yeni
popüler
    sorular içinde ara
    yeni soru sor
    son sorular
    son cevaplar
    kategoriler
    • süslü
    • moda alışveriş
    • kuaför & güzellik merkezi
    • sağlık
    • spor
    • gönül işleri
    • aile arkadaş ilişkileri
    • cinsellik
    • eğitim & kariyer
    • seyahat
    • pet
    • sanat
    • bürokrasi
    • diğer
    girdi yaz
    medya ekle
    • linki kopyala
    • şikayet et
    • girdiler (12)
    • medya (0)

    1. Kediye karşı alerji, derilerinden salgılanan yağlarda ve tükürüklerinde bulunan belirli bazı proteinlere gösterilen reaksiyondan kaynaklanmaktadır.

    Bir kediniz olduğunda, alerjilerin üstesinden gelmenin anahtarı titizliktir. Evdeki düz yüzeyleri düzenli olarak aşağıya doğru silin ve sık sık elektrik süpürgesi ile temizleyin. Ayrıca kedinin üzerinde uyuduğu her yatağı düzenli olarak yıkayın.

    Alerjik bir bireyin yatak odası, kedi için kesinlikle yasak bölgedir. Döşemeleri ahşap olan odalar daha az alerjen barındıracak ve temizlenmesi halıya kıyasla daha kolay olacaktır. Evinizde yalnızca birkaç odada halı varsa, muhtemelen kediyi bu odalardan uzak tutmalısınız.

    Dökülen tüylerin hava dolaşımına girmesini engellemeye yardımcı olması nedeniyle, kedinizi daha fazla fırçalamanız, alerjik reaksiyonların azalması açısından daha yararlı olacaktır. Haftada bir kez fırçalanması iyi, daha sık fırçalanması çok daha iyidir.

    Tükürük, tüy ve kepekteki reaksiyona neden olan proteinlerin idrarda da bulunması nedeniyle, kum kabının düzenli olarak temizlenmesi de yardımcı olacaktır.

    Yaşamınızı kolaylaştırmak için kullanabileceğiniz anti-alerjik ilaçlar ve bu sorunu çözümlemenin olası diğer yöntemleri konusunda doktorunuzla konuşmalısınız.

    alıntıdır: (link: http://www.hillspet.com.tr/tr-tr/cat-adult/people-with-allergies-and-cats.html http://www.hillspet.com.tr/tr-tr/cat-adult/people-with-allergies-and-cats.html)

    ukte (yazar: pembe ege kedisi)

    19 haziran 2016 00:16

    2. evde 2, çiftlikte yaklaşık 10 ve sokakta da beslediğim bi o kadar kediyle maalesef bende de hafiften olan alerji. ilk kedimizi 2 buçuk sene önce sahiplendik ilk başlarda yoktu 7-8 ay sonra çok yakın temasta bulununca gözlerimde kızarıklık yanma batma olmaya başladı. hatta doktora mikrop kaptım diye gittim alerji dedi şaşırdım çünkü hiç bişeye alerjim yoktu daha öncesine kadar ve bebeklikten beri de sürekli köpeklerimiz oldu onlarla hiç bi problem yoktu.

    evdeki ve çiftlikteki kedilerle çok sarılıp öpüşünce gözlerim sulanıp kaşınmaya başlıyo şişiyo falan hafiften o yüzden eve gelmemein ilk haftasında mutlaka bi göz doktoruna gidip damla alıyorum hafifletiyo biraz. sokak kedisi ellediğimde de hem gözlerim hem boynum etkileniyo boynum kıpkırmızı olup kaşınıyo nefes alamıcakmış gibi oluyorum o yüzden onları da uzaktan sevmeye çalışıyorum.

    o kadar kedi içinde sarılıp öpüşmek isterken ceza mı bu çektiğim çile mi kızlar neden ben :(

    19 haziran 2016 00:39

    3. Annemin 16 yaşına kadar iki kedisi varmış vr her gece bu iki kediyle beraber uyurmus aynı yatakta. Sonrasında ne olduysa birdaha kedilere yanasamiyor alerjisinden dolayı. Kedi ile aynı kapalı odada kalırsa böyle bi yarım saate ölür. Çok kötü ya. Şimdi uzaktan bakıp iç geçiriyor hep :( bi kedim bile olamadı. Ah be

    Tanım: kediyle temasta, veya aynı ortamda kapalı bulunnayla gelişen, boğazın şişmesi, karincalanmasi, öksürme, burunda sulanma. Sümük, gözlerde yasarma. Ciltte kızarma, kabarma kasıntı sekillerinde ortaya çıkan çok kötü durum. Kedi lan, dünyanın en tatlı şeyi...

    19 haziran 2016 00:44 19 haziran 2016 00:46

    4. Sahip olmaktan oldukca uzuntu duydugum alerji turu.

    Yine dayanamayip bir kediyi opucuk yagmuruna bogdum. İnanilmaz samimi olduk. Simdi de dudagim beni tirmalamadigi halde sisti,vucudum deli gibi kasiniyor. Sagligimdan onemli dedigim tek sey sanirim. Uzaktan sevme kavramim yok maalesef.

    27 haziran 2016 19:30

    5. kediciğim ile hayatlarımızın keşistiğinden tam 3,5 yıl sonra yüksek seviyede ortaya çıkan alerjimdir. Beni hüzne boğmuş ağlatmıştır. Ama ne yaptım ne ettim, tedavi görüyorum ve 7.ci senemiz birlikte <3

    28 haziran 2016 13:28

    6. bende garip bir şekilde kediden kediye farklılık gösteriyor. ankara'nın kışında yavru kedi bulup gizlice yurda almıştım baya birlikte uyumuştuk, ne sümük ne kaşıntı hiçbir şey olmadı. o günden sonra kedi beslenen bir eve gittim, gitmez olaydım kaşıntıdan uyuyamadım sabaha kadar. en son alerji testi yaptırdım(kola iğne batırılanlardan) kediye alerjim varmış evet ama kedinin nesine göre etkileniyorum anlamadım bilen varsa allahaşkına yazsın

    28 haziran 2016 13:48

    7. genelde tüylerinin değil de tükürüklerinde bulunan belirli maddelerin alerjiye neden olmasını öğrendiğimden beri "ben de tüysüzlerinden alırım" düşüncelerimi suya düşüren alerji.

    28 haziran 2016 15:29

    8. sevgili süslüler, kediciğimle yaşamaya başladıktan 3,5 yıl sonra alerjim yüksek bir şiddette ortaya çıktı, tabiki kedini bırakmalısın şeklinde dönüşler aldım doktorlardan. Şimdiki doktorumu binbir araştırma ile buldum. Alerji testim sonucu ev tozu akarı ve kediye yüksek derecede alerjim çıktı. İmmünoterapi yani aşı tedavisine başlamaya karar verdik. Kedi için çekimser davrandı doktorum, ama ben ısrar ettim. 2 senedir nerdeyse devam ediyorum, şiddeti muazzam derecede azaldı, hatta bitiyor, kedimle birlikte yatıyor oynuyor koklaşıyor olmamıza rağmen. Umarım iyi yönde devam eder :) arada sıkıntı yaşıyor muyum, evet ama önceki yaşadıklarıma göre minicik kalıyor.

    8 ocak 2017 22:57

    9. 6 senedir birlikte yaşadığım kedime karşı, 4-5 yaşlarında ortaya çıkan şiddetli alerji türüm. İlk zamanlarda evde sürekli hapşurmaya, burnum çeşme gibi akmaya ve aynı anda da tıkanmaya başlamıştı ben bu durumu nezle oldum herhalde diye geçiştiriyordum hatta bu durum sıklaşınca ne çok hasta oluyorum diyordum. Zamanla şikayetlerim baş edemeyeceğim boyutta olunca önce yine alerjim olduğunu düşünmeden kulak burun boğaza muayene oldum beni immünoloji ve alerji polikliniğine yönlendirdi ve abartmıyorum gittiğim en iyi doktorlardan biri çıktı alerji doktoru.

    Kendisi alerjik rinit teşhisi koydu, 2 aydır her gün bir kutu ilaç, burun yıkama kiti ve burun spreyi kullanıyorum şikayetlerim %90 azaldı ama doktor ısrarla kedini evden uzaklaştırman lazım dese de bunun dışındaki her yolu deniyorum gerekirse hayatım boyunca ilaç kullanırım. İnsan çocuğunu bırakır mı yahu?

    Doktorumdan yine de çok memnunum çok iyi dinliyor ve ilgileniyor, hatta bu kadar rahatsızlanmadan önce alerji polikliniğinin varlığını bile bilmiyordum keşke daha önce gitseymişim diyorum. İnsan hiç bir şikayetini küçümseyip ertelememeli işte. Hatta 3 sene önce özel bir hastanede tonla para verip yaptırdığım bi de üstüne sıra bekleyip günlerce sonrasına verildiğim deri prick (alerji) testini, bu doktora gittiğimde şikayetimi dinledikten hemen sonra yan odada ücretsiz bir şekilde aynı testi uygulattı hem de hiç bekletmeden. (bkz: kazık yemek) Bu arada doktor istanbul'da bir devlet hastanesinde, kedi alerjisi ya da bilumum alerji şikayetinden muzdarip süslüler varsa kendisini şiddetle tavsiye ediyorum, adını mesajla söylerim :)

    Ek bilgi: kedimin veterinere rutin aşısı için gittiğimizde pippet adlı markanın kedi alerjisine karşı koruyucu sprey çıkarttığını gördüm. (Köpek alerjisi için de spreyi var.) Aldım ve kullanmaya başladım sanki alerji ilaçlarımla beraber kullanınca bu da etkili oldu gibi geldi ama kesin bir şey söyleyemiyorum, ayrıca alerji tedavisi de gördüğüm için. Yine de denemekte yarar var piyasada daha önce buna benzer bir ürün hiç görmemiştim. (gizlinot: destan yazmışım, napayım çok çektim alerjiden)

    16 şubat 2017 22:10 16 şubat 2017 22:12

    10. Beni çok çok çok üzen bir durum. Ne zaman bi kedi sevsem, kaşınmaya başlıyorum. Daha da ilerisi gözlerim şişiyor ve kapanıyor. Hala daha da doktora gitmedim.

    16 şubat 2017 22:17