girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (381)
  • medya (3)

381. doktora ne kadar su içmem lazım dediğimde, "idrar rengine bak. açık ise yeterli su alıyorsundur" demişti. yani her vücudun su ihtiyacı ayrıymış. kiloyla da bağlantılı olabilir belki ama bana günde 1,5 litre yeterli geliyor. gün içinde 3 bardak civarı su içiyorum. akşam yemekten sonra da rahat 3 bardak içiyorumdur. gece uyanıp su içme alışkanlığım var. 1 bardak da öyle olunca 7 bardak yaklaşık 1,5 litreye denk geliyor.

bir de dikkat edilmesi gereken nokta 1 litre suyu bir dikişte bitirip mesaneyi şişirmenin hiçbir faydası yok. hepsi 1-2 saatte atılıyor. çünkü böbrek fazlasını anında süzüyor. tuvaletten çıkamaz oluyorsunuz ve bir faydası da olmuyor vücuda. gün içerisine yayarak içmek gerekiyor suyu. yani vücudu tüm gün su içerek susuz bırakmamak doğru ve faydalı olanı.

9 kasım 16:26

380. Bira bardağıyla yapıldığında kolaylaşan eylem. Günde 8 bardak su asla tüketemezken 50lik bardakla üç kere çok rahat içiyorum. Denemenizi öneririm.

8 kasım 18:24

379. (yazar: orça) yazdığı gibi fazlasının yararı yok. günde 4-5 lt içerdim. cildim berbat, zayıf da olmadım hiç bir zaman. 50-60 kilo bir insan için 2 lt yeterli.

13 eylül 21:17


378. azı da çoğu da zararlı olan aktivite. hatta iddia ediyorum ki çoğu azından daha zararlı olan aktivite. internette fazla su içmenin zararları pek detaylı verilmediği için uyarı niteliğinde yazmak istiyorum bunu. aşırı su içiyorum, hastalık derecesinde. annemle bir gün hesapladık ne kadar içtiğimi, zaten kocaman bir su şişem var 2 litrelik hep ondan içerim. 10 litreye yakın su içiyorum günde, evdeki 1 damacana 2 günde bitiyor ve annem babam ve kardeşim günde 2 bardaktan fazla su içmez genelde. şekerim yok onu belirteyim. sürekli aşırı halsizim, cildim öyle çok su içersen güzelleşir dedikleri gibi güzel değil, oldukça kuru bir cildim var. "bol bol su iç kilo da almazsın" olayı ise tamamen yalan, diyetisyene gittiğimde yağlardan kurtulup sudan kurtulamamıştım :d kan değerlerimi ölçtürdüğümüzde çoğu değerim ultra düşük çıkıyor, aşırı su içmemden kaynaklandığını düşünüyorlar. demek istediğim "bol bol su iç" yanlış bir söylem aslında, ha kimsenin gidip de benim kadar su içeceğini zaten sanmıyorum ama yine de yanlış bir yönlendirme olduğunu düşünüyorum. vücudunuzun ihtiyacından fazla su içmeyin, önerilmesi gereken şey bence "vücudunun ihtiyacı kadar su iç" olmalıdır, öyle göz kararı içmeye kalkmayın bence.

13 eylül 18:06

377. Yaklaşık bir yıldır günde 4 litre su içiyorum -ağır spor yaptığımdan fazla su kaybediyorum o yüzden bu kadar fazla- ve cildimde ve vücudumda etkilerini fazlaca hissettim. 

Cildimdeki lekelerin görünümü azaldı, daha aydınlık bir yüzüm oldu ve gözaltlarım azaldı. diyet yapmamış olsam bile zayıfladım (yaklaşık 2-3 kilo) ve genel olarak kendimi daha enerjik ve mutlu hissetmeye başladım. Su gerçekten bir mucize.

Buraya aynı şekilde günde 4 litre su içen bir beyefendinin sonuçlarının linkini fırlatıyorum.

(link: https://m.mynet.com/her-gun-4-litre-su-icerseniz-ne-olur-yemek-1171163 )

23 ağustos 02:14 23 ağustos 08:21

376. Fazla abartmamak lazım ama ben hiç içemiyordum kışın günde 1-2 bardak. Yazında 3-4 bardak içiyordum. Ama mesela elimde şişe falan olsa hemen içerim. Sonra günde 1,5-2 lt su içmeye çalıştım ama bu sefer çok tuvaletim geldi bi oturuşta 2-3 bardak içiyordum bu da dengesizdi bana göre. Bu suyu içebilmek için şişe/bardak alma olayı bana çok saçma geliyordu şov yapıldığını ve bomboş hareket olduğunu düşünüyordum. Sonra dedim ben de deneyeyim :d 0.75 ltlik bir şişem var evde onu dolduruyorum ve sürekli yanımda oluyor. Sürekli yanımda olduğu için elim gidiyor ve içiyorum. Yudum yudum içtiğimden (yani bi oturuşta 2-3 bardak içmediğim için) midir nedir tuvalete her 5 dkda bir gitmiyorum şu an. Bu 0.75 litrelik şişeyi günde 2 defa bitirmeye çalışıyorum şimdilik ve bayada bitiyor. Eğer benim gibi su içemeyen varsa bakabilir. Bir değişiklik oldu mu derseniz vücut için elbette faydalı ama ben 2 lt su içmenin cilde aşırı faydalı olduğunu düşünmüyorum belkide çoook uzun bir süre içilirse o zaman olabilir. Gözaltı morluklarına bir tık daha iyi geldiğini söylüyorlar ben daha bir fark var mı göremedim yaklaşık 1 haftadır içiyorum.  Ama daha zinde olduğumu düşünüyorum hani cilt dışında faydasını gördüm diyebilirim. İdrar yolu enfeksiyonu falan yaşıyorsanızda çok iyi geleceğini düşünüyorum. Yani ben suya bir anda abanmaksa yanımda şişeyle yudum yudum içmeyi daha iyi buldum. Tabi nereye kadar gidebilir orası bir muamma şimdilik iyi gidiyorum :D 

22 ağustos 14:47

375. çare arjantin bardak. küçük bardakta -normal su bardağı oluyor bu benşm için- su içince yeterince içmemişim gibi hissediyorum, çünkü kana kana su içmeyi çok severim. arjantin bardak hem büyük hem de eğlenceli hale getiriyor su içmeyi.ailemin evindeyim ve bira içemiyorum istediğim gibi. Ben de üzülmemek için arjantin bardağa su koyup içiyorum. hayatıma azıcık aksiyon giriyor bu sayede. kalkıp bardağımı doldurayım bari. (gizlinot: Swh)

1 ağustos 17:05


374. Yavaş yavaş arttırıyorum son zamanlarda. Normalde hiç su içmeyen bir insanım. Haziran ayında 1,5 litrelik su şişesini bitirdim; temmuz’da 2-2,5 litreye çıkardım. Bu aydan itibaren de her gün 2 tane 1,5 litrelik su içerek 3 litre su içmeyi ve artık bu şekilde devam etmeyi düşünüyorum. Bir de güne bölerek içmek çok önemli. Oturup şişenin yarısını bitirmiyorum; yudum yudum içerek dengeli bir şekilde gün sonunda hedefim olan miktarı tüketmiş oluyorum. Henüz vücudumda -günde 10 kere tuvalete gitmek dışında- bir değişim fark etmedim. Sadece kendimi daha sağlıklı hissediyorum.

1 ağustos 12:58

373. Çok su içtikten sonra günü tuvalete taşınarak geçirdiğim için asla 2-2.5 litreye ulaşamadığım eylem.

1 ağustos 12:52

372. Bu yaz hem çok sıcak geçtiği için hem de genelde evde olduğum için günde en az 2 buçuk litre içerek edindiğim alışkanlık. Cildimde bu kadar değişiklik olacağını düşünmemiştim. Küçük kırmızı sivilceler, döküntüler hep geçti 1 haftada. Durduk yere kaşınıp kabarcıklar çıkartırdım, onlar da geçti. Baya şaşırdım, demek ki günde en az şu kadar su için diyenlerin bir bildiği varmış. Bir kere alışınca da daha az su yetmemeye başlıyor. 

31 temmuz 13:18