sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
10 yanıt
  • linki kopyala
  • şikayet et

yuksek lisans icin hocayla konusmak?

merhabalar. lisans son sinif ogrencisiyim, kendi okulumda kendi bolumumun yl programina basvuracagim. calismak istedigim alanda calisan hocamla gorusmek istiyorum basvurmadan once, ama ne diyecegimi bilemiyorum. ben: hocam slm yl'a basvurucam sizin alanda calismak istiyorum ben de. hoca: basvur canim napayim, benden ne istiyosun? buna benzer bi diyalogun yasanmasindan korkuyorum. hocamiz biraz soguk, ustten bakan bir tip. bir de, ben mail falan atmadim hocaya, bu konuda sizinle gorusmek istiyorum ne zaman musait olursunuz vs. diye. ne diyecegimi bilmedigim icin atamadim boyle bi mail. yarin dersimiz var, dersten sonra koridorda sikistiricam muhtemelen ve ayakustu max. bir dakikalik sacma sapan bi konusma olacak. yarin son dersimiz, sonrasinda sinavlar basliyor, yarin bi sey dedim dedim yani. aslinda ben bu hocanin yanina gitmeden once calismak istedigim alanda spesifik bir konu belirleyip, "hocam boyle bir sey dusundum, bunun ustune kisa bir tez onerisi yazmak istiyorum mulakat icin, olabilir mi sizce ne dusunuyorsunuz?" demeyi dusunuyordum ama maalesef bir konu belirleyemedim, su an bu alanda ne calismak istiyorsun, bana ne soruyorsun dese verecek cevabim yok. "hic oyle haber vereyim dedim ehhehe" gibi bir sey olmasindansa hic konusmamam daha iyi sanki. aslinda bu durumda elimde bi sey olmadigi icin konusmazdim normalde bu hocayla, ama daha once baska bir hocamla gorustum, o da calismak istedigim alanla ilgili ama asil diger hocanin alani. o hocama aklimdaki seyleri saydim calisabilecegim, "sen bi seye karar ver sonrasinda hocanla gorus. ama onunla gorus mutlaka cunku sacma olur obur turlu" demisti. simdi benim aklimda bir sey yok, gidip ne dicem bu kadina? su an aklima tek gelen su ozet olarak: okulumuzun yl programina basvuracagim, bu alanda calismak istiyorum, belli bir konu secmek ve kisa bir tez onerisi hazirlamak istiyorum mulakata kadar. bu surecte ne yapabilirim, konu secerken neye dikkat etmeliyim veya boylr bir sey yapmama gerek var mi vs sorulari cogaltabilirsiniz? tesekkurler simdiden.

1. Ben de bu sene mezun oluyorum, hocalarımdan mülakat ve sınav için hangi kaynak kitapları önerdiklerini soruyorum, yardımcı oluyorlar süslüm.

15 mayıs 00:00

2. Süslüm ben de aynı durumdayım. Özellikle bilkent veya odtüde yüksek yapan süslüler yeşillendirebilirse çok sevinirim.Süreç sizin için nasıldı? Önceden hocaları bulup konuşmak kendinizi tanıtmak iyi bir fikir midir yoksa torpil bekliyormuş gibi itici bir algı mı yaratır sizce

15 mayıs 00:21

3. Ben Marmarada okuyorum, hocalar bizi tanır, yolda selam verir, o nedenle kendimi tanıtma vs. derdim olmadı mesela benim. Demekki üniversiteler veya fakülteler arasında boyle farklar olabiliyor süslüm.

15 mayıs 00:24


4. Benim bir hocam vardı bu şekil. Nasıl üstten bakıyor aşağılıyor insanları... Birbir de ise tam tersi dünya tatlısı birisi, konuşkan sevecen.

Git konuş için rahat etsin kendini yeme böyle en fazla peşinde koşarak cevap vermeye çalışırsın bir şey olmaz

15 mayıs 00:56

5. Bence konuşmayın. Dediğiniz gibi napıyım yani? Deme olasılığı çok yüksek. Ben geçen yıl üstten bakan bir hocamla basitçe bir şey demek için peşinden okul turu atmıştım. 

15 mayıs 02:24

6. kesinlikle gorusun suslu, ustten bakmalari bazen lisans ogrencilerini sadece diploma almaya gelmis insanlar olarak gorup ciddiye almamalarindan da kaynaklaniyor. istekli, daha cok ogrenmek isteyen ogrenci gorduklerinde mutlu olabiliyorlar. sansinizi deneyin derim. calisma alani olarak spesifik bir sey soylemenizi de bekleyecegini dusunmuyorum. atiyorum egitim okuyorsaniz egitim psikilojisi gibi bir alan daha cok ilginizi cekiyor olabilir, bu duzeyde bir spesifiklik bence yeterli. lisans ogrencisinin daha da spesifik, bir tez basligi verircesine calisma alanini yuksek lisansa baslamadan kafasinda belirmesi zaten beklenemez. kimsede, sizin hocanizda da boyle islemiyor ve de islemedi inanin. bence ayak ustu de soylemeyin, ofis saatine gorusme talep edin koridorda gordugunuzde. oturup istekli oldugunuzu, hocanizin ilgi alanlarini daha cok ogrenmek istediginizi biraz anlatin. yuksek lisansa baslamak istediginizi, hocalarinizi sevdiginizi, ve spesifik olarak kendisiyle calismak isteyebileceginizi o yuzden mumkunse bu okulda yapmak istediginizi soyleyin. onceligim burasi kesin olarak basvuracagim ama onereceginiz baska programlar var mi, yaz suresince yuksek lisansa baslamadan once kendimi gelistirmem gereken alanlar var mi (atiyorum bolumunuzle ilgiliyse programlama dili, istatistik programi vs gibi) vs diye sorun. dolayisiyla hem torpil istiyormussunuz olarak algilamaz hem de istekli oldugunuzu ve nerede olursa olsun yuksek lisans yapmak istediginize dair mesaj alir. ha hala ters yapma ihtimali var mi, tabi ki var. ama sizi sasirtip aksine cok olumlu bir tepki de verebilir ya da yol gosterebilir. sansinizi kesinlikle deneyin.

15 mayıs 06:50

7. sevgili anonim 2 ve soruyu soran anonim, odtüden bildiriyorum. lisans öğrencisiyim fakat geçen dönem yüksek lisans için hocalarla görüşmeler yaptım. Öncelikle hocalarla görüşmek kesinlikle çok önemli ve ego problemleri yaşayan biri olmadığı sürece sizi tersleyeceğini sanmıyorum. benim konuştuğum hocalar çok yardımcı oldu. o alanda yüksek lisans yapmak istiyorsam ve kendilerinin yanında çalışmak istiyorsam neler yapmam gerektiğini uzun uzun anlattılar. burada önemli nokta o alana karşı ne kadar istekli olduğunuz ve ne kadar hakim olduğunuz. mesela makale okuyup gitmeniz hocanın daha önceki makaleleri ve şu an çalıştığı şeyi iyi bilmeniz konuşmanın gidişatı açısından önemli baya. kendinizi düzgün ifade edebildiğiniz sürece ben napayım başvur işte diyecek bir hocayla kolay kolay karşılaşacağınızı sanmıyorum. ama olur da karşılaşırsanız zaten o hocayla çalışmayın çünkü yüksek lisansınızı işkenceye çevirir muhtemelen. onun dışında konuşma zaten alıp başını gidiyor bir kere başlayınca. sormak istediğiniz bir şey olursa elimden geldiğince yardımcı olabilirim.

15 mayıs 16:31

8. soruyu soran anonim değilmiş çok özür diliyorum.

15 mayıs 16:32

9. merhaba, tesekkur ederim cevabiniz icin. hocamla gorustum, kisa bir gorusme oldu. dedigim gibi bir sey olmadi neyse ki, ben abartmisim biraz, tatli bir kadin aslinda teke tek.

tez onerisiyle falan ugrasmicam ona karar verdim. disardan cok fazla basvuru oluyormus, mulakat sureleri cok kisaymis. gitmeden diyeceklerimi dusunur oyle girer cikarim daha da yapacak bi seyim yok, %30 mulakat, geriye de ales dil puani ortalama kaliyor onlara zaten artik bi sey yapamam.

stres yapmayi biraktim yani artik, yapacak bir seyim kalmadi. olursa olur olmazsa olmaz. hayirlisi.

15 mayıs 19:14

10. herkese tesekkur ederim tekrar cevaplari icin <3

15 mayıs 19:16