sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (30)
  • medya (0)

1. ukte sahibi: sarisiyah

her ne kadar benim bahsediceğim bomba için açılmamış olsa da bu başlık, izmir'de yiyebileceğiniz (başka yerde var mı bilmiyorum) en güzel tatlılardan birinin ismidir. bomba tatlısı dışı incecik hamur ve içinde bol bol çikolata olan, her ısırdığınızda kesin bu kez ilk ısırık kadar çok çikolata gelmicek hissi veren ama her ısırıkta bi dolu çikolata yediğiniz mükemmel bi tatlıdır. bugün 2 tane yedim pişman değilim. gelin de ısmarliim (gizlinot: swh)

edit: her yerde güzel yapılmıyor benim ilk yediğim rezaletti mesela çok üzülmüştüm beklediğim gibi değil diye. güzel yapan yerlerden alın az hamur çok çikolata.

12 ocak 2018 14:40 12 ocak 2018 15:17

2. çanakkale'de bomba diye bir tost yemiştim. tostun içinde sucuklu yumurta, ketçap ve mayonez vardı.

12 ocak 2018 15:15

3. Annem ispir diye bir yerden alıp gelmişti beyaz çikolatalı olanını. Bomba bu bomba diyip duruyordu ben de beğeni ifadesi sanıyorum meğer ismi bombaymış. daha iyi bir isim verilemezdi ya yok böyle bir şey. ya yok böyle bir şey benim çok beğeni ifadem daha fazla nasıl anlatabilirim bilmiyorum:d Daha sonra çikolatalısını da yedim ama beyaz çikolata benim için bomba ötesi. Ve daha da sonra beyaz çikolatalı diye tahinlisini kakalamışlar anneme, tahinden nefret ederim yeryüzündeki varoluş amacına anlam veremem falan. Geçenlerde bu bomba yine aklıma düştü annemi tembihliyorum tahinliyle kazıklanmasın diye. Alırken dikkat edin tahinli tezgahına gelmeyin.

Edit: şimdi baktım tam adı güzel ispirmiş. Fırınımsı pastaNemsi bir yer.

12 ocak 2018 15:29 12 ocak 2018 16:56

4. İstanbulda varsa süslüler lütfen haber verin. İzmirden sipariş edemiyorum, kırılır, ezilir dediler. Çok çaresizim, inşalah istanbulda da vardır.

12 ocak 2018 16:25

5. yaa ama ben daha az önce bu bebekten bir tane yemişken hemen üstüne sözlükte başlığını görmek nasıl güzel bir tesadüf :) sağolsun annem geçen gün yine koca bir kutu alıp geldiği için kaç gündür ikişer üçer yiyorum zaten, gelsin kilolar :( ama aşığım be resmen aşık. muhteşem bişey ya. hatta daha geçen gün sözlükte başlığı var mı diye aratmıştım, yoktu. artık var yaşasın :) bomba beni bul.

12 ocak 2018 17:01

6. izmirliyim, az buçuk tatlı severim ama ben bu arkadaşı regl dönemi harici yiyemiyorum nedense dediğim tatlı, dahası içi akışkan çikolata dolgulu kurabiye. her yerde güzel olmuyor gerçekten. ya kıvamı ya da içinin çikolatasının ayarını tutturamıyorlar çünkü. az olunca o tadı vermez, fazla olursa da çokça içinizi bayar. bu arada yanında çay içerseniz ve de şeker kullanıyorsanız çayınıza şeker atmaya gerek kalmıyor onu da diyeyim. hem öyle tadını daha net alıyorsunuz. alsancak'taki kıbrıs şehitleri caddesinde caddenin sonuna, yani liman tarafına doğru giderken çelebi unlu mamulleri diye bir yer var oradan gidip alırsanız gerçekten güzeldir. zaten işin piri de orası. kişisel fikrime gelirsek tamam güzel bir lezzet, ama son zamanlarda bir anda popüler oluşu fazla abartılı geliyor bana açıkçası.

mesela milföyden yapılan içi muhallebi dolgulu, üstü pudra şekeri ve fıstık parçalarıyla süslenen torpil benim daha hoşuma giden daha farklı bir lezzettir. neyse herkesin zevki farklı tabii. yalnız sonuç olarak izmir hamurlu gıdalarıyla tatlıya doymak açısından tehlikeli bir şehir bunu da diyeyim yani(gizlinot: swh ).

12 ocak 2018 17:05

7. nutella kavanozunu sıcak sıcak ağza boşaltmış hissi veren tatlı.

sıcak yiyiniz ancak fırından yeni çıkmış yemeyiniz, ağzımın içini mühürledi resmen. ben de en güzelini alsancak çelebide yedim ama birden fazlasını asla yiyemem.

12 ocak 2018 17:26

8. çeşitli yerlerde taklitlerini bulabileceğiniz gibi aslını izmir kıbrıs şehitleri caddesinin sonundaki çelebi'de yiyebileceğiniz muhteşem ötesi tatlıdır kendisi. Ama öyle böyle bir şey değil, yolu alsancağa düşen süslüler bir ıssırık alsın, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaklar. aslında dışarıdan bakınca içi çikolata dolu sıradan bir tatlıya benziyor ama o akışkanlık, o tat başka hiç bir şeyde yok muh-te-şemmmm. Tanesi 2 tl bu arada ortalama 2 tane falan yiyebilirsiniz çok ağır çünkü. (gizlinot: 4 tane yediğimi de bilirim ama siz bana bakmayın hohohoh)

önemli not: lütfen taklitlerine aldırış etmeyiniz yiyecekseniz çelebi'de yiyiniz.

12 ocak 2018 17:40 12 ocak 2018 17:41

9. düşünsenize evde yapmak istiyorsunuz ve internete evde bomba yapımı, bomba tarifi yazıyorsunuz.. takibe alınırız mazallah

12 ocak 2018 18:13

10. ilk defa birkaç ay önce izmirde yediğim ve ankaraya geldiğimde rüyama bile giren muhteşem ötesi tatlı. önce neden ankarada yok diye ağladım ama sonra da iyi ki yok dedim zira davul gibi olurdum ben o şey burada bi yerde satılsaydı.

merak edenler için (link: https://www.instagram.com/p/BdqKNuDAZXT/?taken-by=yemekneredeyenircom bunu) da buraya bıraktım.

12 ocak 2018 20:10