1.
soruyu biraz daha açabilir misiniz acaba?
2.
Kadının kürtaj olabilme hakkını savunma feminizmin ana prensiplerinden olarak öne sürülüyor fakat bu noktada hem feminizm kendisiyle, hem ben vicdanımla çelişiyorum. Siz ne düşünüyorsunuz bunu merak ediyorum
3.
Vicdanınızla neden çelişiyorsunuz? Küçük bir hücreyi aldırmak mı daha kötü yoksa bir çocuğa kötü bir hayat sunmak mı?
Kimse keyfi olarak çocuk aldırmıyor. Herkesin sebepleri var kimse zevkle yapmıyor bunu. Kürtaj en temel haklardan biri olmalı.
4.
5.anonim, et yemeyi dahi eril düzenle ilişkilendiren, hayvan eti yemenin patriarkayı güçlendiren bir eylem olduğunu insanın hayvan üzerinde ve insanın başka bir insan üzerinde tahakküm hakkı olmadığını öne süren bir yaklaşımın kalbi atan bir canlının hayatının sona erdirilmesini doğal bulması kendiyle çelişkidir kanımca.
5.
4.anonim, bell hooks kürtaj en temel haklardan olmalıdır dediğinde 70lerdeki hippilerin free love akımından dolayı zor durumda kaldıklarını öne sürmüştü. O dönemde Haklıydı, 70lerde şimdiki doğum kontrol yöntemleri yoktu/ varsa da bilinmiyordu.tabi ki kimse keyfinden kürtaj olmuyordu. Fakat şuan durum öyle değil. İnsanlar daha bilinçli hatta bilinçli olmak zorunda. Hiç kimsenin bence özellikle hiçbir kadının cahil kalmaya hakkı yok. Elimizde 7/24 internet var, her köşe başı aile sağlığı merkezleri var, doğum kontrol hizmetleri bedava üstelik buralarda. Bana Benim bedenim benim kararım dedirten feminizm, önce kadına kendi bedeninden haberdar olma sorumluluğu yüklemeli çünkü iş kürtaja girdiğinde hayatını sona erdireceğim kişi kendim değilim benim sorumsuzluğumdan, bilinçsizliğimden ya da şanssızlığımdan dolayı zaten beni kendisi de isteyerek seçmemiş, tamamen “başka” biri. Ve benim onun üzerinde tahakküm hakkım yok, böyle bi hayatı o da istemezdi diye onun adına inisiyatif alma yetkim de yok.
6.
(yazar: Kemalisties) anne olmaya hazır olmamak benim için geçerli sebep değil çünkü yukarıda anlattığım gibi dönemsel anne olmak istemeyenler için geçiçi veya ömür boyu istemeyenler için kalıcı tıbbi yöntemler var. Tecavüz konusuna gelirsek, kürtajın yasal olmadığı birçok ülkede bile (polonya vb) tecavüz, hamileliğin annenin hayatını tehlikeye sokması yada bebekte iyileştirilemeyecek, doğduğunda hayatını etkileyecek şekilde engel sahibi olması kürtaj kanunen kürtaj sebebi sayılmaktadır zaten. Bunlar benim tartışmamın dışında. Anneden Sevgi göremeyeceği için mutsuz olacak çocuğun yaşamak isteyip istemeyeceğine kadın karar veremez aslına bakarsanız burada asıl sebep kadının hayatını düzenini bozmak istememesidir, mutsuzluğunu düşünecek kadar ince düşünceli olan biri bir canlının canını vicdanen alamamalı bu da çekişki.
7.
Kürtajın da kadın bedenine zararları var. Doğum kontrol yöntemlerinin bilinen zararları kürtajın zararları ve muhtemel tehlikeleri yanında devede kulaktır. Keşke beni ikna edebilseniz feminizmin politikası hakkında gerçekten çok isterdim. O kadar okuma yapmama rağmen bu konuda beni ikna edebilecek hiçbir metine rastlayamadım.
8.
süslü, öncelikle feminizm denilince tek bir hareketi, veya ideolojiyi anlamamız imkansız. feminizm tarihine bakarsanız "first-wave" "second-wave" "third-wave" gibi farklı tarihsel dalgalar olduğunu, ve bunların dahi birbiriyle çatışma içinde olduğunu görürsünüz. bu nedenle "feminizm kendi içinde çelişiyor" gibi bir iddianın pek temeli yok. her feminist et yemeyi patriyarkayla ilişkilendirmez mesela, bu genelgeçer kabul görmüş bir bakış açısı değildir. ama esas sorunuza gelirsem, kürtaj konusunda bir fikir birliği olduğu doğru. evet bu kadının kendi kararı, kadının bedeninin içinde büyüyen bir şeyi ondan tamamen bağımsız bir yaşam formuymuş gibi düşünemeyiz. ayrıca haberdar olma yükümlülüğünden bahsetmişsiniz ama dünyanın kaç bölgesinde, kaç kadının adamakıllı bir cinsellik eğitimine ve doğum kontrol yöntemlerine erişimi olduğunu düşünüyorsunuz bilmiyorum. regl olunca annesinden okkalı bir tokat yiyen, bir erkekle el ele tutuşsa babası tarafından "bacakları kırılan" biz değil miyiz? şimdi bu şartlar altında, böyle bir toplumda büyüyen bir kız cahilce hamile kalırsa canı pahasına doğurmalı mı sizce?
9.
ayrıca kurtajın da kadın bedenine zararı var demişsiniz, kimse doğum kontrolü yerine kurtajı savunmuyor ki? kürtaj hakkını savunmak kurtajı teşvik etmek değildir.
10.
"7. 5.anonim, et yemeyi dahi eril düzenle ilişkilendiren, hayvan eti yemenin patriarkayı güçlendiren bir eylem olduğunu insanın hayvan üzerinde ve insanın başka bir insan üzerinde tahakküm hakkı olmadığını öne süren bir yaklaşımın kalbi atan bir canlının hayatının sona erdirilmesini doğal bulması kendiyle çelişkidir kanımca."
hahahah çok cahilsiniz kusura bakmayın. kürtajda içinden kalibi olan bi çocuk çıkarılmıyor, hücre çıkarılıyor. kalp ne zaman oluşur bir araştırın bence. siz feminizme b.k atmaya gelmişsiniz bence, istediğinizi düşünebilirsiniz feminizm hakkında ama çok saçma argümanlarla gelmek gülünç oluyor.