yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (36)
    • medya (0)

    1. başlığın kendisi bile bi aşağılama, üstten bakma niteliğinde oluşturulmuş apaçık erkek hegemonyasını dayatıyor.

    bu erkekler kadının yerinin evi olduğunu, kadının çocuklarına bakmasını, kendisine hizmet etmesini, evi çekip çevirmesini ister. kadın hizmet etmek içindir. kadının kendi ihtiyaçları yoktur ki ekonomik bağımsızlık istesin diye düşünür. sanki kadının kendi ayakları üzerinde durması çok gereksiz birşeymiş gibi "ayakları üstünde durma sevdası"??

    ben babamı 11 yaşımdayken kaybettim. babam annemin çalışmasına izin vermezdi. annem ilkokul mezunu. babama zaten karşı çıkamazdı ve o hayattayken haliyle çalışmadı. ama babamı 99depreminde kaybettik. herşey çok ani oldu yani. evimizi de kaybettik. annem o zaman öyle çaresiz kaldı ki. babamın yası bi yandan geçim derdi bi yandan. üç kardeşiz, kardeşlerim benden küçükler. (gizlinot: neyse ki çok köklü bi parasız yatılı okulda okumaya başladım da eğitimime öyle devam edebildim. kardeşlerim de öyle. annem okutamazdı çünkü.)

    yani demem o ki kadının çalışması kendi ayakları üzerinde durmak istemeleri kesinlikle gereksiz bi istek değil. yaşam standartlarını yükseltmek istemelerini bi kenara bırakalım ki sonuna kadar haklarıdır, gün gelir tamamen geçinebilmek için buna ihtiyaç duyabilirler. bugün belki maddi ihtiyacınız olmayabilir ama yarın bu durumu koruyamayabilirsiniz. o yüzden bu isteğimizi lüzumsüz göremezsiniz.

    8 ekim 2015 21:16

    2. Benim ailem ben 5 yaşındayken boşandılar. Annem doğu kökenli babam çerkez. Annemle kaldığım için boşanmak bizde ayıptır, sanki suçmuş gibi bakılır. Oysa ki ailemizde boşanan birçok kişi varken hiçbirine tepki gösterilmemişken nedense benim ailem için tepki gösterildi. Uzun süre aile baskısıyla yaşadı annem beni korumak için. Her zaman senin benden başka kimsen yok benim de senden başka diyerek büyüttük birbirimizi. Tabii ki babam başımdaydı allaha çok şükür ama yine de bir çatı olmamız başkaydı. Bu şartlar altında benim gibi büyütülen çok fazla kızımız var, kardeşimiz var. Daha da kötüleri var biliyorum. Bu ne ki diyeceksiniz. Ama ben bu yaşa kadar annemin bana öğütleriyle ayakta kaldım. Kimseye ne kendimi ne de annemi ezdirdim. 21 yaşındayım, çoğunuz için anlattıklarım basit gelecek, aman bunu 10 aileden 8'i yaşıyor diyecek. Keşke bunlarla sınırlı olsaydı yazdıklarım, yazacaklarım ama çok küçük yaşta öğreniyorsun yalnız kalmayı, düşene tekme atıldığını. Ben annemden kendi ayakları üstünde durmayı gördüm. Dilerim benim kızım da benden görür ayakta durmayı.

    8 ekim 2015 21:28 ed.9 ekim 2015 08:24

    3. ilk entryde bahsedilen ekşisözlük girdisinde yanlış bir şey göremedim ben.

    aksine yazan kişi toplumun böyle bakıtığını ama kendisinin saygı duyduğunu ve haklı bulduğunu söylemiş..

    başlıktaki diğer girdiler çok daha içler acısı bence.

    8 ekim 2015 22:24


    4. ne hevestir, ne sevdadır. bana güçlü kadın desinler diye göstermelik yapılan birşey de değil. ihtiyacı olmadığı halde bile çalışan kadınlar var. sebebi şu; kendini yararlı hissetmek, aldığım nefesin tükettiklerimin karşılığını veriyorum hissi. "lotoda 1 milyon çıksa yatarım ya ne güzel" kafasında değiliz yani hiçbirimiz.

    bunların "kadınlar niye çalışıyor? biz onların yüzünden iş bulamıyoruz." gibi cümleleri kuranlarla aynı kişiler olduğunu düşünüyorum. bu sene (link: http://www.birgun.net/haber-detay/4-4-4-ile-binlerce-kiz-cocugu-okulu-birakti-90857.html 36 bin 401 kız çocuğu) liseye kayıt olmamış. kendi istekleriyle bırakmadılar elbette, bu zihniyete sahip babaları göndermiyor. kendini üstün gören, "her hayvanın bile erkeği güzel" kafaları bunlar. pipisi var diye küçük dağları kendileri yarattı sanıyorlar. ne kattın bu ülkeye, bu dünyaya diye sormak lazım bu acınası kişilere. boş beleş yaşayan insanlar, aldıkları nefes ziyan. (gizlinot: damarıma basmışlardı bugün, başlık da üstüne geldi.)

    9 ekim 2015 00:57

    5. (yazar: nuky) o kadar güzel açıklamış ki; kendini yararlı hissetmek, aldığım nefesin tükettiklerimin karşılığını veriyorum hissi. çoğu kadının çalışma sebebi bu. sevgili ekşi sözlük çok düşünen çok konuşan erkekleri bunu sevda olarak görmüş. bakın o ilk entry kadını eleştirmiyor deniyor ama sen bir ekşi sözlük yazarıysan o başlığı açtığında altına onca mal erkeğin türk kadınını yermek için fırsat aradığını bilerek koşacağını öngöreceksin. biri başlatıyor diğerleri devam ediyor koyun misali. ne kadar korksanızda artık başına vur ekmeğini al kadınlar tarihe karışıyor beyler aman dikkat.

    9 ekim 2015 08:31

    6. Valla keşke 'her' kadının böyle 'sevdaları' olsa..

    Ben de babasız büyüdüm, ve halen de büyüyorum

    Kendimi bildiğimden beri bu durumunda etkisiyle sadece ayaklarımın yere sağlam basmasını istedim. İyi bir iş , iyi bir kariyer , kimseye muhtaç olmayacağım bir hayat standardı için uğraşıyorum,uğraşıyoruz

    Hayat kısa, kendi ayaklarımızın üzerinde durup o kısa hayatı da lehimize çevirmemiz gibi sevdamız var , evet.

    Yaşadıkları boş hayatın farkına varıp, insanları,kadınları,ilişkileri saçma salak,boş,gereksiz,cahil cahil bir şekilde yorumlamayı bırakıp bir 'sevdaya' tutulmaları dileğiyle..

    İnşallah bir gün kendi beyniniz üzerinde durabilirsiniz

    Orası da çok sağlam çünkü.

    6 kasım 2016 19:58

    7. doğrusu 'erkeklerin kadınların kendilerine yetebilmelerinden rahatsız olması' olan başlık

    6 kasım 2016 20:15


    8. tripod üzerinde durangillerin anlayamayacağı sevdadır.

    6 kasım 2016 20:40

    9. bir erkeğe sırtını dayayıp ömür boyu ona bağlı hissetme veya zengin koca bulma sevdasından daha faydalıdır.

    6 kasım 2016 21:19

    10. Erkegin kendi ayaklari uzerinde durma sevdasindan farkli bir sey degildir. Kendi ayaklari ustunde duran herkes benim gozumde ayni takdiri kazanir ama bu ulkede kadin olmak gercegi varken, kendi ayaklari ustunde duran kadinlar bir kat daha takdiri hak ediyor. O ayaklari yikayip suyunu iciricez hepinize. Yasasin girl power be.

    6 kasım 2016 21:49