8 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

ramazan geldi diriririirimmmm?

susluler selam, son birkac senedir ramazanda oruc tutamiyordum ozel sebeplerden ancak bu sene oyle bi ozel sebebim yok, sadece calismaya basladim masa basi bir is ama haliyle oruc psikolojisini unutali cok zaman oldu, sabah bes bucuk alti gibi kalkiyorum aksam 18.30 da mesaim bitiyor (8’de basliyor) sizce cok zorlanir miyim? bu arada cok aciktigimda basim agrimakla donmek arasi bir kivamda oluyor ve cok gergin/durgun oluyorum isimi etkiler mi acaba

1. bunu sizden başkası bilemez. ilk gün niyet etmeyin ve oruçluymuşsunuz gibi düşünün. bakın nasıl gidiyorsunuz zorlanırsanız yersiniz.

15 mayıs 19:54

2. Ramazanda sabah uyanmak tam bir işkence, benim en zorladığım konu o. 

Yani ilk günler belki biraz zorlanırsınız, ama alışıyor bünye. Ya da ne bileyim oluyor bir şekilde. Ama tabi çalışırken tutmak zor, ben hiç sevmesem de çalışırken tutacağım 4. Senem :) 

15 mayıs 19:55

3. Bu arada bende de migren var. Bazen ağrı oluyor haliyle. Bünyeniz kuvvetliyse tutun, yoksa kendinizi hırpalamayın. Benim kardeşim evde bile kendinden geçtiği için son birkaç senedir tutmuyor. 

15 mayıs 19:57


4. Acıkınca herkesin başı döner ve çoğu kişi gergin/durgun olur. Yani evet yaklaşık olarak herkes kadar zorlanırsınız. Tutup tutmamak size kalmış.

15 mayıs 19:58

5. Suslum hamallik yapanlari firinlarda calisanlari dusunun bir de onlar nasil calisiyor. Siz klimali ortamda oturup oruc tutacaksiniz. Tabiki herkesin bunyesi farkli ama bunu da goz onunde bulundurun bence.allah kolayligini veriyor bi sekilde :)

15 mayıs 20:11

6. Yanlış anlaşılmak istemem tamamen size kalmış ama aşırı elzem bir durum olmadığı ve ciddi sağlık sorunları olmadığı takdirde zorlanma zorlanmama ile ibadete karar verilmez gibi geliyor. Bu benim inanışım mesela. Allah işiniz zormuş bu sene de tutmayın demiyor. Siz muhtemelen böyle bir amaçla yazmadınız ama zorlansanız dahi bence tutun deneyin Allah mutlaka yardım eder. Kimler kimler tutuyor bir bakmışız arife akşamı gelmiş bile. Hayırlı ramazanlar bu arada. Bolca kolaylık dilerim.

15 mayıs 21:28

7. sahurda beyaz ekmek ve şekerli şeyler yemeyin öğlen olmadan acıkırsınız, yumurta gibi tok tutan şeyler yiyin, ceviz, fındık, kuruyemiş tarzı şeyler de enerji verir, sağlıklı yağları eksik etmeyin sofranızdan. Açlığı düşünmeyince, bir şeylerle meşgul olunca insan acıktığını hissetmiyor zorlanacağınızı düşünmüyorum. Allah kabul etsin. :)

15 mayıs 22:30


8. susluler tesekkur ediyorum biraz yanlis anlasilmis gibi hissettim zaten niyetim cok zor ya nasil tutacagim falan degildi sadece merak ettim bu sekilde tum gun durunca oruc nasil tutuluyor diye ilk kez calisma hayatina girdigim icin, yoksa zaten ibadet benim sevap gunah benim tabii ki bir sekilde sabri gelir

15 mayıs 22:41