sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (58)
  • medya (0)

1. Aslında bunun şişmanlık ve zayıflıkla alakalı olduğunu sanmıyorum. İlla ki tetikliyordur ama bence bu biraz huy ve karakter meselesi. İçinde sırf başkası zayıf diye ona karşı kin güden insan zayıf olsa da aynı şekilde şişmanlara karşı kin güdüp aşağılar bence. Aşırı şişmanlık da aşırı zayıflık da iyi bir şey değil bunu herkes biliyor zaten. İkisi de bir süre sonra sizi çok daha büyük hastalıklara sürükleyebilir. Elbette eğer bir hastalığınız varsa bundan dolayı kilo alıp veriyorsanız bu bir istisna ama deli gibi yiyip hiç spor yapmadan kilo alan insanlar (gizlinot: bir zamanlar ben de böyleydim ve durup dururken kilo alıyordum ama fazla ilerlemeden aklım başıma geldi) lütfen zayıflara kin güdeceği enerjiyi sağlığına kavuşmak için harcasın. Aynı şekilde anoreksiya derecesindeki zayıflar da öyle.

28 temmuz 2018 14:12

2. sevgili (yazar: bunubegendi)'nin yine gercekleri konusuyorum bahanesiyle polemik yaratmak icin actigi bir baslik, ama ben bu vesileyle birkac sey soyleyecegim. kilolu insanlarin zayiflara acimasizligi, kadinlarin erkeklere yaptigi seksizm, (bkz: reverse racism), (bkz: all lives matter) gibi ilk bakista mantikli gibi gorunen argumanlar, cesitli somuru ve baski sistemlerini bireylere indirgedigi icin sacmaliktir, yok hukmundedir arkadaslar. Bu gibi konularda degerlendirme yapilirken dominant diskur ve pratikler tarafindan empoze edilenin ne olduguna, ve bunlarin hangi gruplari hedef aldigina bakilir. siyahlarin beyazlara karsi irkciligi diye bir sey genellenemez mesela, olsa olsa bir siyahin irkci soylemi/davranisindan bahsedilebilir ama bu irkciligin sistematik olarak siyahlari hedef aldigi gercegini degistirmez. beden olumlama hareketi de sismanliga ovgu olarak degil, kadinlara surekli nasil gorunmeleri gerektigini empoze eden, kadini tektiplestirmeye calisan patriyarkal duzene karsi tepki olarak dogmustur. bize ideal olarak neyin dayatildigini da nasil 34 beden olunur tarzi sorulardan anlasildigi uzere hepimiz biliyoruz zaten, burada anlatmama gerek yok. o nedenle size acimasiz davranan sisman arkadaslarinizdan bahsedebilirsiniz elbette; ancak bunu bir normmus, zayiflik da sismanlik kadar hor goruluyormus, toplumda sanki iki taraf da esitmis gibi genelleyemezsiniz.

28 temmuz 2018 20:17

3. Gerçekten var bu. Kendimi bildim bileli de bununla savaşıyorum ama kilolu değil genel olarak her insanın zayıflara karşı bir acımasızlığı var. “Ahhaha annen sana yemek vermiyor mu?” Dediklerinde mesela “evet beşinci boyuttaki gibi masada şuh kahkahalar atıp benim önüme de kuru ekmek atıyorlar” demek istesem de yapmacık bir ehehhe çok komiksiniz demekten öteye geçemiyorum. Bir şey giyiyorum mesela, vücudumu da beğeniyorum hani problemim yok. Biri çıkıp diyor ki “ay tabii giyersin canım sen dikkat çekmiyorsun çocuk gibi vücudun zaten. Ben hiç giyemiyorum dikkat çekiyor.” Öyle ölmedim ya taş atsaydın? Demek istiyorum.  

Hele bir de şey var “ya sen hasta mısın? Anoreksiya falan musın?” Değilim ama ya olsaydım? O nasıl bir cümle? Öyle pat diye kurulabilen bir cümle mi bu? İnsanlar savaşıyor hastalıkla, savaşıyor. Bir de böyle acır tonda sorarlar genelde bu soruyu. Çünkü eminlerdir, gördükleri her zayıf kız mutlaka hastadır. Yazıktır. Neden zayıf insanlara karşı bu acımasızlığın ılduğunu çözemiyorum çünkü tüm bu kurulan cümleler 20 yıllık hayatımda beynim bir şeyleri algılamaya başladığından beri duyduğum ve canımı yakan sözler oldu. Ama kimse hiç kimse bunu umursamadı. Mesela kıyafet arayışına çıkıyorsun yok allah olmuyor kıyafetler. Hepsi bol, hepsi büyük. Diyemiyorsun çevrendeki insanlara çünkü “ay şımarık, ay derde bak.” Diyorlar. Halbuki yemin ederim üzülüyorum ya. Vallahi üzülüyorum bulamadığım için. Şükürler olsun sağlıklıyım ama kendimi bildim bileli yapım böyle ne yapayım ki? Herkes kilolu insanlara karşı lafını seçiyor ama kimse zayıf insanlara karşı dilini ayarlaması gerektiğini bilmiyor.

Hayır anlamadım birileri tüm insanlığa zayıf insanların duyguları yoktur falan mı dedi de herkes ego mastürbasyonunu zayıflar üzerinde denemeye başladı? Gerçekten bıktım artık saçma sapan cümle ögeleri duymaktan ve eminim bunu bir duyan da ben değilim şu başlığa bakılırsa. Aranızda bunu fark etmeden yapan, bu cümleleri komik olduğunu düşünerek kuran varsa size bir haberim var; hiçbiri komik gelmiyor. Lütfen kurmayın artık. 

29 temmuz 2018 01:34

4. şaka yollu bile olsa, zayıflardan nefret ediyorum tarzı cümle kurabilmeleri buna örnektir. ayrıca kompleksli insanların elinde, aslında iyi bir amaca hizmet eden, benim de desteklediğim beden olumlama hareketi, zayıflara karşı bir hakaret aracına dönüşebiliyor.

29 temmuz 2018 02:03

5. Her kilolu mu böyle? Ayrıca kaç kilodan sonra kilolu sayılıyoruz? Keza kaç kilonun altında zayıf sayılıyoruz?

Doğru bir başlık değil bu. Amaçlanan anlamı fark ettim ama bu şekilde de kilolu dediğiniz insanları yeriyorsunuz.

29 temmuz 2018 09:02

6. Ben lisede buna mağruz kaldığım için her gün cips yiyiyordum. Sadece alnım sivilce dolmuştu, kilo falan alamamıştım. Kilolu musun? Kendini iyi hissetmiyorsan zayıflayabiliyorsan zayıfla. Olmadı bırak konuşsunlar. Zayıf mısın? Bırak onlar kendine baksın, sağlıksız yollara girme ve kendini sev.

Tanım; var olan sinir bozucu olay.

29 temmuz 2018 10:23

7. şahsen tecrübe etmedim ne zayıf ne de kiloluyum. ama böyle bi acımasızlığa defalarca kere şahit oldum mesela biri için şey diyorlardı “zayıf 50 kilo çünkü biliyo yüzünün çirkinliği zayıflığıyla onu örtmek istiyor” ki kızın yüzü çirkin falan değildi, bunu söyleyenler de kilo dahi verseler gözümde güzel kadın klasmanına girebilecek tipte değillerdi. zaten kendiyle derdi olmayanın kimseyle uğraşabileceğini sanmıyorum. 

29 temmuz 2018 11:06

8. Bi tanesi gözümün içine baka baka şey demişti; zayıfların tuvaleti daha fazla kokuyo, iğrenç ya.(gizlinot: Sanki onun ki gül kokulu) Madem o kadar kötü bi şey zayıf olmak bu kız niye sabah akşam diyet yapıp spor salonuna gidiyodu bilmiyorum. Bende napiyodum ekmek arası baklava yiyodum kilo alıyım diye. Suan bakıyorum aşırı bi zayıflığım da yokmuş. Birde bu kiz sürekli kemik torbasisin filan diyodu...

29 temmuz 2018 11:35 29 temmuz 2018 11:37

9. psikolojik baskıdır. eğer kendimi böyle sevmeseydim gerçekten birazla kalmaz, çok fazla etkilenirdim. hayatımda hiçbir zaman birinin fiziği hakkında durduk yere ya da konu açıldığında bir şey demedim gerek duymadım kilolu da olsa zayıf da olsa. böyle bir acımasızlık var kesinlikle, tabi aksi de var aynı şekilde.

kilo verme konusu açıldığında kendi aralarında konuşurlarken ağzımı açıp tek bir laf etmememe rağmen "ayyy beyza gibi de olmak istemem ya .s.s" diyip benim konumun açılması, kendi dertlerine şükretmeleri. çünkü allah korusun benim durumuma falan düşerler allah muhafaza. üstüme gelmeye başlamaları...

" sen niye etek giymiyorsun ki dikkat çekmezsin kimse bakmaz zaten." zaten baksınlar diye giymem o ayrı. popom baya yapışık benim, e ne yapayım doğuştan böyle ama bunu sürekli söyleyecek misin :d

"pantolon da yakışmaz, etek de" çıplak mı geziyim ben? benim bunları giymeye hakkım yok mu, bırakın herkes giysin işte sen de giy ben de giyeyim.

"sende bir hastalık vardır, ya da yakında olur öngörüsü". doktor bile diyemiyor bunu, nasıl anladın hemen..kan sonuçlarımı getirip göstersem mi inanacaksın, kaldi ki hasta da olabilirim, hasta olsam daha çok moralimi bozacaksın demek oluyor bu.

"ay bi deri bi kemiksin kız şu haline bak hiç mi bişey yemedin bu yaşa kadar" gibi klasikleşmişlerden bahsetmiyorum bile artık.

"kafan vücuduna göre çok büyük mü kalıyor ne " buna ne diyeceğimi bilemiyorum, yorum sizin :d

beni çok rencide eden bir kız vardı en çok onun üstüme geldiğini hatırlıyorum. aynı kız bir gün alışveriş yaparken senin gibi zayıf olmak için nelerimi vermezdim diyerek beni bayağı şaşırtmıştı. öyle çok kilolu bir kız da değildi ama.

genel olarak bir şeyi umursamayan, hem de kendimi böyle beğenen biriyim ama insan ister istemez etkileniyor. çok fazla rencide edici laflar duydum, iltifat da aldım. yani tabi ki sadece insanlar iltifat etsin ya da sussun demiyorum. insan beğenmeyebilir beğenmediğini dile de getirebilir ama rencide edici şekilde çok ağır oluyor.

herkes kim olursa olsun zayıf-kilolu olması, ten rengi bilmemnesi hakkında kırıcı yorumlarda bulunmayıp karşıdakine baskı yapmasın istiyorum çok şey mi istiyorum.

29 temmuz 2018 13:19

10. Eğer bir insanın övüneceği ya da üzerine konuşabileceği tek şey kiloysa Kilolu insan zayıfa acımasızlık yapar, zayıf insan kiloluya.

Bunu uzun uzun tartışmaya ya da her fırsatta kendini övme şovuna çevirmeye gerek yok. Dönem dönem bir şeyler moda oluyor ve insanlar asla tatmin olmuyor.

Her iki durumu yaşamış biri olarak ne hastalıklı olmam kaldı ne de 80 kiloyken obez damgası yemem. İnsanlar acımasız olarak vuracak yer arıyor sadece. Beden olumlamayı sadece kilolular için sanan kişi beden olumlaması yapana laf sokuyor, zayıflamaya çalışan birini görünce aklina sağlıklı olmak istemesi gelmiyor, bir rahatsızlığı olabilir mi diye düşünmüyor sadece yaftalıyor. Sabah yaptığım yürüyüşler için o g.tünü eritmeye mi karar vermiş diyen arkadaş kemiklerimde kireçlenme olduğunu ve d vitaminine muhtaç olduğumu bilmiyor. 1.73 boyla 42 kiloyu da yaşadım, 80 kiloyu da ama asla susmadılar. Acımasızsa herkes acımasız. Siz zayıfsınızdır ve size kilolular acımasız gelir, diğeri kiloludur ona zayıflar. Millet olarak ağzımızdan çıkan lafı tartmayı bilmiyoruz, insanları kalıplara sokmaktan vazgeçmiyoruz. Amaaa cağnım zayıfla bak senin sağlığın için diyecek kadar doktor, bak böyle kuru kuru kalırsan kimse seni beğenmez diyecek kadar ileri görüşlüyüz. Buraya bakıyorum hikayesini anlatanlar bile kendisini övme derdine girmis ne farkın kalıyor senin o insandan? Sen de kilosu için onu aşağılıyorsun. Beden ve zihin olumlama hepimiz için şart. Sen zayıfken bedenini sev, diğeri kiloluyken, bir başkası sivilceliyken ama kendinizi beğenirken ve bununla barışırken de diğer insanları yerden yere vurma onlarla da barış, onların bedenleri hakkında da konuşmayı bırak.

29 temmuz 2018 13:31