yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (8)
    • medya (0)

    1. henüz hayatımda birisi veya bi aday yok ama çok zor beğenen bi insan olmam ve aradığım zaman hiçbir şey bulamayacak kadar şanssız bi insan olduğum için, bari mezun oldum işe de başladım yavaş yavaş alıyım diyerek dolaplar dolusu eşyalar aldım indirimleri takip ederek :)

    mutsuz muyum? hayır tabi ki. insanın kendi evine eşya seçmesi kadar güzel bişey yok. en az kozmetik alışverişi kadar zevk veriyor.

    bir tane dantel veya el işi yaptırmadım evin içinde fazlalık sevmediğim için. genelde yatak odası ve mutfak üzerine yoğunlaştım.

    böyle azar azar yavaş yavaş almanın çok daha isabetli olduğunu düşünüyorum, düğün zamanı zaten yeterince telaşe oluyo bi de böyle şeylerin telaşesiyle uğraşmamak için. tabi siz benim gibi zor bi insan değilseniz, girdiğiniz yerden alıp çıkabiliyosanız, erteleyebilirsiniz düğüne yakın bi zaman yapmak üzere :)

    bu arada başlık çeyiz hazırlamamak değil de sanki 'çeyiz hazırlamak' mıs gibi bi yazı oldu benimkisi kusura bakmayın :)

    3 yıl sonra gelen edit: farklı bir şehre atanmam sebebiyle 2 yıldır ailemden ayrı yaşıyorum ve aldığım bütün eşyaları getirip eve dizdiğimde neredeyse eksik bir şey kalmadı. Ayrıca döviz kuru ve enflasyonun da etkisiyle muhtemelen şu an o eşyaların birçoğunu alamazdım Türkiye şartlarının çok üzerinde bir maaşım olmasına rağmen. İyi ki almışım dedim. 3 yıl önce braun dan 200 Tl vererek aldığım blender vs. Seti şu an 500'e yakın bir fiyatta. Siz siz olun, gerçekten ihtiyacınız olan şeyleri ertelemeyin. Ekonominin durumu malum. İhtiyacım olan ve almadığım bir şey için hep sonrasında pişman olup daha fazla para ödeyerek almak zorunda kalıyorum.

    5 temmuz 2016 15:00 5 haziran 2019 17:04

    2. Günümüz için ideal olanıdır.

    Neden mi?

    Artık internet sayesinde herkes dekorasyon nedir moda nedir bilir oldu. Kimse demode bir parça kullanmak istemiyor. Eskiden demode diye bir şey yoktu yada bir moda 50 sene sürüyordu. Lakim şimdi öyle bir durum yok. 4 sene önce evini pembe english home çiçekli böcekli şeyleriyle dekore eden kişi bu sene sadelik akımı için baştan aşağı beyaza vuruyor evini vs. Çeyiz yaparak biriktirmek çok mantıklı değil bu durumda.

    Bunun dışında eskiden her şey her yerde her zaman bulunmazmış şimdi internetten sipariş veriyorsun her fiyat aralığında ürün var zaten iki güne kapında.

    Çeyiz biriktirme durumu dolayısıyla biraz çağ dışı kaldı. Tabii para biriktirilmesi de doğru o ayrı.

    5 temmuz 2016 15:40

    3. Bir sabunbezim bile yok bu yüzden içinde olduğum durum. Ben biraz gereksiz buluyorum bu durumu çünkü şuan aldığım bir şeyi 2-3 sene sonra beğenmeyebilirim yada daha iyileri çıkabilir. Eskiden mantıklıydı galiba bu şuan mantıksız geliyor bana en azından benim için

    5 temmuz 2016 17:29


    4. tersi olan eylemin yani "çeyiz hazırlama" 'nın bana fersah fersah uzak olması hasebiyle beni bir cümlede tanımlayan eylemdir. bu genç yaşımda ileride evlenir miyim evlenmez miyim belli değilken kendime yatırım yapmak ya da para biriktirmek yerine ilerideki hayali ve bir başkasının daha sorumlu olması gereken evime yatırım yapmak anlamsızdır zannımca. durum eşyaya bağlanmamak, ilerideki hayali anlara bel bağlamamak, hayali evlilik için özveride bulunmak istememek ile bağdaştırılabilir. bunun dışında para biriktirmeyi beceren ve tek başına istanbul'da yaşamak zorunda olmayan bir insan olsaydım kesinlikle bir altın hesabı açardım yine de eşya depolamazdım çünkü yukarıdaki süslülerin de bahsettiği gibi teknoloji ve ev tekstilindeki trendler artık 6 ayda bir değişiyor.

    5 temmuz 2016 19:57 5 temmuz 2016 19:58

    5. çocukken kimden duyduysam artık bir keresinde anneme sormuştum anne benim çeyizim yok mu diye , annem de o gün için daha yok kızım büyüyünce zaten sen de istemezsin demişti. bugün çok iyi anladım ki annem o yıllarda fazlasıyla ileri görüşlü bir kadınmış , e tabii kızını iyi tanıyor sonuçta :) çeyiz , eskiyi düşününce anlamlı ama günümüz şartlarında evin içine eşya istiflemekten başka hiçbir anlamı yok bana göre o yüzden çeyiz hazırlamamak son derece mantıklı bir girişim aslında.

    dahası evin bir kısmını hatta bazen bir odasını çeyiz için bir yığın ev eşyasıyla kapatan insanlar gördükten sonra , kızları evlenirken evin salonunda kız çeyizi diye acayip isimli şeyleri ( rahibe işi diye bir örtü çeşidi varmış mesela ben bilmiyordum o da benim cahilliğim :) günlerce sergileyen , onca emeğe rağmen bir kez bile kullanmadan annesinin evine geri gönderen yakınlarıma şahit olduktan sonra bu fikre daha da ısındım. manevi açıdan anısı olan , aile büyüklerinden kalma birkaç parça şey neyse de onun dışında çeyiz falan bahane, elinde para olduktan sonra gerisi kolay bu devirde bence.

    6 temmuz 2016 01:54

    6. evdeki tüm eşyaları - eğer kafanızda belli bir model ve tarz yoksa - mobilyaları aldıktan sonra almak en iyisi. öyle bir mobilya beğenebilirsiniz ki bir anda öncesinde aldığınız şeyler elinizde patlayabilir.

    tanım: annemin kendisindeki fazlalıklardan bıktığı için çok şükür beni içine çektiği eylem.

    6 temmuz 2016 12:39 6 temmuz 2016 12:41

    7. kusursuz, dört dörtlük bir evde yaşama zorunluluğu diye birşeyin olmadığının farkında olan kişilerce yapılan, akıllıca bir eylem.

    facebook'ta (gbkz: gelinlerin tatlı telaşı) diye bir sayfa var, bilen bilir. orda birisi çeyizini paylaşmıştı. abartmıyorum, koca bir salon dolusu eşya, yüzlerrrrce. yine yüzlerrrce havlu, eşarp koltuğa tek tek serilmiş falan. yahu birkaç eşyan eksik olsa ölecek misin? bu kadar hayati bir durum mu bu? zamanla eksikler tamamlanır. bu kadar biriktirmeye ne gerek var? gören de 8 odalı konağa gelin gidiyor sanır.

    6 temmuz 2016 14:25


    8. annane, babanne, anne çeyizinden saklanan, manevi değeri (bazılarının maddi değeri de artık var) bulunan birkaç parça haricinde çeyiz falan hazırlamadık, böyle bir düşüncem de yok. nişan bohçası karşılıklı yapmadık ama 100 senelik ipek bir söz mendili vardı ailemin, onu nişanlıma verdim. çok mutlu olmuştu.

    elişi harici şeylerin istifçiliğine de zaten gerek görmüyorum, paran varsa herşey, her zaman var.

    6 temmuz 2016 21:43 6 temmuz 2016 21:43

    ilginizi çekebilecek benzer başlıklar