sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (13)
  • medya (0)

1. roaccutane tedavimin bitmesine 3 gün kaldı ve aynı şekilde benimde her tarafım kırmızı yüzüme dokunduğum yer kızarıyor, çiziliyor en son doktora gittiğimde bu durumu sordum ve bittikten 10 gün sonra falan geçeceğini söyledi zaten sadece küçük kırmızı sivilce lekelerim için doktor vermişti pek bir işe yaramadı acnelyse daha başarılı lekeler için demek istediğim doktorların bile bence bu ilaç hakkında pek bir bilgileri yok bu suratla gezebileceğimi sanmıyorum gözaltım mosmor suratım tamamen domates gibi :(

22 mayıs 2016 13:16

2. roaccutane gibi bela ve dert bir ilacın giderken bünyeye bıraktığı anılardan bazılarıdır. 1 sene içinde normale dönecek olup sağlam cilt bakımına ihtiyaç varken cilt bol nem ve güneş koruması ile desteklenmeli, 1 yılın ardından exfoliating de peeling de denilen yeni tedavilere başvurulması gereklidir. cildin eski haline oranla şuankine şükretmekten başka elden gelecek pek bir şey bulunmamakla beraber, bol su ve vitamin eksik edilmemelidir.

not: bir buçuk sene önce 8 aylık roaccutane tedavisi görmüş bu süslünün tamamen subjektif gözlemi ve dermatoloğunun önerileri doğrultusunda yazılmıştır

22 mayıs 2016 13:23

3. Sonrasını bilmem ama 2. Ayımı bitirmekle beraber çılgınlar gibi yaşadığım durum. Normalde de kızarırdım ama tedaviye başladığımdan beri inanılmaz kızarıyor suratım evdekiler yüzüme bakmaya korkar oldu. Cc krem kullanmadan nefes alamaz oldum. Duştan çıkınca, makyajımı sildikten sonra, nemlendirici sürerken bile domates oluyorum. Videolarda yüzüne sürte sürte nemlemdirici sürenleri ağzım açık izliyorum resmen. Ben yavaş yavaş pıt pıt sürerken bile kıpkırmızı oluyorum. Şuan derim inceldi hassaslaştı buna veriyorum bu durumu. Ama tedavi bittikten sonra devam ederse baya bi bunalım yaşarım:( affınıza sığınarak minicik bi görsel ekliyorum buraya

22 mayıs 2016 14:48 22 mayıs 2016 14:49

4. kızarıklık olarak sivilce lekelerim var. onlar içinde iki gün isotrexin bir gün acnelyse kullanıyorum. 15 gün kullandıktan sonra yüzüm sürekli soyulmaya başladı. dışarı çıkacağım zaman güneş kremi sürüyorum ve derim pul pul elime geliyor hep :( peeling yapmıyorum cilt zaten hassas iyice beter etmeyeyim diye.

makyaj yaptığım günler yüz temizleyicisini silikon yıkama pedine koyuyorum. o hafif bir peeling görevi görüyor. sonrasında da hemen termal su. hassas ciltler için termal su gerçekten mucize. yüzünüzde açık yara varmış gibi acı çekiyorsanız acıyı hafifletiyor. sonrasında nemlendiriyorum. yatarken de isotrexin ya da acnelyse.

22 mayıs 2016 15:56

5. roaccutane tedavim biteli 7 ay olmasına rağmen hiç yaşamadığım durum. ilacı kullanırken kızarıklıklarım oluyordu eğer yeterince nemlendirmezsem ya da bazı dönemlerde ataklar yaşıyordum ne kadar nemlendirirsem nemlendireyim cildim kızarıyor ve hiçbir şeyi kabul etmiyordu ama ilaç bittiğinden beri öyle bir problem yaşamadım inşallah da yaşamam.

22 mayıs 2016 19:00

6. tedavinin sonlarına doğru cildim bebek gibi pürüzsüz ve parlak olmuştu. tedavi bittikten sonra cildim çok hassaslaştı ve yanaklarımda sürekli olan kızarıklıklar ve 1 tane kılcal damar oturdu :( kullandığım her ürün kızarıklığımı arttırıyor. kızarıklıkları yaz kış kullandığım solante tele rübor tinted güneş kremi 50 spf bir nebze rahatlattı diyebilirim. temizleyici olarak da bioderma sensibio serisinden temizleyici, göz nemlendiricisi ve kızarıklıkları yatıştırıcı nemlendirici siparişi verdim umarım çare olur.

23 mayıs 2016 12:11

7. Şubatta tedavim bitti. Neredeyse 4 ay oldu. Doktorum leke tedavisi vermedi. Sabret dedi. Renkleri epey açıldı. Tamamen geçer mi bilmem ama bekliyorum.

23 mayıs 2016 14:33

8. tedaviden yaklaşık 6-8 ay sonra kimyasal peelinge başlamaya sebep olurlar.

23 mayıs 2016 15:47

9. tedavide 8. ayımdayım. sabretmek gerektiği kanısındayım. evet elbette çok can sıkıcı, ancak tedaviye başladığım sıralarda yüzümü her açıdan 0 makyaj çektiğim fotoğraflara ara ara bakarak "sev kendini sev bak ne halden bu hale geldin" diyorum. gerçekten de öyle. motivasyon çok önemli. özellikle de beyaz tenliyseniz o izleri de kabullenmek zorundasınız. sivilce gördüğünüzden ibaret değil bir o kadar da çıktığı bölgede cilt altında bıraktığı yakısı var. zamanla renginin açıldığını, günden güne daha iyi olduğunu göreceksiniz. iyi nemlendirmek ve iyi dinlenmek sabah uyandığınızda cildinizi sakin ve duru bulmanızı sağlayacak. tedavi sonrası doktorunuzun uygun göreceği şekilde iz tedavisine de başlanacaktır gerek görüldüğü takdirde. mevsim, ciltteki yakının şiddeti gibi değişkenleri var tabii o mevzunun da. ama iyi düşününüz, iyi olsundur. en sıkıntılı süreci, insanların gözleri gözünüzde değil de sivilcelerinizde mi diye kaygılandığınız günleri atlatmışsınızdır netice itibariyle.

7 haziran 2016 20:23

10. Kırmızı izler geçiyor ancak çukurlar maalesef kalıyor

7 haziran 2016 21:31 ed.15 ağustos 2016 15:41