yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (17)
    • medya (0)

    1. ülkemizde artık diplomanın önemi kalmadığını düşünüyorum.

    dayın varsa ilkokul mezunu olsan bile müdürlük kariyerinden başlayanları gördü bu gözler.

    8 temmuz 2018 10:15

    2. Derdim ne artı almak ne de destek görmek ama bu düşünceye tamamen karşıyım. Üniversite demek akademik eğitimdir. Almak isteyen alır, istemeyen iş hayatına atılır. İnsan olmakla, görgülü biri olmakla da uzaktan yakından alakası yoktur. Evet bir şeyler almak isteyene çok şey katar belki ama bomboş okula gelip giden tipler de var. Dolayısıyla kimsenin diplomasi umrumda değil. İstediği kadar diplomasi olsun benim kafam o insanla uyuşmadıktan sonra ne yapayım onun diplomasını yahu? Bu ülkede siyaset bilimi öğrencisi yanlışım yoksa bilgi yarışmasında meclisin diğer adını bilemedi. Daha ötesi var mı? O yüzden üniversite eğitimini de diplomayı da gözünüzde çok abarttığınızı düşünüyorum. Ki bunu 2 tane birbirinden alakasız bölüm okuyan bir insan olarak söylüyorum.

    8 temmuz 2018 10:17

    3. Ilkokulda bi rehberlik ogretmenim vardi. Odtu psikoloji ya da pdr bölümü mezunuydu (odtu de hangisi var bilmiyorum) .bizim evin alt katinda otururdu. Her akşam onun bagirislarini duyardık. Yaşlı bi cift vardi yan dairemizde oturan dayanamiyorum artik ya benim de kizim boyle dayak yiyorsa haberimiz yoksa diye taşınmışlardı. Daha sonra annem ahbap olmuştu. Esi ilkokul mezunuymus ask evliligi yaptim hayatimin en büyük hatasi demiş. Arkadaşlarının ailesinin yaninda asagiliyomus. Ustune ustluk her gün bi bahane bulup sen beni asagiliyo musun diye dövüyomüş serefsiz. Bize iki elim yakamda eger kendinizden daha düşük biriyle evlenirseniz demisti. Bazen aklima geliyo acaba ne yapiyo diye umarim kurtulmus ve mutludur.

    8 temmuz 2018 10:35


    4. Bazen bu ego nerden geliyor diye düşünmeden edemiyorum. Herkesin durumunun aynı olmayabileceğini hiç düşünmeden "hayır o öyle olmaz milyonlarca erkek var dengini seçseydi vıdı vıdı bidi bidi" yazabiliyosunuz. Eşimle tanıştığımızda farklı okullarda aynı bölümde okuyorduk. Ben bitirdim ama o aile problemleri, hastalıklar, babasının iş yükü vs gibi nedenlerle bitiremedi ve 3. Sınıfta okulu bıraktı mecburen. E otomatikman lise mezunu şu anda. Ne yapayım boşanayım mı kızlar ne dersiniz? 

    Ya bi de allah aşkına üniversitede size neler öğrettiler ya? Ben hiçbir dersi kaçırmazdım ne ahlaki ne insani hiçbi şey öğrettiklerini hatırlamıyorum. Varsa biraz genel kültür o kadar işte.

    8 temmuz 2018 11:37

    5. Bu kadar önemli mi gerçekten, 180 puan alan herkes üniversiteye yerleşebiliyor. Onu da geçtim açıktan üniversite yata yata bitirilebiliyor. Ee noldu? Üniversite mezunu oldu diye evlenilebilecek bir erkek mi oldu? statüsü mü arttı? 

    Garip düşünceler.

    Tanıdığım birçok başarılı,kültürlü iş adamı da lise mezunu. Genelleme yapmamak gerekir. eğitim her zaman olmalıdır ama bu cehaleti azaltmak için olmalıdır. Eş seçimine yardımcı olmak için değil.

    8 temmuz 2018 11:46

    6. illa insanları kategorize etmek gerekiyor değil mi? ülkenin dört bir köşesi büyük küçük üniversitelerle dolu. üniversiteye girmek de üniversiteyi bitirmek de çok kolay günümüzde. üniversite mezunu olan herkes bilgiyle donanmış olmadığı gibi lise mezunu olunca da cahil kalınmıyor. herkesin şartları ve imkanları başka olmuş olabilir. kaldı ki üniversitelerde verilen eğitimin kalitesini göz önünde bulunduralım dersek bu konu oldukça uzar.

    evlenmeyi düşüneceğim kişide ne mezunu olduğundan ziyade kişilik ve karakterine bakacağım için beni bu tür şeyler ilgilendirmiyor.

    8 temmuz 2018 12:11

    7. Zengin insanların genelde liseyi bitirmeyi bırak, ortaokul mezunlarından çıktığını bilmeyen süslülerin yerdiği erkekle evlenmektir.

    8 temmuz 2018 12:54 8 temmuz 2018 22:19


    8. Benim eşim lise terk. Ama kendini yetiştirmiş, evine bakan bir adam. Neden yok denilsin ki?

    8 temmuz 2018 21:11

    9. 2018 Türkiye'sinde malesef universite mezunu olmak bir sey ifade etmedigi icin onemli olan kafa yapisidir diyorum efendim. Yoksa Osmanbey Su universitesi mezunu olmasiyla lise mezunu olmasi farksizdir. Bu gozler ne odtu mezunlari gordu. Nerde okursa okusun, kac yasinda olursa olsun insan kendini gelistirmeyi birakmamalidir. Gerisi teferruat.

    8 temmuz 2018 21:30

    10. Bunlardan yani lise mezunu erkek olan taraftan tanıdıklarım var, biri orta üst düzey iş adamı, diğeri fabrikatör; her ikisi de kendi şirketlerinde prestijli üniversitelerden mezun insanlara iş veren konumundalar ve yaptıkları işe çok hakimler.

    medeni, görgülü, zeki ve akıllı insanlar. eşleri lüx içinde yaşıyor ve çok güzel çocuklar yetiştirdiler. ikisi de eşlerinin ve çocuklarının geleceklerini garantiye alacak her çeşit adımı attılar.

    üniversite günümüz şartlarında, kişiye tercih ettiği bölümde mesleki temel alt yapı kazandıran ve/veya seçilen bölüm hakkında uzmanlık sağlayan kuruluşlardır. yani mezuniyet sonrası muhteşem bir insan olma ya da kariyerin zirvesine çıkma garantisi vermezler. sağlıklı bir akıl, medeni, ufku açık, başarılı, araştırmacı, empati sahibi, gelişime açık, adaletli, sağlam kişilikli olma garantisi de vermez. (en azından toplumun saygın mesleklerinde bile beyni örümcek ağları ile kaplı, iş etiği olmayan, yaptığı iş konusunda yetersiz, boş egolu, kendini geliştirmemiş olan insanları gördükten sonra beni aksine inandıramazsınız.)

    Bu arada holdinglerinde çalışmak için can atılan, bir çok uluslararası ve neredeyse dünya ekonomisini yöneten markaların çoğunun kurucusu üniversite mezunu değil. Onla ilgili örnek bir link de şuraya bırakıyorum.

    (link: http://www.businessinsider.com/top-100-entrepreneurs-who-made-millions-without-a-college-degree-2011-1 üniversite mezunu olmayan milyon dolarlık iş adamları )

    küçük bir not: amacım ne üniversite mezunlarını yermek ne de lise mezunlarını yüceltmek ve onaylamak; sadece genellemelere, ön yargılara ve kalıplaşmış düşüncelere karşı farklı perspektiflerin de olabileceğini göstermek istedim.

    8 temmuz 2018 21:48