yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (3)
    • medya (0)

    1. bir kahraman gelsin de kendisini kurtarsın diye bekleyen kızcağızlara verilen isim. bu arkadaşlar eski çağlarda bir kuleye kapatılır, opsiyonel olarak kuleyi de bir ejderha korur. sonra bir sürü kahraman umarsızca kızı kurtarmaya çalışır. kız da gelsin de biri beni kurtarsın ben de ödül olarak kendisiyle evleneyim diye bekler.

    Shrek’in hanımı Fiona buna örnek verilebilir mesela. 17 yaşında koca bulup evlenme derdine düşen, başı beladan kurtulmayan, Edward’sız sürekli vıyır vıyır mızırdanan bunalım bir ergen olan bella swan da modern bir damsel in distress’tir.

    En sevmediğim insan tiplerinden biridir aynı zamanda. Sürekli kurtarılmayı beklemek neden? Vur ejderhanın kıçına tekmeyi. vuramadın mı? en azından yolunda öldüm dersin.

    Ukte (yazar: purplecloud)

    30 kasım 2015 12:19 30 kasım 2015 12:20

    2. Feminist frequency adlı video kanalının oyunlarda kahramanı ile harekete geçiren itici bir motivasyon kullanılması hakkında harika bir (link: https://www.youtube.com/watch?v=X6p5AZp7r_Q videosu) var.

    Damsel (genç kadın ya da young lady), in distress de tehlikede olarak çevriliyor. Özellikle benim gibi oyun oynamayı seven birisiyseniz bu durumla karşılaşmamanız imkanız. Mario and Peach!!!! Her ne kadar yeni nesil oyunlarda kadın karakterler daha derin, kurtarılmayı beklemeyen ve cesur olarak çizilmeye (Last of us, witcher 3 benim bildiklerim, belki cyberpunk da, Lara croft objeleştirilmiş olsa da belki ?) başlansa da, hala oyun endüstrisinde derin, çeşitli kadın karakterlerin eksikliğinin çekildiğini düşünüyorum.Nispeten yeni oyunlardan Resident Evil 7 mesela modern bir damsel in distress oyunu her ne kadar oyunu çok sevsem de. Oyunun başında aslan yürekli Ethanımız nişanlısından video kaydı alıyor, bakıyor nişanlısının geldiği yok, işler de karışmış ben bir bakayım diye mevzubahis eve geliyor.

    Video serisini ise izlemeye zamanı olmayacaklarına şöyle özetleyebilirim aslında. Video oyunlarında kadın karakter çoğunlukla (buraya sonra geleceğim) masum, kurtarılmayı beklenen, ya da güzelliği ile objeleştirilen, oyunda oynadığımız kişinin değer verdiği biri olarak karşımıza çıkıyor. Bu karakter, genellikle oyunun başında kaçırılıyor, ya da öldürülüyor (intikam) ya da hem öldürülüyor hem de hayaletini kurtarmamız gerekiyor ( evet...). , oynadığımız karakter (genellikle erkek) hapse düşse de zekasıyla kurtulabilirken kadın karakter kurtarılmayı bekliyor. Oyunun sonunda ise kadın karakter ödül olarak kullanılabiliyor ya da çoktan ölüyor ya da yanlışlıkla karşı tarafa geçtiği için öldürmemiz gereken bir karakter olarak karşımıza çıkıyor ( canavarın parçası oluyor? evet son görevolarak öldürmemiz gerekiyor...evet, karakterin kendisi istiyor...)

    31 ocak 17:22 31 ocak 17:23

    3. Aslında oyunlarda kadın arketipleri konusunda yeni bir başlık açılıp yazabilirim ama bir de en ilgimi çeken kısım korku oyunlarda kadınların sürekli olarak öldürülmesi, ya da hazin bir sona uğraması, ya da kötü karakter olarak karşımıza çıkması...Yanlış anlaşılma olmasın, korku oyunlarına bayılıyorum, ve doğrudan oyun-gerçek hayat tartışmasına gelmek istemiyorum ama neden genelde hayaletler kadındır ya da feminenliğe atfedilen fiziksel görünüşe sahiptir (uzun saç, elbise, korkutucu kız çocuk klişeleri?) Pacify'daki kız çocuk, Emily wants to Play?, Infliction'da kadın karakter hem hayalet hem de hazin sona uğruyor, Layers of Fear'da hem kadın karakter hazin sona uğruyor hem de korku ögesi olarak kullanılıyor, Lurk in the Dark'ta hazin sona uğrayan kadın karakter içeriyor ( yok ya Hollow izlemedim :=), Resident evil 7'da kadın karakterlerden biri yardımcı olurken biri ile savaşıyoruz ve oyunun sonuna doğru seçim yapmamız gerekiyor...He bu temaları kullanmayan oyunlar da var, hatta çok iyileri de vardır eminim (Outlast mesela).

    Bunların nedeni videoda belirtildiği gibi doğrudan bir art niyetten çok, oyun yapımcılarının senaryo ve senaryonun belirttikleri ile ilgili yeterince düşünmemesi, ya da bilindik senaryoyu kullanarak bir nevi ''safe'' oynaması bence. He bu bahsettiğim oyunları çok severek oynadım ( ya da oynayanları izledim :P) ama bence korku oyunlarına da yeni bir bakış açısı getirilmesi gerekiyor. Layers of Fear 2 mesela bu ögeleri kullanmadan beni en çok geren oyunlardan biri oldu (he onun kusurları yok mu var ama olsun). Eğer bahsettiğim temaları kullanan oyunlar veya hiç kullanmayan oyunlar hakkında bilginiz varsa mesaj kutuma bekliyorum.

    31 ocak 17:48


    ilginizi çekebilecek benzer başlıklar