26. Türkiye'nin %90 kadarı bu müsibetten nasibini almıştır. Son günlerde afgan göçü afganların suçu mu yoksa Afganistan'da olan biteni çeviren güçlerin suçu mu ya da bir mülteci politikası olmayan bu müthiş janjanlı, avrupa'nın kıskandığı devletin sorunu mu? Gerçekten bu öfkeyi yıllardır mülteciler yerine bu konuda somut bir politika üretmesi için devlete yöneltebilseydik her şey belki de çok farklı olurdu. Arkadaşımın ailesi Fransa'da sığınmacı ve orada önce size barınma sağlıyorlar, dil öğretiyorlar sonra biraz dil öğrendiyseniz kurslar vs ile meslek sahibi yapıyorlar, bu esnada maddi yardım da yapıyorlar tabii. Öyle saldım çayıra mevlam kayıra olmuyor yani o işler. Bu ülke bizim için ne kadar cehennemse sığınmacılar için kaç kat cehennem hesap edin bakalım. (gizlinot: Sinirliyim biraz)
- süslü
- moda alışveriş
- kuaför & güzellik merkezi
- sağlık
- spor
- gönül işleri
- aile arkadaş ilişkileri
- cinsellik
- eğitim & kariyer
- seyahat
- pet
- sanat
- bürokrasi
- diğer
- girdiler (26)
- medya (1)
cinsiyet: | kadın |
ten rengi: | buğday tenli |
cilt tipi: | yağlı |
göz rengi: | koyu kahverengi |
saç şekli: | dalgalı |
saç tipi: | yağlı |
yaş: | 37 |
cilt alt tonu: | cool |
alerjik cilt: | hayır |
saç rengi: | açık kestane |
saç kalınlığı: | ince telli |
kepekli saç: | hayır |
25. Can bonomo’ya son dönemde yapılandır. Adamı “yahudi, niye filistinle ilgili çocukların ölmesi üzerinden yorum yaptın da israil düşmanlığı üzerinden yorum yapmadın” diye sosyal medyada saldırılmış. Yazık Adamcağız da “ırkçı çomarlar” diyip geçeceğine kibar bir açıklamayla İsrail kökenli değil İspanya kökenli olduğunu söylemiş ve Türk’üm diye milliyet-aidiyet duygusunu tanımlamış. Hala “yahudisin işte biliyoruz, yüzünden bile belli, garip müziğinden belli, saklamaya çalışıyor, 19 mayısta niye bu yahudi şarkı söylüyor” gibi ne okumayı ne buraya taşımayı midemin kaldırmadığı birsürü yorum yazılmış. Çomarların İspanya’dan göçen yahudilerden haberi yok, din düşmanlığından haberi yok, ırkçılık neden yanlıştır hiç fikri yok, laiklikmiş eşit vatandaşlıkmış filan hangi birini anlatacaksın... can bonomo da bu ülkeyi eurovisionda temsil etmiş bir sanatçı diyeceğim ama o kitle eurovisiona katılmayı “ameriganın oyunları, dinsizleştirme çabası, teslim olma” sanıyor ne diyorum ben.
Tanım: kişileri sadece mensup oldukları ırk-köken üzerinden genelleyerek ayrımcılık yapma. Veya ırklar-gruplar hakkında temelsiz genelleyici yargılarda bulunma.(gizlinot: Burada şu ayrıma dikkat çekmek istiyorum: suç işleyen, toplum huzurunu bozan suriyeliden nefret edince ırkçı olmuyorsunuz. Hakkıyla kazanmaya ve topluma dahil olmaya çalışana sırf suriyeli diye önyargılı bakınca ırkçı oluyorsunuz. Ayrıca olumlu/olumsuz ayrım gözetilmiyor. Yani tüm almanların salt iş odaklı, disiplinli olduğunu düşünmek de ırkçılık.)
cinsiyet: | kadın |
cilt alt tonu: | warm |
saç rengi: | diğer |
ten rengi: | koyu buğday tenli |
göz rengi: | koyu kahverengi |
24. Bir hayvanın başka bir hayvanı renginden dolayı dışladığını görmeniz mümkün değildir. Kara kediyi bile ötekileştirmiş insanlar olarak bence bu dünyadaki en alt seviye varlıklarız utanç verici. Ayrıca yukarıdaki bir çok süslüye katılıyorum, Suriyeli olsun Afgan olsun bizim ülkemizde olan mültecilere insan muamelesi yapmayanların burada gelip siyahiler için edebiyat kasması da çok komik. Siz Amerika'daki ırkçı grubun ta kendisisiniz.
cinsiyet: | kadın |
cilt alt tonu: | cool |
alerjik cilt: | hayır |
saç rengi: | sarı |
saç kalınlığı: | kalın telli |
kepekli saç: | hayır |
ten rengi: | beyaz tenli |
cilt tipi: | karma |
göz rengi: | yeşil |
saç şekli: | düz |
saç tipi: | yağlı |
23. ırkçılığa karşı olmak türkiye'de güvenli bir tavır gibi görünüyor ama aslında öyle değil. üstteki iki girdiye katılıyorum, özellikle suriyeli mülteciler konusunda toplumda inanılmaz yaygın olan faşizan ayrımcılık sözlükte de kendisini gösteriyor. ırkçılığın "ırk" kısmına odaklandığımızda suriyeliler, ve evet kürtlerle ilgili olan tavırlarımız bu tartışmaya girmiyor gibi görünüyor, bu konuyu şimdilik bırakalım diyelim ancak ırkçılık bize hiç uğramamış bir hastalık değil, ben biraz bunun da üstüne gidebileceğimizi düşünüyorum. osmanlı'da kölelik tam anlamıyla "batı"daki iş gücüne dayanan sistematik sömürüyü imliyor mu tartışmaları akademide mevcut. fakat bizim kültürümüzde de hala kabullenemediğimiz ırk sorunumuzu görebileceğimiz örnekleri biz de düşünebiliriz sanıyorum. haremağası terimini hepimiz biliyoruz, bu insanlar hadım edilmiş afrikalı köleler ve sadece oryantalist tablolarda filan karşımıza çıkan hayali karakterler değiller. aynı şekilde çok sevdiğimiz içimizi ısıtan köşklü, paşalı eski yeşilçam filmlerinde ev ahalisine çok yakın ama tam olarak onlara dahil olmayan bir "arap" karakteri vardır. bu kişiler ya aşçı ya bahçıvan gibi rollerde karşımıza çıkar, aileye yardım eden sempatik karakterlerdir. yalnız gözlerimizin önündeki bu insanlar arap değiller, siyahiler aslında. neden türk olmayanlara arap dediğimiz de başka bir tartışmaın konusu, peki evdeki çalışmalarının koşulları nasıl acaba, onlara sağlanan emekleri karşılığında yemek ve yatacak yer mi, ki bu kölelik, yoksa eve dahiliyetleri beyaz türk, arap-olmayan, çalışanlarla aynı mı? tarihi, eski filmleri bir kenara alırsak saat satan afrikalı siyahi o kadar klişe bir mizah öğesi ki popüler kültürümüzde şakasını yapmayan komedyen de arkadaşlarımız da yoktur. görselini arayıp bulamadım, bir haber programında, sanırım samsun'da, siyahi bir göçmen bize hep kömür diyorlar, taş atıyorlar diyordu. kenarda köşede hayatımızın arasından geçip giden bu insanlara tavırlarımız şu an kınamakta olduğumuz başka ülkelerdekinden çok farklı değil. bizim topraklarda böyle bir şey yaşanmadı demek ne kadar kolay geliyorsa da kendimizi hem ırkçılık hem her türlü ayrımcılık konusunda biraz daha yoklamamız gerektiğini düşünüyorum. öteki türlü bir ay öncesinde sokağın ortasında kalbinden vurularak öldürülen gencecik çocuğu unutup başka yerlerdeki polis şiddetini kınamak çok kolay.
edit: (yazar: buyucu)'nun mesajıyla (link: https://www.youtube.com/watch?v=iwqHBocIE6M&feature=youtu.be şu videoyu) gördüm, bizde de ne güzel ırkçılık yapılabildiğine dair güzel bir örnek eklemiş olalım: bolu'da bir nijeryalıya "saat kaç", "elbiseni nereden aldın" diye soruyorlar ve kavga çıkıyor çünkü adamın dediği gibi "bunlar nasıl sorular ben saat mi satıyorum". haberin dili de çok güzel maşallah, "yanlış anlama" sebepli çıkmış bu kavga, örtülü ırkçılıkla ilgisi yok oysa.
cinsiyet: | kadın |
cilt alt tonu: | nötr |
alerjik cilt: | evet |
saç rengi: | açık kestane |
saç kalınlığı: | ince telli |
kepekli saç: | hayır |
ten rengi: | beyaz tenli |
cilt tipi: | yağlı |
göz rengi: | yeşil |
saç şekli: | dalgalı |
saç tipi: | yağlı |
22. Yukarıdaki süslüye katılıyorum. Ne zaman suriyeli göçmenlere yapılan ırkçılığı kınasam girdimin eksi ve şikayet yağmuruna tutulup kabine gönderildiği, dm kutumun saçma sapan mesajlarla dolduğu bu platformda şuan ırkçılığa karşı çıkan çoğu kişinin amerikalı olsa gayet de siyahi düşmanı olacağı, hatta olmayana da karşı çıkacağı gayet açık ve üzücü bir realite.
Tanım : uzakta olunca herkesin karşı çıktığı, yakınında olunca çoğu kişinin katılmadan edemediği davranış bozukluğu.
cinsiyet: | kadın |
ten rengi: | beyaz tenli |
cilt tipi: | kuru |
göz rengi: | yeşil |
saç şekli: | dalgalı |
saç tipi: | kuru |
yaş: | 30 |
cilt alt tonu: | warm |
alerjik cilt: | hayır |
saç rengi: | siyah |
saç kalınlığı: | ince telli |
kepekli saç: | hayır |
21. hakkında ansiklopedik entry döşenmeden önce kişinin kendinde varlığını araması gereken kavram. (link: https://i.ibb.co/CQPqSd6/Untitled.png mesela). (link: https://www.suslusozluk.com/corona-vir%C3%BCs%C3%BC-salg%C4%B1n%C4%B1?i=1128671 olay yeri)
diğer türlü komik oluyor çünkü. ciddiye alasım gelmiyor. gülüyorum.
20. toplumları derinden sarsan bir durumdur. özelden genele bir yayılma çizgisinde gidiyor. bir kişiyi beğenmediysek veya doğru bulmadıysak, tamam bitti artık onun ırkına mensup olan herkes öyle. işte bakış açısı tam da bu.
özellikle renk ırkçılığı da gerçekten çok garip. afrikalı bir çocuğun şiirini ekliyeyim şuraya. 2005 ylında en iyi şiir olmaya aday gösterilmiş.
doğduğumda siyahtım,
büyürken siyahtım,
güneşe çıktığımda siyahtım,
korkunca siyahtım,
hastayken siyahtım,
öldüm hala siyahım!..
ve sen beyaz çocuk:
doğduğunda pembesin,
büyürken beyazsın,
güneşe çıktığında kırmızı,
üşüdüğünde mor,
korktuğunda sarı,
hastayken yeşil,
öldüğünde grisin!..
sen şimdi bana hala
“renkli” mi diyorsun?
19. Çözüm, misantropi.
cinsiyet: | kadın |
yaş: | 34 |
18. İnsanların içine işleyen durumdur. En basiti babamın kürt asıllı Alevi olduğunu söylediğimde "benim de kürt arkadaşlarım var" denilmesi. Normal bir arkadaş edinmekte Kürt arkadaş edinmekte ne gibi bir fark var?
Beyaz tenli, kumral saclıyım, boyumda Türkiye'ye gore uzun sayılabilir. (gizlinot: Şimdi saçlarım kına ) annem göçmen, İzmirli ben de orada doğdum büyüdüm. Babamı duyan herkes "Sen kesin annene cekmissindir" diyor. neden? Kürtler illa esmer mi olmak zorunda? Valla baba tarafım sapsarı.
En bombası anneannemin babamı inanılmaz çok sevip bana gelip "sakın Kürtle aleviyle evlenme sana şalvar giydirirler valla" demesiydi sanırım. Şu an erkek arkadaşım kürt ve alevi (gizlinot: Swh) erkek arkadaşımı geçiyorum babam Kürt ulan bu nasıl tabir!
Yani kıssadan hisse bence okumayla, doğduğun büyüdüğün yerle alakasız olan durumdur. İnsanlıkla alakalıdır. Böyle şeyler "normalleştirilmeli" ee zaten normal? Coğrafya kaderdir diyip bitiriyorum dolmuşum (gizlinot: Swh)
17. bir irk diger bir irktan ustun degildir diye dusunmekteyim. ancak su sekilde bir ayrimcilik yapabilirim, salak veya degil, hadli ve hadsiz, etc...
cinsiyet: | kadın |
cilt alt tonu: | warm |
alerjik cilt: | hayır |
saç rengi: | koyu kestane |
saç kalınlığı: | kalın telli |
kepekli saç: | hayır |
ten rengi: | koyu buğday tenli |
cilt tipi: | yağlı |
göz rengi: | koyu kahverengi |
saç şekli: | dalgalı |
saç tipi: | normal |