11 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

maddi konular, cimrilik mi değil mi?

kızlar selam. direkt buraya cimri miyim diye sormaya geldim. şöyle açıklamak istiyorum durumu. ülkenin ekonomisi ortada. bizim büyük şehirde yaşayan orta halli bir aileyiz kardesim var bir tane. babam ve annem borç batağındalar - şöyle yani çekilen krediler var doğru düzgün ödeniyor illaki paramız çıkısıyor çok sükür evimiz barkımız yerinde karnımız doyuyor oldugu kadar gezip alısverisimizi de yapabiliyoruz.- ancak ben çok vicdan yapıyorum. 20 yasındayım üniversitenin birinci sınıfına geçeceğim simdi ve arkadaslarımla bulusacagım zaman ailemden para istemeye cekiniyorum. kendimi yeterince yük hissediyorum zaten ve para istemiyorum. ayıracagım etkinliklere vereceğim parayı gğndelik okul-yemek harclığımdan biriktiriyorum. ailemden ekstra para istemiyorum ama sanki arkadaslarımla bulustugumda harcadığım paraya üzülüyorum galiba. çok harcama yapmak istemiyorum tutarlı davranmak istiyorum. ama keyifli vakit geçirmek benim icin cok önemli o yuzden hem verdiğim paraya üzülüyor hem de üzülmüyor gibi oluyorum. cok ikilemde bi durum aslında ama bu cimrilik mi değil mi bilmiyorum. bir arkadasım benden para istese düsünmeden veririm, dısarıyacıktığımızda parası yoksa ben ısmarlarım bunların bende asla asla lafı olmaz içime oturmaz hic hesabını yapmam baska insanlara asla cimri değilim ama kendime cimri daveanıyormusum gibi hissediyorum. üzerimde sürekli bi suçluluk hissini barındırıyorum. örneğin arkadaslarımla dısarıda bi mekanda oturup sohbet ederken yemek yiyelim dediklerinde o an açlıktan ölmüyorsam yememek istiyorum ne olur ki bir saat sonra eve gidince evde yerim 30 liram cebime kalır gibi düsünüyorum. rahat para harcayamıyorum sizde de öyle mi? 

1. Aynen. Aşırı bolluk içinde olsam bu kadar dert etmem kendime elbette gönlümce harcarım ama ne yazık ki maddi açıdan sıkışığız. Ayağını yorganına göre uzatmak deniyor süslü buna, takma hiç kafana. İnşallah bizim de böyle düşünmek zorunsa kalmadığımız zamablar gelicek

11 temmuz 15:28

2. Cimri değilsiniz.

11 temmuz 15:28

3. Cimri değil mantıklısınız.

11 temmuz 15:32


4. bence böyle bir zamanda en iyisini yapıyorsunuz destek olmaya çalışarak, sizi takdir ettim

11 temmuz 15:41

5. bir insan başkasına maddi olarak bağlıyken "cimri" olamaz zaten. kendi kazandığınız para söz konusuysa cimrilik konuşulur, aileden para alırken değil. nihayetinde ekonomik durum da ortada.

11 temmuz 15:43

6. süslü bizim bir borcumuz şu an için yok ama yaşam gerçekten o kadar zor ve pahalı ki..

bir şey içiyorsak yemeği evde yiyoruz mesela.

geleceğini düşünmek böyle bir şey.

kahveler pahalı gelmeye başlayınca iki kişi 20 tl leri bulunca bazen marketten içecek alıp içiyoruz mesela maksat muhabbet değil mi diyerek.

her şey ama her şey kuruş kuruş zamlanırken başka türlüsü her zaman mümkün olmuyor.

ailenize karşı bu duyarlılığınızı sürdürmenizi dilerim.

11 temmuz 15:45

7. Hic cimri degilsiniz bence de. Zaten böyle olması gerekir para çöpte bulunmuyor. vicdanlı ve tutumlusunuz. Neler görüyoruz biz ailesini yiyip bitiren, istekleri bitmeyen anlayışsız insan dolu...

11 temmuz 15:48


8. ben de sizin gibiyim. bu cimrilik değil. hem ailenizi hem kendinizi düşünüyorsunuz. benim arkadaşlar maddi açıdan oldukça iyiler mesela. hep pahalı mekanlara gidiyorlar en basitinden bir çay 7-8 tl. gitmiyorum açıkçası. benim için migrostan alacağım meşrubatımın ve çekirdeğimin yerini, ayaklı sandalyemle çimde oturarak vakit geçirmenin yerini doldurmuyor. takmıyorum artık.

11 temmuz 15:56

9. aynı şeyleri düşünüyorum ve hissediyorum resmen. üniversite 3.sınıfa geçtim ve özelde okuyorum. ailemin durumu orta. ucu ucuna veriyoruz okul parasını. kyk kredisi alıyorum ve yettirmeye çalışıyorum. okulun ücreti ve her şeyin pahalılanması beni korkutuyor. alışverişlerimi ve gezmelerimi bütçeme göre ayarlıyorum. aileme mahçup olmak istemiyorum. bu zamanda öğrenciyken böyle olmak yanlış olmamalı.

11 temmuz 16:09

10. bence böyle düşünmenizde hiçbir anormallik yok, ben de böyleyim. devlette 3. sınıfa geçtim, okulla alakalı sorumluluklarım yüzünden okuldan çok uzaklaşamıyorum ve okulun oralardaki kafelerde yemek yiyorum, içim acıyor gerçekten o paraya kitap alırdım diye, bu sebeple bu yıl daha dikkatli olacağım. genelde saatleri kaçırdığım için yemekhaneye de gidemiyorum :( çantama da atıştırmalık bir şeyler koymayı düşünüyorum, açlığımı biraz bastırsın eve gidene kadar diye. belki işinize yarar.

11 temmuz 23:45