yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer

    içerik listesi

    henüz içerik eklenmemiş.

    1.7
    girdi yaz
    medya ekle
    değerlendir
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (8)
    • oylar (3)
    • medya (0)

    8. 4.6 cm bir kistim var sağ yumurtalığımda, nisan ayında doktor gördü mrı vs bekle derken 18 mayısta visanne isimli ilaç yazıldı ve kullanmaya başladım. çok fazla yan etkisi olduğu yazılmış, ben genel olarak çok fazla gözlemlemedim. zaten günlük hayatımda ruh hali dalgalanmaları yaşayan bir insan olduğum ve sivilceye meyilli olduğum için fark etmemiş de olabilirim. birçok insan bu ilacı kullanırken regl olmamış. normalde reglim her zaman birkaç gün gecikmeli olurdu, bugün (3 haziran) regl oldum ve iki gün erken oldum. normalde reglimden tam bir hafta önce aşırı belirgin bir ruh hali değişimi yaşardım, bu sefer yaşamadım. karın ağrım bir gün öncesinden hafif hissettirdi, bugün de karın ağrım var ama şimdilik şiddetli değil.

    ilacı kullanacaklara fikir oluşturması açısından ara ara güncelleyeceğim burayı. sevgiler :) (gizlinot: kistim olduğunu bilmeden aylar önce çenemdeki yoğun sivilcelerle boğuşuyordum, bir anda geçtiğim sağlıklı beslenme olayı baya işime yaradı. ilacı kullananlara en azından ilaç süresi boyunca ekmek ve şekeri olabildiğince kesecek bir beslenme düzenine geçmeyi düşünmelerini tavsiye ederim)

    edit: reglimin bitmesinden 4 5 gün sonra hafif ağrılı lekelenmelerim başladı birkaç gündür devam ediyor bi süre böyle gidecek gibi

    3 haziran 15:22 17 haziran 16:18

    7. covid-19 geçirenlerin kullanıma devam etmek konusunda mutlaka doktorlarına danışmaları gereken ilaçtır.

    covid-19 teşhisim üzerine benim kadın hastalıkları doktorum 2 ay visanne kullanmamamı söyledi. covid sonrasında kalp doktoruma muayene olduğumda o da iyi ki bıraktığımı çünkü covid yüzünden zaten pıhtı riski oluştuğunu ve visanne benzeri ilaçların pıhtı riskini artırdığını belirtti.

    ilacı keseli 3 hafta oluyor, ilacı kestikten sonraki iki gün boyunca korkunç sancılar çektim (çikolata kisti yüzünden son regllerimde çektiğim sancıların aynısı) ancak regl olmadım. halen ruh halim düzelmedi, halen depresif, kaygılı ve aşırı ama aşırı sinirliyim. sanırım problemim visanne kaynaklı değildi zaten depresyonun eşiğindeydim ve visanne bahanem oldu sanırım.

    öte yandan (link: https://www.suslusozluk.com/visanne?i=1242017 bu girdimde) yazdıklarımdan sonra gittiğim ara kontrolde kendi doktorum kaza geçirdiği için başka bir doktora gitmek zorunda kaldım. 2 aylık visanne kullanımı sürecimde bir kere regl oldum ikinci regli olmamıştım. kistlerim küçülmemiş, hatta bir nebze büyümüş. doktor bana ameliyatın benim için kaçınılmaz olduğunu, bu fikre alışmamı, çocuk yapmak istiyorsam bir an önce yapmam gerektiğini yoksa işin işten geçeceğini, zaten yaşımın 31 olduğunu söyledi. ben ilaç ruh halimi çok etkiliyor başka bir alternatifi yok mu diye sorduğumda ise bu ilacın benim için tek seçenek olduğunu, zaten neden moral bozduğumu anlamadığını çünkü dünyada bundan çok daha beter hastalıklar olduğunu, benim en azından şimdilik kanser olmadığımı, öyle bir riskimin de olduğunu söyledi. elinde bir yandan gözlüğünü rastgele sallarken bir yandan da elinde sihirli değnek olmadığını belirterek tamamladı.

    bunun üzerine ben başka bir doktordan görüş alma ihtiyacı hissettim ve hacettepe hastanesine gittim. oradaki doktor çok daha insancıldı ve yumurtalıklarımdaki kistlerin çikolata kisti değil de normal iyi huylu tümörler olabileceğini söyledi. ama şimdilik visanne kullanmamın doğru tedavi olduğunu ve 3 ay sonra kistler büyürse ona göre tekrar opsiyonları değerlendireceğimizi söyledi. benim senin gibi binlerce hastam oldu, karnında 15 santimlik kiste rağmen çocukları olan da var, 1 santimlik kist yüzünden gebe kalamayan da var, seninkiyle ilgili şu aşamada çocuğun olur olmaz demek çok saçma o yüzden kendini boşuna üzme dedi. visanne kullanmaya devam et asla aksatma, stresini kontrol altına al stres yapmamaya çalış, besinlerine dikkat et paketli gıdadan özellikle de işlenmiş et (salam sosis sucuk vb) ürünlerinden uzak dur, her gün kan ter içinde kalana kadar yürüyüş yap kilo ver, belki de kilo verdiğinde kendiliğinden geçecek bu kistler dedi.

    sonra covid oldum mecburen bıraktım visanne'ı.

    haziranda kontrolüm var.

    bu konudaki gelişmelerimi buraya yazmaya devam edeceğim, çünkü ben internette bu konuyla ilgili daha çok detay görmeyi isterdim, başkalarına da böylelikle bir yol gösteririm belki.

    Edit: 21 nisanda visanne kullanmayi covid gecirmem nedeniyle biraktiktan sonra 15 mayista regl oldum. Kistlerden kaynakli o asiri korkunc sanci olmadi, kist cikmadan onceki 20 yildir reglimde ne kadar agrim olduysa sadece o kadar oldu. belki covid nedeniyle bir aydir her gun kan sulandirici kullandigim icindir bilemiyorum. Umarim kistlerim kuculdugu filan icindir

    10 mayıs 14:14 17 mayıs 22:40

    6. Aslında doğum kontrol hapı olmayan, genelde endometriyozis sorunu olan ancak kisti ameliyat edilecek kadar büyük olmayan hastalara kistin büyümesini engellemek için verilen bir ilaç. Benim bütün dünyamı alt üst etmişti, 20 gün regl oluyordum sonra 2-3 ay olmuyordum, aylarca sürekli ağlamak ve bağırmak isteyerek gezdim. Ben ki adeta kadın doğum bölümlerinin kadrolu bir elemanıyım, neredeyse 10 yıldır dönem dönem kist şikayetleri yaşayıp, yıllaarca yazz 24+4 kullanmış insanım, ben böyle ruhsal dalgalanma ömrümde görmedim. İlacı bıraktıktan kısa bir süre sonra hastanelik olunca başka doktor yine visanne dedi resmen dünyam karardı, neyse ki sonra bu kadar rahatsız olacaksam yazz ile devam edebileceğimi söyledi. 

    Özetle zor bir ilaç, muhtemelen hormon seviyesinden kaynaklı ama tabii ki yan etkileri herkeste bu kadar fazla olmak zorunda değil. yine de kullanmanız gerekiyorsa spor ve meditasyonla ruhsal durumunuzu desteklemenizi öneririm.

    21 mart 15:36


    5. 2020 sonbaharında başlayıp her ay giderek artan, adetin son gününde bile hala karnım sökülüyormuş etkisi yaratan ve en sonunda artık dışarıdan nasıl görünüyorsam beni gören insanları paniğe sevkeden boyutlara ulaşan regl ağrılarım sonucunda 2021 ocak ayında medicana ankara hastanesinde kadın hastalıkları doktoruna gittim.

    muayenede 3 adet çikolata kisti tespit etti; biri 3,5cm, diğer ikisi 4'er cm ve birbirine yapışık vaziyetteydi. iyi ki gelmişsin ve bunu yakalamışız dedi, acil tedavi olman gerekir dedi. bu boyuttaki kistlere dünyanın hiçbir yerinde ameliyat önerilmez çünkü ameliyat üreme organlarını tahrip eder ve ileride çocuk sahibi olmayı zorlaştırır dedi. endometriyozis yani çikolata kisti ise tedavi edilmezse her adet döngüsünde büyür çünkü adet sırasında nasıl döllenmeyen yumurtalar kanayan rahim duvarı ile vücuttan atılıyorsa, bu çikolata kistleri de kendi kendine döngü boyunca büyür ve regl sırasında onlar da kanar dedi.

    4 ay boyunca visanne adlı ilacı her gün hiç sektirmeden aynı saatte almamı asla aksatmamamı söyledi. östrojen içermediği için fazla istenmeyen etkiye yol açmaz, direkt olarak çikolata kisti tedavisi için üretilen bir ilaçtır dedi. ilacı kullandığın sürece ara sıra hafif kanamalar olabilir veya adet görmeyebilirsin bunlar normaldir merak etme sakın ilacı bırakma dedi. 2. ayın sonunda kontrole gel mutlaka dedi. kontrole gitmeme birkaç gün kaldı.

    visanne adlı ilacın etkilerine gelirsek, kullanmaya başladıktan sonraki ilk reglim beklediğimden 6 gün geç başladı, ilaca başlamadan öncekilerdeki gibi bir ağrı hali olmadı rahat geçti. sonrasındaki ay boyunca ara sıra lekelenme oldu, ama her lekelenmeden önce 1-2 günlük yoğunlaştırılmış pms gibi aşırı duygu dalgalanmaları yaşadım. 2. reglimin geçtiğimiz hafta olması gerekiyordu ancak henüz olmadı, 5 gün gecikmiş görünüyor, belki olur belki olmaz. benim reglim normalde düzenli olduğu için 5 gün bana çok gibi geliyor ancak doktorun dediğine göre 1 haftaya kadar olan oynamalar normal kabul ediliyormuş. bugün ağlama krizinde olduğum için bakarsın belki de yarın oluveririm (yine beklediğimden 6 gün sonra yani).

    bunun yanında insanlar çoğunlukla yan etki olarak saç dökülmesi, sivilce, olmadık tüylenmeler, kilo artışı ve depresyondan bahsetmiş. ben zaten kiloluyum ve kesin bu ilaçla büsbütün şişerim diye üzülüyordum çünkü hem yoğun ve stresli bir işte çalışıp hem de master yapıyorum, o zaman hayatıma biraz daha spor katayım diyebilecek pek boşluğum yok. ama bende kilo artışı olmadığı gibi geçtiğimiz 3 hafta içinde 5 kilo verdim. bunda ilacın değil son dönemde sağlık, iş ve master nedeniyle çılgınca artan stresim sebebiyle sindirim problemleri yaşamamın etkisi olduğunu düşünüyorum.

    diğer taraftan saç dökülmesi veya tüylenme yaşamamakla birlikte sivilce problemi yaşadım biraz. ama en beteri depresyon. ağlama krizleri, öfke nöbetleri, duygularımı ve tepkilerimi kontrol edememeler, aşırı bir kaygı hali, sanki başıma bir şey gelmiş gibi dev bir mutsuzluk umutsuzluk çaresizlik hissi. sabah yataktan kalkamama, insanlardan kaçma isteği ama aynı zamanda aşırı bir yalnızlık hissi. kendi kendime kalmaktan kaçınıyorum çünkü kendi kendime kalınca düşüncelerimi kontrol edemeyip ağlıyorum. ama yanında olmak istediğim de çok çok az insan var, diğer insanların yanında olmaktan da hiç mutlu değilim. ilaveten işlerin üstüme üstüme gelmesi, en ufak bir mail gelince bile anormal sinir olma, genel olarak aşırı bir tahammülsüzlük, isteksizlik. zaten zor geçen bir senenin üstüne büsbütün stresli bir dönemden geçerken bu ilaç beni kenardan aşağı itti gibi hissediyorum. bazı günlerin bazı kısımlarında iyiyim bir şeyim yok geçti diyorum ama sonra bir anda dibe çöküyorum anlamsızca. konuşmak düşünmek istemiyorum işyerinden filan koşarak çıkıp kilometrelerce yürümek, hiç konuşmamak, eve gelip günlerce uyumak istiyorum. profesyonel yardım almayı düşünmeye başladım ama bir yandan da o yola girmeye de çekiniyorum. psikiyatr mı psikolog mu tercih etmeliyim yoksa sadece akışına bırakıp ilacın bitmesini, bir yandan da işyerindeki yeni birimime ve yeni ekibime alışmayı mı beklemeliyim bilmiyorum. bu sırada passiflora şurup ve passifloralı çay ile kendi kendimi sakinleştirmeye çalışıyorum ama iyi mi yapıyorum kötü mü bilmiyorum. doktor kontrolüne gittiğimde onu da soracağım.

    umarım bu visanne işe yarıyordur, umarım bu hislere değiyordur ve kistler yok oluyordur. umarım depresyonda falan değilimdir de sadece ilaç beni bunaltıyordur. umarım tez vakitte iyileşirim ve ilaçla da kistlerle de olan ilişkim geri gelmemek üzere biter. umarım bu kistler yüzünden ileride çocuk yapmamı engelleyecek bir şey yaşamıyorumdur. zaten yalnızım, etrafımda aday adayı bile yok, yaşım da 31'i geçti. allahım nolur yardım et.

    14 mart 22:34 14 mart 22:41

    4. endometriosis (endometriyoz) hastalığında kullanılan bir ilaç, hatta endometriosisin medikal tedavi seçenekleri arasında yer alan sayılı ilaçlardan, onların içinde de en yenisi ve az yan etki profiline sahip olanı. şöyle ki endometriosis çok özel ve farklı bir hastalık, bu hastalığı tamamen ortadan kaldırmak mümkün değil, hastalığı baskılayıcı ve oluşturduğu şikayetleri azaltıcı bir tedavi planı oluşturuluyor. visanne, ameliyata alternatif değil. ben ameliyat olmak yerine ilacı seçtim diyip kistinizi küçültmediğinde buna şaşırmamalısınız aslında, büyümemişse şayet buna sevinilebilir. hastalık kistin, endometriotik odakların olduğu yere göre herkeste çok farklı seyrediyor ve farklı semptomlar veriyor, haliyle tedavi süreci de herkeste farklı. endometriosis tanısı aldıktan sonra bana ameliyat önerildi, kistim oldukça büyüktü ve (çikolata) kistinin yaptığı basıya bağlı şikayetlerim de vardı. visanne kullanıp kistin küçülmesini beklemek bu anlamda çok yanlış olurdu. o yüzden ben ameliyat oldum ve hastalığımın tanısı da kesinleşmiş oldu. bu kist ultrasonda görülebiliyor ancak küçük nodüller, karın zarınızdaki küçük odaklar vs. bunlar ultrasonda gözükmez. ve hastalığın tanısı kesin olarak kistin çıkarılıp patolojiye gönderilip patoloji sonucunun gelmesi ile konulur. yani ultrasonda kist görülünce deneyimli bir doktor %99 emindir zaten onun endometrioma (çikolata kisti) olduğuna ama dediğim gibi kesin tanı için ameliyat olmanız gerek. ancak visanne kullanmak için kesin tanıya ihtiyacınız yok onu da belirteyim, ultrasonda bu kisti görerek doktorunuz direkt ilaç da önermiş olabilir, bu yanlış bir şey değil. dediğim gibi hastalık yok hasta var, herkesin durumu farklı ve kendisine özel. tedavisi de haliyle farklı. ben ameliyat olunca öğrendim ki büyük kistimin dışında (ultrasonda görülmeyen) başka endometriosise ait yayılımlar da varmış, onların da bir kısmı temizlenmiş. ama hepsinin temizlenmesi mümkün değilmiş (benim hastalığımda). bu sebeple ameliyat sonrası visanne önerildi. internette çokça şey okudum ancak okuduklarım hep yabancı dillerdeydi çoğunlukla. çünkü ne yazık ki türkçe kaynağa çok rastalamadım. süslü'de 3 girdi var,kadınlarkulubünde de gördüm. ama sorularıma cevap bulmaktan çok kafam daha da karışmış oldu visanne ile ilgili. bu yüzden bu girdiyi visanne günlüğü olarak kullanıp bende yan etkileri oldu mu, hastalığım nasıl seyretti bunları yazmak istiyorum, belki daha sonra okuduğunda birileri fayda görür.

    ***visanne günlüğü aralık 2020***: 5 gündür her gün tam aynı saat hatta aynı saniyede ilacımı içiyorum, telefonuma alarm kurdum. adetimin ilk günü başladım, doktorum böyle söyledi bana. prospektusta herhangi bir gün başlayabilirsiniz diyor gerçi ancak siz eğer bu ilacı kullanacak iseniz mutlaka doktorunuza danışın hangi gün başlamanız konusunda. şimdilik kendimde farkettiğim bir değişiklik yok, adetim devam ediyor, ruhsal olarak iyi hissediyorum. bu ilacın kilo aldırma gibi bir yan etkisinden çok korktuğum için zaten kilo veriyorken sağlıklı beslenme işini biraz daha ciddiye aldım. biraz daha kilo vermek istiyorum, olur da ilaç kilo aldırırsa  en azından dengelenmiş olur kilom. kimi kadınlar yan etkileri çok fazla hissetmişler kimisi ise hiç sıkıntı yaşamamış. umarım ben de hiç problem yaşamayan kesimden olup bu yazıyı okuyup endometriosis hastası olanlara ilaca başlama konusunda umut olabilirim.

    *aralık 2020: bugün akşam 9. hapımı içiyor olucam, adetim normal zamanında bitti. ağrım, şişkinliğim, başka bir problemim yok.

    *ocak 2021: şükür ki 2020 bitti, biterken çok mutlu değildim. duygusal anlamda beni zorlamış olabilir geçtiğimiz birkaç gün, ama bu visanne ile ilgili değil bence. yani ilaca başladığımdan beri kendimi daha depresif hissediyor değilim. 12. günümdeyim. *ocak 2021: 20 gündür kullanıyorum, her şey yolunda

    *ocak 2021: 25 gündür kullanıyorum ilacı, ilk kutunun bitmesine 3 tane kaldı yani. her şey yolunda, kilom, iştahım aynı. cildim sivilcelenmedi, hatta daha düzenli bakım yapıyor olduğumdan eskisine göre çok daha güzel. saçlarımda bir değişiklik yok. duygu durumum iyi. son günlerde göğüslerim çok hassastı ve büyüdüler. geçen ay ilaç kullanmıyorken de adet öncesi olmuştu bu durum. bugün ilk kez, yani son adetimin üzerinden 25 gün gecikince ki o gün ilaca başlamıştım, lekelenme yaşadım. ağrım yok, kanamaya dönüp devam edecek mi bakalım. *ocak 2021: 2 haftadır süren lekelenmem var, ağrı ilk hafta oldu ama endometriosisin neden olduğu ağrı kadar şiddetli değildi. ağrı kesici almadım. ağrı 4-5 gün sürdü. son 10 gündür ağrısız lekelenmeler devam, herhangi bir yan etki gözlemlemedim çok şükür iyiyiz. *şubat sonu 2021: her şey yolunda, 2 aydır kullanıyorum. kilo almadım aksine diyet yaparak verdim bile herhangi bir yan etki çok şükür yok. ***edit: 5 aydır kullanıyorum ilacı ve çok mutluyum, korktuğum yan etkiler olması süslüler. internetteki kötü deneyimler sizi korkutmasın, kullanmanız gerekiyorsa doktorunuzu dinleyin mutlaka. ****haziran 2021: artık visanne günlüğünün sonuna geldim. bu ilacı tam 6 kutu kullandım yani 5.5 ay civarı gibi (içinde 28 adet var çünkü) İlacı ilk içmeye başladığım aralık ayından 3 kg daha zayıfım şu an. İlaç zayıflattı demiyorum ancak ilaç yüzünden kilo alacağını, vücudunun kilo almasa da ödemli olacağını düşünüp korkan süslüler için özellikle belirtiyorum. İlaç siz sağlıklı beslenip diyet yaparsanız kilo vermenizi engellemiyor. Cildim hiç bozulmadı, sivilcem olmadı. Hatta son 2 aydır adetim tamamen kesildi ve cildim bazen eskisinden bile iyi geliyor bana. Tabi ilacın bunda hiç etkisi de olmayabilir. Kıllanmada artış gibi bir problem de yaşamadım. İlk dönemler duygusal olarak inişli çıkışlı anlarım oldu belki ama bunu da %100 ilaca bağlamak zor, çünkü zaten stresli bir hayatım var. Yani diyeceğim o ki insanlar ilaçlarla ilgili kötü deneyimlerini yazmayı paylaşmayı çok seviyorlar. Sıkıntı yaratmamış ilacı ise konuşmuyorlar. Visanne hakkında da bu sebeple Türkçe, İngilizce oldukça fazla kötü deneyim yaşamış kadınların yorumlarını görebilirsiniz. Ancak aynı benim durumumda olduğu gibi hiçbir yan etki deneyimlemeden, ilaçla çok iyi anlaşarak da bu süreci tamamlayabilirsiniz. Eğer bu ilacı kullanmanız gerekiyorsa umuyorum sizde de hiçbir yan etkisi olmaz, vücudunuz hemen alışır ve sağlığınıza kavuşursunuz. İlacı bırakma sebebim doktorumun böyle uygun görmesi, Visanne'ı kesip başka bir ilaca başlayacağım. Merak eden süslülerle mesajlaşadabiliriz. 

    27 aralık 2020 13:47 2 haziran 20:28

    3. mucize gibi bişey demeye geldim. Başlayalım. Ben yakında hormonlu spiral taktıracak bir pmdd hastasıyım. Yani eski adıyla pms ama her kadında olan regl öncesi basit sendromlar için kullanılacak bi ilaç değil önce buradan başlayalım. Ben artık acı çekmekten ilaç kullanmaktan bıktığım bi dönemde ki üzerinden 1 hafta geçecek yakında kadın doğum doktoruna artık yalvarırken buldum kendimi. Oda bu ilacı kullanırken o yan etkileri yok edip regl olmayacaksın diyince gözlerimde ki mutluluk hayat vericiydi. Korkutucu yan etkilerden ilk günde uykuyla ilgili agresiflik yaşarken buldum kendimi. Zaten uyku ilacı almama rağmen bir dengesizlik mevcuttu. Normalde regl olmama az kaldı ama bakalım olacak mıyım olmayacak mıyım göreceğiz. En güzel yanı ise şu an o krizlerden, ataklardan uzaklaşmış bayağı bir stabil hale gelmiş haldeyim. Bazılarında regl değil de, kanama şeklinde devam etmekteymiş. Ben nasıl olacağım dersem ona bakıp göreceğim. Lütfen internetten korkunç yorumlara bakmayın. Benim gibi acı içinde hayat yaşamaktansa, yan etkilere maruz kalıp aklımın yerinde olmasını seksen dokuz kere tercih ederim.

    Not:2 mg kullanmaktayım. İlacı 2 ay kullandıktan sonra, şu spiral takılırsa devam etmeyeceğım zaten regl olmayacağım. Umarım hepimize şifalar olur.

    20 temmuz 2019 21:18

    2. 4.1cm kistimi 8 ay düzenli kullanmama rağmen yok etmemiş olan ilaç. 3.9 a geriletti sadece tabi ilaç kullanırken oluşan AŞIRI saç dökülmesini, vücudun saçma yerlerinde oluşan kıllanmalardan dolayı +1000tl lazer epilasyon masrafı ve 100 küsür tl ilaç fiyatını da düşünecek olursak zarara uğratan ilaçtır.

    3 mayıs 2019 17:55


    1. 4.5 cmlik kistimi 2 ay gibi vir sürede yok etmiş ilaçtır. Kullandığım süre içinde adet olmadım. Bıraktıktan 28 gün sonra adet döngüm başladı. Arada sıcak basmaları ve bunalmalar dışında ben hiçbir yan etkisini yaşamadım.

    Tabiki bu ilaç yeniden kist oluşumunu engellemiyor ki 8 ay sonra tatatammmm yeni bir kistim var artık. Henüz küçücük minicik olduğu için (bkz: Diane 35) kullanmaya başladım.

    7 mayıs 2018 04:55