8.
aslında sebep çok ama esas sebep sanatçıların türkiye' ye terör saldırısı korkusu ile gelmek istememesi.
1. adam gelmek istemiyor, can korkusundan.
2. diyelim gelmek istedi, getirecek adam bulamıyor zira eğlence endüstrisinde de vergiler aldı başını gitti. bir bilet üzerindeki vergi o kadar çok ki promoter'lar (o sanatçıyı getirmek isteyenler) bu işten artık zarar etme noktasında. o yüzden garanti olmayacak hiç kimseyi getirmek istemiyor.
3. alkol ve tütün ürünlerinin sponsorluklarının yasaklanması dolayısıyla çok büyük sponsor eksikliği var, bu yüzden festivaller öldü. sonra da derler "kimsenin hayat tarzına karışmadık"...
4. mekanlar kendileri promoterlık yapmak istiyor artık, para kendilerine kalsın diye. hem mekanda alkol satabildikleri için, hem de sahne kurulum için para vermedikleri için, her şekilde kar onlara kalıyor. ancak onlar da işi tekelleştirdi. zorlu psm, iksv sadece kendilerine çalışıyorlar, kendi içlerine çalışıyorlar...
5. ufak festivaller yavaş yavaş hayat bulmaya çalışıyor ama nefes alanı öldürmeye çalışıyorlar her fırsatta. ankara' da öldürülmeye çalışılan o metal camiası tek bir adamın inisiyatifiyle (stüdyo deep' in sahibi) heavystage adlı bir festival ile can buldu mesela. bursa nilüfer belediyesi ise nilüfer festivali için yurt içinde ve yurt dışında çok büyük reklam doneleri ayırdı son birkaç senedir. ama hep o sponsor eksiklikleri ve can korkusu, terörizm vesaire insanlar yeni yeni toparlanabiliyor. devlet ne yapıyor kendi müziğine ayrılan doneleri? müyorbir, müyap gibi meslek birliklerinin 35 kişilik dev kadrolarına eşli yurtdışı tatili veriyorlar o uluslararası fuar ve festivallerde. adamlar türkiye' yi temsil etmeye gidiyor ali rıza binboğa' yı gönderiyor, çok ciddiyim! ali rıza da alıyor parayı oh biniyor business uçağına gidiyor fuar şehrine o kafe senin bu restoran benim geziyor. o sırada fuardaki türkiye standları bomboş!!!! bu gözler neler gördü...
6. altus adlı bir organizasyon şirketi (sahibinin direkt olarak rte akrabası olmasından dolayı) tüm işleri alması ve diğer kimseye hiçbir şekilde iş kalmaması da cabası. adamlar tekele çevirdi işi derken abartmıyordum. sadece onlar batmıyor nasıl oluyorsa. zorlu (kel ferit'in), iksv (pozitif ajans, uzun zamandır liberal bir ekibi var batmaz onlar) bile altus'tan artakalan işleri alıyor. charmenko desen balkan mafyası adam, oradan parasını kazanıyor, türkiye' de batsa ne yazar... (bu saydıklarım hep promoterlık ve booking yapan adamlar).
7. vizyonsuzluk. bu tekellerin vizyonsuzluğu insanların içindeki konser tutkusunu öldürmeye yeter de artar. klasik müzik dinlemek istiyor diye andre rieu getirmekten ölecekler, bir tarafın yiyorsa yo yo ma getir değil mi? metal konseri deyince iron maiden veya metallica yerine adam gibi festival yap bir sürü grup getir ama yoook. ülkede bir k--pop etkinliği yapıldı onu da gelip koreliler kendileri yaptı, niye? bizimkilerde vizyon yok.
son olarak şunu da söyleyeyim: cso bile (cumhurbaşkanlığı senfoni orkestrası) güvenlik sağlanamadığı için bir sürü konseri iptal etti o bombaların patladığı zaman. "bakan gitmiyorsa güvenlik için polis göndermeyiz" dediler diye. kendi adamlarının olmadığı hiçbir işe destek, hiçbir işin güvenliğini sağlama gibi bir dertleri yok çünkü.
çünkü kültürel etkinlik isteyen adamı sevmiyorlar. esas neden bu sevgili süslüm.