girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (40)
  • medya (0)

1. Risk budur.

(yazar: Pink jedi) uktesi

26 ocak 2016 01:56 26 ocak 2016 01:57

2. ukteyi verenin adını belirtmemek.

ben bu tür bir kural olduğunu bu sözlükte öğrendim. ekşide eskiden ukteyi veren kişi, "ben bu mevzuyu merak ediyorum, bilen varsa doldursun" anlamında ukte veriyordu. ukteyi başkası doldurunca da "merak ettiğiniz o ukte x kişi tarafından doldurulmuştur" diye ukte sahibine mesaj gidiyordu. ukteyi dolduran kişi hiç uktenin kimin tarafından verildiğini girisinde dile getirmezdi hatta hatırladığım kadarıyla ukteyi verenin nicki bile zaten bilinmiyordu ekşide.

ben şahsen ukte veriyorsam başkası doldursun diye veriyorum, illa benim nickimin ukteyi dolduran kişi tarafından belirtilmesi rahatsız dahi ediyor. mesela, utandığım bir mevzu değil ama anal seks hakkında süslülerin fikirlerini merak ediyorum diyelim, birisi doldursun diye de ukte vermiş olayım. ukteyi dolduran "yaa bunu jezebel merak etmiş, ukte sahibi o" falan yazınca bana komik geliyor. ukte bana ait olabilir ama başlığın sahibi artık sensin, sana ait o bilgiler ve ben de ondan faydalanan biriyim sadece. illa konuyu açan benim diye rumuzumun yazılması bence saçma.

olay illa utanılacak başlıklar değil, bundan bahsetmiyorum, mesela "kalem", "leblebi", "michael jackson" gibi herhangi bir kelimeye bile ukte vermiş olabilirim ama ben birileri doldursun diye veriyorum bu ukteleri. o başlıklar dolduran kişiye aittir, bilginin sahibi onlardır çünkü.

bence dileyen ukte sahibi not düşebilir "ukte sahibinden bahsedilsin" ya da "edilmesin" diye.

26 ocak 2016 03:12

3. Sadece Verdiğim ukte yaratıcı bir ukteyse, elma armut gibi herkesin açabileceği bir başlık değil, biraz da olsa yaratıcılık içeriyorsa sıkıntı duyacağım eylem. düşüncem çalınmış gibi hissediyorum böyle olunca.

Üzüm suyu, elmacık kemiği, beyaz çorap gibi aslında sıradan ve herkesin verebileceği uktelerde nickinin belirtilmesini isteme durumu da şöyle olabilir: o konu hakkında yazmak aklınızda yoktu ve biri bu ukteyi vererek bu konuyu aklınıza getirdi? Bazen başıma geliyor, şahsına münhasır bir ukteyse, yaratıcılık söz konusuysa biraz canımı sıkıyor ama illa adımı yaz diye kimseyle iletişime geçeceğimi sanmıyorum. Ama bu konuda çok hassas olan yazarlar da var. Saygı duymak lazım.

26 ocak 2016 03:23 26 ocak 2016 03:36


4. Bu konuda (yazar: jezebel)in söylediklerine harfiyen katılıyorum ve nasılsa yazarın uktemi doldurduğuna dair mesajı da aldığım için uktem hakkında yazılanları kaçırma durumum da yok o yüzden kendi adima çok gerekli görmüyorum. Sözlükte bu konuda bi hassasiyet olduğu için ben ukte sahiplerinin adını belirtmeden ukte doldurmuyorum ama benimkini yazmayabilirsiniz onu da burdan duyurayim.

Onun dışında bi defasinda ben de (yazar: gamzenur)un başına geldiği şekilde yazarın adını unuttuğum için ukte sahibini belirtmemistim. Ne yazık ki kim olduğunu da hiç öğrenemedim umarım önemsememistir. Ama sonradan akıl ettiğim birşey var o da böyle bir durum olduğunda henüz girdiyi tamamlamamissaniz yazdığınız metni kopyalayip geri butonuna basarak ayni ukteye tekrar tıklayabilirsiniz.

26 ocak 2016 04:07

5. yazılanları okudum ve kızlar, hepiniz haklısınız. açıkçası ben de sırf çekindiğimden doldurduğum uktelere ukteyi veren kişinin nickini ekliyorum. yoksa bence de dünya gereksizi bir olay. mesela şöyle bir şey olmuştu bi ara, konu dışı sekmesinde sürekli aynı alandan başlıklar açılıyordu, atıyorum müzik grupları olsun. ben de kendi çapımda başlık açıp giriyorum entry. neyse, hangi grubu yazsam aynı yazar hepsine ukte vermiş. ne mana şimdi bu? aç başlığı yaz bilgiyi o zaman karşim, sanki amerika'yı keşfetmiş. bunun "şu kişinin uktesiydi" şeklinde belirtilmesini komik buldum doldurmadım o başlıkları doldurasım olduğu halde. (yazar: pink jedi) ın da bahsetiği böyle "sıradan konular" için ukte veren yazarın isminin belirtilmesini saçma buluyorum. tam ben yazacaktım, o yazmış. aynen de durum bu. sanki cambridge'den çıkan makalenizin üstüne yatılıyor ya hahah, relax.

26 ocak 2016 04:46 26 ocak 2016 04:48

6. yazarlar yaratıcı ve ilginç uktelerini kendileri doldurarak, uktelerini doldurup isim belirtmeyi unutabilecek yazarların yaşayacağı suçluluk duygusunu bertaraf edebilirler bence.

şahsen dönem dönem insanların sırf ukte verdikleri görünsün diye ukte verdiklerini düşünüyorum.

unutup da özür dileyen birini görmek beni rahatsız ediyor açıkçası. bildirimi bana ulaşan bi durum için kimsenin suçluluk duymasına gerek yok.

26 ocak 2016 04:50 26 ocak 2016 04:57

7. uktede o kadar ismini önemsiyorsan sen yazsana tatlı kız dediğim başlık.

26 ocak 2016 05:03


8. "üstüne yatmak" abartılı bulduğum bir anlatım olsa da eylem olarak gereksiz bulduğumdur.

Neden derseniz gerçekten unuttuysanız hiç sorun değil, insanlık hali der geçerim.

Fakat bilerek ukte verenin ismini belirtmemek niye ki? Bir ukte vermişim, sağolsun biri doldurmuş, altına da nanu'nun uktesi yazmış, bundan niçin rahatsız olayım ki? Bana göre uktenin ne olduğunun da hiç bir önemi yok, (yazar: pink jedi)'nin de dediği gibi isim vermekten bu kadar gocunmayı anlayamıyorum sadece.

Azıcık emeğe saygı!!1 şaka şaka, o kadar da değil.(gizlinot: swh)

26 ocak 2016 11:22

9. Verdiğim beş uktenin dördüne yapılan eylem. O yüzden artık vermeyeceğim.

26 ocak 2016 12:46 26 ocak 2016 12:46

10. Ukte vermeyi sevmiyorum, söyleyecek birşeyim varsa başlığı açar söylerim, merak ediyorsam ve ortaya ukte verdiysem bilmediğim ve merak ettiğim içindir, dolduran ismimi söylemese de olur. Aslında direkt paslaşmalarda doğru buluyorum isim belirtmeyi, benim aklıma açmak gelmemişti ama x kişisi benim bu konuda fikrim olabilceğini tahmin etti, demek gibi birşey. Yoksa a; alfabenin ilk harfi; ukte-x şeklinde Kısmen boş içerikte ukte sahibini bilgilendirmek bana ters geliyor, ayıp olmasın diye yapıyorum, ya da unutuyorum, alınmayın.

26 ocak 2016 13:17