yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (31)
    • medya (1)

    31. Ruh kıyımı. 

    11 kasım 17:23

    30. ben de youtube da bu bataklığa düşmüş vaziyetteyim :( uzun uzun karakter analizi de yapardım ama daha kısa tutucam kdkdkdkkd (bir de bonus olarak burç tahmini yapıcam :d)

    ali rıza: kibirli, burnu havada, a little bit yobaz. koç diye düşünüyorum fazla kendini beğenmiş ama bilemedim..

    hayriye: görgüsüz , dedikoducu (gizlinot: ennn sevmediğim karakter) ya cidden buna hangi burcu versem haksızlık olur pas geçiyorum...

    eski şevket: <3

    yeni şevket: bön (gizlinot: zaten o geldikten sonra dizi korkunç oldu.. eski tadı kalmadı resmen senaryo olarak da...) kararsız kaldım burç konusunda ama kova veya terazi??

    fikret: sıkıcı, suratsız, fazla doğrucu (gizlinot: yine de severdim ama) net başak burcu..

    necla: gold digger (hiç sevmem) aslan veya koç ikilemindeyim.

    leyla: tek kelimeyle salak :( ama severdim yine neclaya kıyasla daha merhametliydi bnc. kesinlikle yengeç burcu, leyla'nın yengeç burcu olduğuna kalıbımı basarım.

    ferhunde: gelgitli, mutsuz, kıskanç. akrep diyorum..

    oğuz: heartbreaker. sims te yapsam kesinlikle hayattaki tek hedefi 15 kişiyle yatmak falan olurdu kdfkdfkd tabiki ikizler :d zaten bir necla bir leyla :d

    sedef: silik ve de sinsi. balık burcu bnc

    *bonus* kahveci ahmet: neşeli şen şakrak cidden dizideki tek sevdiğim karakter olabilir. ayrıca da tam 1 yay.

    10 kasım 21:55

    29. Ooo karakter analizi, alırım bir dal.

    Ali Rıza bey: bana kalırsa da bu adamın başına ne geldiyse büyük konuşmaktan, insanları kınamaktan geldi. Kınama kınanacak duruma düşersin lafının canlı örneğiydi. Sahi Ali Rıza bu kadar kınayacak ne vardı?

    Hayriye hanım: bu kadın "gizli" kötüydü. Yani içi fesattı bu kadının. Evlatları arasında da ayrımcılık yapıyordu. Tüm dizi boyunca Şevket o kadar şey yaptı yine de el üstünde tuttu. Fikret ise gözünde üvey evlat gibiydi. Ne yapsa da bu kadına yaranamadı. Ha bir de çok görgüsüzdü.

    Leyla: saftirik olmasına katılıyorum ama onlarca kez aynı hatayı yapması salaklığıyla, iyi niyetiyle açıklanamaz bence. Necla bir kere hata yaptı, bedelini ödedi. Bu bile isteye kaç kez Oğuza gidip geri döndü. İflah olmaz bir karakterdi maalesef. Ha bir de ilgi budalasıydı, herkes sürekli onun üstüne düşmeliydi çünkü en mağdur oydu. Zaten tüm dizi boyunca en mağdur benim diye dolaştı durdu.

    Necla: bence Ali rıza'nin çocukları arasında en zekisi buydu ama aklını kullanamadı. Bir de fazla kibirliydi. Onu büyütüp, her şeye rağmen affeden ailesine zengin olduktan sonra sırt çevirdi.

    Şevket: başına gelen her şey müstehaktı Şevket'e. Mantıklı tek bir hareketi yoktu bu adamın.

    Fikret: doğrucu davut. Tamam ahlaklısın, dürüstsün falan iyi hoş da gerçekten çok bayıktın fikret. Ne ailesine karşı ne de Cevriye hanima karşı çoğu zaman hakkını savunamadı. Hele o bos boş bakışları yok mu..

    Ferhunde: bir erkek görünce gözünde direkt dolar işareti çıkıyordu bu kadının. Kendinden başka da kimseyi sevebilecek biri değildi. Ayrıca oldukça dengesiz bir karakter. Önce bu aileden nefret ediyorum, burası cehennem dedi. Kurtulduktan sonra da o ailenin peşinden hiç ayrılmadı. Ne seninle ne de sensiz dedi hep.

    Oğuz: bu karakterin motivasyonunu ben de anlayamadım açıkçası. Ayrıca bence neclayı sevdi. Elde edemediği için peşinden koştu gibi bir durum yok çünkü Elde de etti. Şartlar elverseydi leyla'yı da Ceyda'yı da geride bırakıp kaçacaklardı zaten. Necla'ya aşıktı, leyla'yı ise sevdi bence ama insan olarak sevdi. Ölmeden önce Leyla'ya bıraktığı son mektupta bile araya necla'yı sıkıştırmış bir adam yani.

    10 kasım 11:23 10 kasım 11:25

    28. Bağımlısı olduğum efsanevi dizi. Kaçıncı tekrarı izliyorum bilmiyorum. Zaten sevgilimden ayrıldım yeterince depresyondayım bir de 2253626.tekrarımı izleyerek acılarıma acı katıyorum.

    Oyuncular hatırlamıyor ne çektiklerini ama ben size şimdi uzun uzun analiz yapacağım. (gizlinot: Leyla Tekin idolümdür. )

    Ali Rıza Bey: Bakın gerçekten benim bu adama söyleyecek tek kelimem yok. Başına ne geldiyse fazlasıyla hak etti. Bir insan bu kadar mı kibirli olabilir. Bu kadar mı mağarada yaşayabilir aklım almıyor. Bakın 133.bölümün ilk sahnesinde Oğuz Ali Rıza Beyin karşısına çıkıyor Leyla'yı sevdiğini söylemek için. Oğuza sinirlenmesi normal ailesini mahveden birisi ama orda bile hala biz namusumuz için yaşıyoruz dürüstlük vs diye Oğuzu aşağılıyor. Yahu adam senin oğlunun yaptıklarının Oğuzdan aşağı kalır yanı var mı soruyorum sadece? Hala tepeden tepeden konuşuyorsun? Sen her böyle konuştuğunda başınıza başka bir felaket geliyor hala anlayamadın mı 133 bölüm olmuş be adam? Nitekim bu laflarının üzerine Leylanın hamileliği başlıyor. Hak ettin Ali Rıza Bey üzgünüm.

    Hayriye Hanım: Sen kötü bir annesin Hayriye. 30.bölümde Necla ve Oğuzu öpüşürken görüp bu olayı örtbas ettin olanların en büyük sorumlularından birisi de sensin. Leyla sana dedi Oğuz beni sevmiyor anne bitsin bu iş boşanalım dedi. Gelinlikle çıktın kefenle gelirsin ancak dedin. Kızının kardeşiyle aldatıldığını bile bile yaptın bunu. O yüzden seni hiç affetmiyorum. Leylanın başına gelenlerin baş sorumlusu sensin.

    Fikret: Bu kıza tahammülüm gerçekten yok. Uyuşukluk abidesi. Babasını Allah sanıyor. (gizlinot: Gerçi bu bütün çocuklarda var. Babalarından korktukları kadar Allahtan korkmuyorlar. ) Dizinin ilk bölümlerinde annesiyle babası kavga ediyor Ali Rıza haksız. Konuyu bilmeden annesine yükleniyor babamı üzmeye hakkın yok diye. Sanane! Ayrıca Leyla sana Oğuz bana tecavüz etti dediğinde bunu neden örtbas ettin Fikret Tekin? Kardeşini kolundan tutup şikayetçi olmaya neden götürmedin? Sus kimseye söyleme diye neden dedin? Baban evlensinler dediğinde bile tecavüzden bahsetmedin pasif agresif tepkiler verdin kimse de anlamadı seni. Neclanın ilişkisini neden sakladın babandan peki? Sonra da ben bu evde olanlara dayanamıyorum. Sadece izlemeyi seçtin müdahale etmeyi denedin mi?

    Şevket: Ferhunde yüzünden salaklandın kaldın hep. Karın haklıydı pısırıksın.

    Leyla: Ela gözlü bir çöl ahusu... Ben bu kızda kendimi görüyorum süslüler. İlk bölümleri dikkatli izleyen Leylanın süzme salak olduğunu anlayacaktır. Yok böyle bir saflık 20 yaşında 5 yaşında çocuk saflığına sahip. Ailesinin bu durumu bilip daha özenli davranması gerekirdi. Gerçekten de en çok hırpalanan kardeş Leylaydı. Tek istediği sevilmekti bu kızın. Necla gibi sinsi ve bencil olmadı. Ona naptılarsa merhamet etti affetti. 86.bölümde Oğuzu arayıp hesap sorduğu bir sahne var.

    "Madem büyük bir aşk değildi sizinki benim canımı niye yaktınız? Madem ayrılacaktınız Necla'yla onca acıyı ben niye çektim? Herkes düştüğü yerden kalktı yeni hayatına tutundu da ben niye tutunamadım niye?" (gizlinot: Evet repliklere kadar ezbere biliyorum ) yani o kadar haklı ki. Bu kızı neden üzdüler gerçekten? 100.bölümdeki isyanında da dediği gibi" abim bankayı dolandırdı kardeşim kocamla kaçtı benim ne suçum var? " Zaten Nazminin Leylayı Necla ve Oğuzun hatası yüzünden terk etmesinden sonra Leyla zaten sağlıklı olmayan düşüncelerine iyice sarılmış oldu. Geçmişimden dolayı beni kimse istemeyecek diyip geçmişine döndü ve Oğuzu affetti. Leylanın hatalarını görmeme rağmen ona üzülüyorum ve hak veriyorum. Onca yaşanandan sonra sağlıklı kararlar almasını bekleyemeyiz bu karakterden. (gizlinot: Zaten tedavisi de yarım kalmıştı )

    Necla: Sana hiç tahammülüm yok. Gerçekten o kadar sinsi o kadar bencil ve kendini beğenmişsin ki. Oğuzu hiç sevmedin. O da seni hiç sevmedi. Sırf leylaya hırsından yaptın her şeyi. Kendinden başka kimseyi sevecek biri de değilsin zaten. Güçlü kadın falan geç bunları. Leyla seni yaptığın adiliğe rağmen affedebildi. Sen sırf benim ne suçum var diye sinir krizi geçirdiğinde sana da kızdığı için ki haklı olduğunu da biliyorsun onu sildin ve nefret ettin. Leyla eve dönmesin diye babanın gözünden düşsün diye sürekli her fırsatta kuyusunu kazdın. Peki neden? Leyla sana affedemeyeceğin ne yaptı siz barıştıktan sonra?

    Oğuz: Bu karakteri o kadar anlamıyorum ki. Ferhundenin yaptığı kötülüklerin bir nedeni vardı çoğu zaman. Oğuzun hiçbir nedeni yoktu salt kötülük olsun diye yapıyordu. Gerçekten Leyla'yı mı seviyordu Necla'yı mı diye o kadar merak ediyordum ki instagramdan Tolga Karele mesaj atmıştım. O da bilmiyormuş swh. Ama bana sorarsanız Neclayı sadece elde edemediği ve terk edildiği için hırs yapmıştı. Ama 100 ve sonrası bölümlerde Leyla'yı gerçekten sevdi. Görücü usulü evlenip de zamanla tanıyıp sevenler gibi sonradan sevdi Leyla'yı. Aşık olmadı belki ama sevdi bence.

    Diğer karakterleri yorumlamayacağım. Diziyi sırtlayan Leyla Necla Oğuz üçgeniydi zaten. Yine de siz benim kadar kaptırmayın kendinizi süslüler. Bir ara rüyamda oğuzu görüyordum çünkü :((

    Edit.

    Gerçekten Tolga Karele mesaj atıp atmadığımı soranlar olmuş medyaya ekledim (gizlinot: Swh)

    ilgili medya:
    1
    9 kasım 22:52 10 kasım 06:00

    27. Sabahları teve2 de ikişer bölümü yayınlanıyor süslüler haberiniz olsun. Necla'yı hiç sevmezdim. Leylacıyım. Çok güzel dizi be

    9 kasım 22:19

    26. Bu girdi uzun olacak çünkü yaprak dökümü entrika ihtiyacımı karşılayan tek dizidir. 

    Yayınlandığı dönem küçük olmam sebebiyle ailemin izlememe izin vermediği, daha sonra tekrarlarını defalarca izlediğim, kitabını okuduğum harika bir dizi.

    ***Spoiler***

    Hayriye hanımdan hoşlanmıyorum. Ali rıza felçliyken ona davranış şekli, bir anda oğuz’un kıymetli olması çok sinir bozucuydu. Ali rıza bey çok geri kafalı bir adamdı. Ama hastayken yaşadıklarını haketmedi. Fikret’i seviyordum. Ama o da babası gibi geri kafalıydı biraz. Leyla’yı sevip necla’ya sinir olanlardanım. Buzdolabı necla. Ferhunde dizide birçok insanla sevgili oldu ama bence sadece sevket’i sevdi. Şevket sen nasıl kadersiz bir insansın ya. Elini uzattığın her şeyi batırdın. Gittin oğuz’un suçunu üstlendin ya. Değer miydi gerçekten. Sedef’e de iki çift lafım var. Bu ailenin başına oğuz’u sardın, yetmedi evli barklı sevket için intihar etmeye kalktın sonra gittin markaların yüzü oldun, italya’da yaşadın, seni çok seven adamla evlendin. Bu nasıl şans ya. Annesi neyyir hanım da aynı kızı gibi gıcıktı. Neyse çok güzel diziydi. Bazen canım sıkılınca rastgele bir bölümünü açıp izliyorum. 

    Kitabına gelecek olursam da kitapla hiç alakası yok. İlgi çekmesi için yeni karakterler eklenip hikayeler sündürülmüş tabi ki. Kitabı çok daha güzel. Okumayanlara tavsiye ederim. 

    9 kasım 16:46

    25. Hem maddi sıkıntı çeken hemde her yere taksiyle giden(gizlinot: Üstelik İstanbul gibi bir şehirde) bir aileyi anlatan diziydi.

    9 kasım 01:18

    24. Hiç kaçırmadan izlemiş olmama rağmen nedense aklımda hep belli şeylerin kaldığı dizi(gizlinot: Kitabını okumadım malesef)

    Leyla ve Necla nin paylasamadigi pembe palto başta olmak üzere Leyla nin kafayı çizmesi, oğuz katil yazısı, ferhundenin ikinci kocası kel mithat, emanet duran ikinci Şevket, neclanin kocaları ali Sarper ve merhum cem, fikret in kaynanası ve onun kankasi nunis ve en sevdiğim ali rıza beye tanga şoku ahahhdjd. Finalde Trabzona trenle gitmelerini de unutmamak lazım.

    8 kasım 23:49

    23. Küçükken leyla’nın merdivenden düşme sahnesi nasıl psikolojimi bozduysa merdivenden korkardım. O zamanki yaşadığımız apartman da asansörsüzdü. Nasıl bir travma anlatabiliyorumdur umarım skdlekfl

    Şimdi birde büyümüşken baktım diziye bence tekin ailesinin bu hale gelmesinin tek sebebi sedef’ti. Oğuz belasını başlarına sardı, ferhunde’yi kudurttu. 

    8 kasım 22:22 8 kasım 22:24

    22. yayınladığı zaman aynı saatte avrupa yakası yayınlanırdı o sebeple o zamanlar izlememiştim. tabi annem izlediği için dizinin bir takım kilit olaylarını biliyorum tabii ki de(fikretin tahsinle evlenmesi, neclanın oğuzla kaçması, neclanın pembe paltosu vb.) youtubeda kanalı açıldığında şöyle bi bakıyım dedim demez olaydım. şu an 116. bölümdeyim. vay anam vay neler dönmüş serhat ya demek istiyorum. öncelikle bu uzun bir girdi olacak şimdiden söyleyeyim, çevremde yaprak dökümü konuşacağım kimse yok bende buraya yazıyım dedim. yazacaklarım 116ya kadar olanları kapsıcak haliyle. finali izledikten sonra belki güncellerim.

    öncelikle dizinin genel havasıyla ilgili şunu demek istiyorum. dekorlar, kıyafetler, oyunculuklar çok başarılı. herkes karakterini oynamıyor yaşıyor. özellikle güven hokna inanılmaz bir hayriye hanım olmuş. yeni şevket için aynı şeyleri söyleyemeceğim ne yazık ki. eski sevket ne kadar harikaysa, yenisi de bir o kadar kötü. onun sahnelerini atlaya atlaya izliyorum.

    ali rıza bey: kendisi bu ailenin başına gelenlerin en büyük sorumlusudur. bir kere madem durumunuz çok iyi değil,neden beş tane çocuk yapıyosun, hadi yaptın, dördüncüden sonra dur. ama yok bi de ayşe var. leylayı en başında oğuzla zorla evlendirmeseydi bütün bunlar başlarına gelmezdi belki de. başka insanları küçümsemesi en büyük problemi. neyi kınadıysa başına geldi. mesela mahallenin kahvecisinden borç para alıyo diyo ki kahveciden bile borç alacak hale geldik. evlatlarını çok seviyor ama sevmek iyi bir baba olmak anlamına gelmiyor.

    hayriye hanım: kendisinin dizideki rolu ali rıza beyin hayır dediklerini yapmak ya da ona yaptırtmak. şevket ferhundeyle asla evlenemez dedi, evlendi. necla bu eve giremez dedi, girdi. ama kendisine pek bir şey diyemiyorum, sonuçta anne.

    fikret: ailenin en ezik insanı. cevriye hanıma hiçbir şey dememesi beni sinir ediyo. cevrşye hanım evden kaçmıştı, huzur evine yerleşmişti mesela, illa eve geri döndürüyor.

    tahsin: nasıl bir koca olunmaması gerektiğinin örneği. bir kadın kayınvalidesiyle sorun yaşıyorsa bunun sorumlusu kocasının dengeyi sağlayamamasıdır. asla ama asla annesine bir şey demedi. cevrşye hanımın dediklerini görmezden gelerek sorunları çözmeye çalıştı ama yanlış yapıyo.

    leyla ve necla: ikisi de gözümde aynı yerdeler. aynı hataları farklı zamanlarda yaptılar.

    ferhunde: ferhundenin hareketlerindeki motivasyonları bazen anlıyorum ama bazen karakter için de çok zorlama geliyor. herkes beni sevsin, herkes peşimde koşsun tavrı aşırı egoistik. ama levent bey ona çok iyi yaptı. ferhunde sandi ki herkes sevket gibi ezik. leventi de ayartırım sandı ama olmadı.

    ve şevket: allahım sinir oluyorum ben bu çocuğa. sen zaten bankayı dolandırdın ve aileni borç batağına sürükledin. senin yüzünden ev satıldı. ahmet bey sana kefil oldu hapisten çıktıktan sonra taksici oldun. ama yok olur mu? illa daha büyük işler peşinde olcan. şevket tam bir kaybedersem büyük kaybediyim adamı. sen inşaattan ne anlarsın da inşaat işlerine giriyorsun. bankacı adam ne anlar bina dikmekten. bi de paranız bitti kendi hakkın ve ayşenin hakkını aldığın yettiği yetmiyormuş gibi ev parasının tamamını hiç utanmadan aldın. ayıp!!

    8 kasım 21:42 8 kasım 21:43