2. Filmin ses getirmesi ve Oscar almasinin ardindan twitter uzerinde yonetmeni chloé zhao'nun babasinin cin'de onemli bir zengin olmasi ve finansal anlamda avantajli bir grubu temsil etmesi ile ilgili tartismalar donmustur. Filmin onemli bir ekonomik buhranin sonuclarini yasayan insanlari anlatmasi ozellikle fakirligin romantize edildigi elestirisini yaratmistir. Kutsal motor adli youtube kanalinda bu konu ile ilgili guzel bir video da mevcut. Kendi acimdan soz konusu kadin bir yonetmen olunca niye boyle bir arastirma ve degersizlestirmeye gidildigini anlamis degilim. Ancak bir yandan da filmin oldukca "beyaz" bir film olma tercihi ozellikle dikkatimi cekmisti ki elestirmeden edemedim. Bunun yaninda estetigi ve dili inanilmaz bir film, frances mcdormand gibi bir gucu icinde barindirmasi da bir diger artisi. Ozellik bir kadinin bir seylerden kacmadigi, oldurulmedigi bir yol filmi olmasi itibari ile de onemli bir film oldugunu dusunuyorum. Genel olarak tartismali bir film ancak bir tartisma dogurmasi bile anlamli geliyor. Bu film sayesinde akademinin ruzgarin nereden estigine gore degisen secimlerini ve kadinlarin sektorde erkeklere ragmen durma savasini bir kez daha gorduk.
- girdiler (2)
- medya (0)
14 mayıs 2021 17:03
13 mayıs 2021 23:21