27 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

tiyatro + kitap = kultur mu ?

susluler merhaba, bunu suslude cok goruyorum, kendi sevgilimde de cok goruyorum. ben kitap okumayi ve tiyatroya gitmeyi sevmiyorum. tiyatrodaki buyuk hareketlerle oyunculugu sergileme, tonlama ve yuksek ses, sahneden gelen tak tak tak ayak sesleri, makyaj ve sahne isiklari beni cok rahatsiz ediyor. sanat olarak saygi duysam da tercih etmiyorum. opera ve sinema seviyorum. hatta sinemanin derinine inip sanatsal incelemeler de hosuma gidiyor. kisa filmler de ilgimi ceker. sanat tarihini iyi bilirim. dedigim gibi kitap okumaktan da hoslanmiyorum. eskiden cok okudum. su an daha cok hbr tarzi yayinlari okumayi, sanat tarihi ve politika ile ilgili seyleri arastirmayi seviyorum. resim yaparim. belgesel seyretmeyi seviyorum ve tabi ki herkes gibi ben de dizi seyrediyorum. bazen citir cerez eglenmelik diziler, bazen uzerine felsefi konusmalar yapabilecegimiz diziler. neyse etrafta gordugum bu kitappppp!!!!!!!!!! tiyatroooo!!!!!!!!!!! durumundan biraz rahatsizim. sevgilim de bana istemedigimi soyledigim halde surekli kitaplar oneriyor. ozet gecsen olmaz mi diyorum yok okuyacaksin diyor kafama vura vura her gun soruyor ve bunaltiyor. belki bir roman olsa veya finans ekonomi, sanat tarihi uzerine olsa bir derece ama okumami istedigi kitaplar kisisel gelisim kitaplari ki en sinir oldugum tur. ve bundan cok rahatsiz oluyorum, sik sik sen zaten benim kitaplarimi okumuyorsun diye sitem eder. kisisel gelisim kitaplari beni ciddi anlamda sinirlendiriyor. neyse kendimi iyi kotu anlatmaya calistim, sizce tiyatro + kitap = kultur mu bunlarsiz kulturlu olunmaz mi?

1. Tiyatro konusunda bir şey diyemem, başka sahne sanatlarını sevebilirsiniz olabilir. Ama ben mutlaka okunması gereken bazı kitaplar olduğuna inanıyorum, çünkü roman olarak gördüğünüz bir kitap aslında size içindeki olay örgüsünden çok daha fazlasını verir. Bazı yazarlar bilgileri yedirir mesela kitaplarına, bitirdiğinizde çok şey öğrenmiş olursunuz. Bazıları sizi düşüncelere sevk eder ve farkında olmadan gelişirsiniz.

Kişisel gelişim kitaplarınınsa kültür olduğuna asssla inanmıyorum. Sürekli bestseller raflarında bir kişisel gelişim kitabı görmek beni sinir ediyor hatta. O yüzden sevgilinize katılmıyorum bu konuda.

23 nisan 14:04

2. Tiyatro+kitap=kültür olmadığı gibi opera+belgesel de kültür değil. Öncelikle kültür böyle bir şey değil. Kişisel görüşüm olarak kitap okumayı sevmeyen birinin sanata ilgi duyacağına inanmıyorum ki siz de politika ve sanat tarihiyle ilgiliymişsiniz eminim ki bu türde kitaplar ilginizi çekecektir. Ben de çok sevdiğim 10-15 yazar dışında roman okumayı sevmiyorum, deneme ve yakın tarih okumaları yapıyorum. Kitap okumak yalnızca klasikler yahut kurgu okumak değildir alanı kendiniz seçersiniz. Tiyatro ise benim zayıf noktam şu hayattaki en güzel şey tiyatro bence ve ben de sinemayı gürültülü ve fazla efektli bulduğum için izlerken seçici davranırım yani bu daha çok kişisel zevk meselesi. Kısaca kültür onu severim bunu sevmemden öte derinliğe bağlıdır. Kültür bir tercih meselesi değil birikim ve hayat görüşü.

23 nisan 14:11

3. Yine bir cahillige övgü sorusu. Elbette tiyatro+kitap kültür demek değil. Belki biraz kitap okumanın kültür hakkında fikriniz olurdu :d

23 nisan 14:13


4. tiyatroyu sevmeyen gayet kültürlü insanlar var. bence bu da bir şekilcilik ve sevmiyorum. sanat kültür çok uçsuz bucaksız bir dünya. illa her noktası sevilecek takip edilecek değil. kaldı ki ilgilendiğiniz alanlarda okumalar yapıyormuşsunuz.

pardon da kişisel gelişim kitaplarını okuyup bunu kültürlü olmanın kıstası olarak belirleyen sevgilinize şuradan bir kahkaha atarım :) gitsin biraz edebi eser okusun sonra konuşsun. ben de bazen okuyorum o tür ama kimseye aaa okumazsan olmaz demiyorum.bazı kitaplar popüler felsefeyle karıştırılmış bir çöp adeta.

sanat tarihiyle ilgilenmeniz gayet kültür zaten takılmayın şekilci insanlara. herşeyin kültürünü çıkarmışlar zaten. kurgu dizileri izlemenin kültür oluşturduğuna inanıyorlar. (yani sadece o dizileri izlemek kültür değildir)

23 nisan 14:14

5. 4. anonim, sorunun icini hic mi okumadiniz? kitap okudum diyorum zaten artik okumayi sevmiyorum. 30 yasindayim, son 10 senedir okumuyorum, 20 sene okudum.

sevgilim dunya klasikleri de okuyor hatta ben daha cok turk klasikleri okumusum, o daha cok dunya klasikleri okumus. son 5-10 senedir de bir kisisel gelisim hastaligidir gidiyor kendimi kesicigiimm.... ben de son 10 seneye kadar kitap kurduydum. zaten cok erken okuma yazmaya basladigimdan cok kucuk yasta romanlara sardim ve cok keyif alarak okurdum, artik istemiyorum :(

2. anonim, kitaplarla aramda oyle bir iliski olustu ki siz bana en sevdigim ressamla ilgili bir kitap alsaniz ben cok sevinirim ama acip okumaya elim gitmez. icindeki bilgilerin aynisini internetten arastirarak bulmaya calisirim. gunun sonunda yine birseyler okumus olurum ama kitaptan olmaz. neden bilmiyorum yani ne yapti bana bu kitaplar.

(yazar: yildizsternstella) kesinlikle niye ben hayal ediyorum yahuuu diye bir serzenisim yok. hatta soruda bahsetmeyi unuttum ama ben yazarlik da yapiyorum. sjakfaskjsa okumayan bir yazar. kisa hikayelerim ve 12 seneye yakin suredir gelistirdigim karakterlerim var. aslinda biraz okumayisimin sebebi de kiskaniyorum dksfjsls en son milena'ya mektuplar'i okurken kafka'yi kiskandim keske bu cumleyi ben yazsaydim ulenennnennnnn diye ve sanirim okudugum son kitap o oldu.

23 nisan 14:33

6. 8. anonim, katiliyorum. hatta eskiden okudugum/izledigim seyleri tekrardan okuma/izleme istegi var ama ben interneti hunharca tuketen biriyim. aklima gelen herseyi arastirmak ogrenmek istiyorum. bu hafta 4 adet ucak yolculugum var yanima kitaptan baska bir sey almamayi denesem nasil olur diye merak ettim simdi.

23 nisan 14:45

7. 30 yaşında olup 10 sene okumadım 20 sene okudum deyince aklıma geldi. siz doğar doğmaz mı okuma yazma öğrendiniz acaba?

23 nisan 14:47


8. normalde herkes kitap okumak zorunda değil, kim ne ile ilgileniyorsa ona baksın derim de son cevabınız biraz komik, "30 yaşındayım, son 10 yıldır kitap okumuyorum 20 yıl okudum" demenizi garipsedim. birincisi insan zaten dünyayı gerçek anlamda algılamaya 17-18'inden sonra başlıyor, hatta bence daha geç de yine iyimser konuştum. ayrıca ayşegül tatilde'leri mi sayıyorsunuz 20 yıl kitap okudum derken sjf o kısım biraz gülünç geldi bana.

onun haricinde ben de tiyatro severim opera sevmem misal. sinema bambaşka bir alan bence, zaten eğer sinema ile ilgilenme düzeyiniz popüler kültür gibi sığ bir seviyede değilse bir filmi analiz etmenin ve anlamanın ne kadar uzun zaman aldığını bilirsiniz. yalnızca politika ile ilgileniyorsanız kesinlikle kitap okumanız gerekir onun kaçışı yok bence. okumazsanız sığ bir yerde kalırsınız. benim yanıtlardan çıkardığım şey sandığınız kadar donanımlı olmamanız ama bu donanıma ulaşmak için tek yok tiyatro vs değil. biraz daha derine inmek gerekiyor sadece.

23 nisan 14:50

9. 20 yaşına kadar okunan kitabın, mental gelişimi birebir karşılayacağını ve tatmin edici bir birikim sağlayacağını düşünmüyorum, üzgünüm...

Tiyatro sevmemek sorun değil, tercihtir ancak kitap okumayı "artık" sevmeyen birinin "sanat tarihini iyi bilirim" beyanı da biraz komik! Kusura bakmayın.

Kişisel gelişim kitapları okumak mecburiyetinde değilsiniz, ben de bir tane bile okumadım ancak bunca türün, bu kadar farklı yazarın arasından elbet kendinize göre olanı bulacağınıza inanıyorum.

Evet, kitap kültürdür.

23 nisan 14:53

10. i̇ki şey var bizi var eden. okumak ve üretmek. okudukça diyecek sözünüz, ürettikçe de anlatacak hikayeniz olur.

23 nisan 14:57