sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (17)
    • medya (0)

    1. Benim tatile denk geldiğinde yaptığım eylem. Tampon kullanarak pekala da girilebiliyor. Tavsiye eder miyim bilmiyorum, denizin temizliğine bağlı bence biraz bir de yaptığım sağlıklı bir şey diye bir iddiam yok, kimseyi hasta etmek istemem. Marmara denizi'nde yapmam mesela , mikroba davetiye çıkarmanın lüzumu yok. Ama ege, akdeniz gibi temiz denizlerde yapılabilir. ben bir sorunla karşılaşmadım sağlık açısından. Havuzda kesinlikle olmaz ama bence, hijyenik olması imkansız gibi.

    ukteyi veren (yazar: shea ) ya teşekkürler...

    6 temmuz 2016 10:57

    2. genellikle kadın doğum uzmanları tarafından sadece tampon kullanmak şartıyla denize girilmesi tavsiye edilen bir zaman dilimi adet dönemi. onun da kendi içinde dikkat edilmesi gereken hususları var. mesela denize girdin çıktın diyelim hemen akabinde tamponla birlikte ıslak mayo ya da bikiniyi değiştirip tekrar kuru bir mayo giyerek , sonrasında duruma göre isteğe bağlı ped kullanarak yani kişisel hijyenine ekstra dikkat ederek günlük yaşama devam edebilirsin diyen bir doktor tanıdığımız vardı. yani mecbur kalınırsa girilir tabii ama sık sık vajinal enfeksiyon sorunu yaşayan bünyeler açısından yine de biraz riskli tabii bunu göz önünde bulundurarak dikkat etmek lazım.

    6 temmuz 2016 16:22

    3. Adetimin birinci gününden son gününe kadar ob tamponla çok rahat bi şekilde yaptığım eylem. Korkak olmayın bu kadar. Sık sık değiştirin eliniz temiz olsun bi şey olmaz.

    6 temmuz 2016 16:43

    4. Tamponu içinizde unutup septik şoka girip olmediginiz sürece sıkıntı yok. Bi keresinde baya ölüyordum, son anda aklıma geldi kurtuldum hastanelik olmadan. Aman diyim. Max 3-4 saat tutun.

    6 temmuz 2016 16:47 6 temmuz 2016 16:47

    5. Yok ben giremiyorum. Çünkü bi kere girdim. Beceremedim ben sıkıntı toptan. Girene şapka çıkartmalı. Ben zaten o dönemde baya ev kuşuyum ya. Sağlık açısından tehlikeli olabilir. Benim baya belim ağrımıştı nedense.

    6 temmuz 2016 17:03

    6. bana göre, ped kullanırken yapılması iğrenç olan, tamponla yapılabilen ama yoğun günlerde rahatsızlık verebilecek eylem.

    6 temmuz 2016 19:38

    7. Tampon takıp giriyorum hep. Havuza asla girmedim tamponla ama denize hep giriyorum. Daha temiz daha az mikrop barındırdığını düşünüyorum. Ama ped ile hiç girmedim.

    Adeti benim gibi normalde 2-3 gün süren ve az kanamalı geçiren arkadaşlarıma önerebilirim bu ilk gün denize girmeyi. Çünkü kan anında kesiliyo. Diğer gün kanamam bile olmuyo. Bu kötü bişey aslında vücutta kirli kan kalıyo falan. diğer ay ölüyorum ağrıdan ve kanamam çok çok fazla oluyo. Ama deniz sefası için değer shhshsshh

    6 temmuz 2016 20:12

    8. Ben yaptım bunu günlük pedle sonra suyu emip şişti :d işe yaramadı ama tecrübe edindim olsun...

    6 temmuz 2016 21:31

    9. Allah aşkına tampon takıp havuza girmeyin. Sizin için rahat evet sızdırmıyor falan ama sonuçta o bakteriler o suya karışıyor. Hem adet döneminde tüm kanallar açık olduğu için sizin mikrop kapmanız kolay, hem de havuza giren diğer insanlara biraz saygı duyun ya. Sonra havuzdan mikrop kaptım, yok idrar yolu enfeksiyonu oldum. Regl döneminde havuza girmeyelim, girenleri uyaralım-kamu spotu-

    Edit:bir süslümüz mesaj atarak tamponun mikrop kapmayı önlediğini yazmış.Ben yinede hijyenik bulmuyorum.Takdir sizin kızlar.Tampon takanında ipini çekecek değiliz.Anladınız siz o ipi :D

    19 ağustos 2016 12:51 20 ağustos 2016 17:30

    10. Tampon kullanmanız herhangi bir bakteri yaymaniza sebep değil, şöyle ki:

    Öncelikle cinsel organ florasi varolan birşey. Ancak rahim içerisinde normal şartlarda bakteriyel bir flora yok. Bu sebeple rahminiz, rahminizin yumurtayı tutacağı kadar kalinlasip, tutacak yumurta bulamadığında her ay kalinlastigi duvarı soyarak atması kesinlikle mikrop barındırmiyor. Bu 1

    Kaldı ki havuzlar belli kriterlere bağlı ilaclaniyor/klorlaniyor bu 2.

    Kaldı ki herhangi bir insanın anal florasi, ağız florasi ve cinsel organ florasi ve hiç yoktan deri florasi zaten suya karışıyor bu 3.

    Daha da iğrenç ve üzücü olan bok partikulleri (ne kadar temizlenirse teemizlensin, silinirse silinsin) illaki havuza eser miktarda karışıyor bu 4.

    Havuzda mantar virüs gibi şeyler esasen bulaşabilir bu 5.

    Biz tatlı kadınların vajinal florasinda anormal bir bakteri, mantar vs olmadikca hiçbir sıkıntı yok bu 6.

    Rahminizden gelen kan bakterili değil tekrar edeyim dedim. Vajinal floraniz ise zaten suya karışıyor.

    Yani tampon kullanarak havuza girebilirsiniz, kimseye bir hastaliginiz olmadığı sürece zarariniz yoktur.

    Hastalık kapmanizin (sistit, idrar yolu enfeksiyonu, mantar vs) tamponla bir alakası yoktur ve normalde de adet değilseniz aynı risk altındasınız havuza girerken.

    20 ağustos 2016 02:55 20 ağustos 2016 15:12