. Mesela kadin erkek degisiyor kelimeler, ingde bir i you we they am is are vardir ya ilk ogrendigimiz, onu karmakarışık soyledi nette de baktım bir turlu oturtamadim. Gerci daha ilk haftam zaten

15 ekim 22:48

10. kesinlikle ing nin gözünü seveyim yani. ancak siz çabalasanız da hoca da çok önemli. mesela benim mat hocam vardı kadın anlatırdı 90 alırdım. dersanede aynı konuyu anlatırdı başka hoca hiçbişe anlamazdım. yani hocanın da anlatışı vs çok önemli. yabancı dil çok zor değil ancak siz çabaladınız diyelim anlamadığınızı da sordunuz . baktınız gene olmadı hocada sorun vardır bana göre. iyice gözlemleyin. dersanede girebilirseniz başka sınıflara da gidin bi bakın hangi hocadan anlıyorsanız ordan devam edin. para veriyorsunuz sonuçta

15 ekim 23:04