sorular içinde ara
yeni soru sor
son sorular
son cevaplar
kategoriler
  • süslü
  • moda alışveriş
  • kuaför & güzellik merkezi
  • sağlık
  • spor
  • gönül işleri
  • aile arkadaş ilişkileri
  • cinsellik
  • eğitim & kariyer
  • seyahat
  • pet
  • sanat
  • bürokrasi
  • diğer
girdi yaz
medya ekle
  • linki kopyala
  • şikayet et
  • girdiler (14)
  • medya (0)

1. cildin halihazırda çıkacak sivilceleri kusup sonradan düzelmeye başlaması belki de sadece a vitamini türevi ilaçlar için geçerlidir, acnelyse ve roaccutane gibi.

roaccutane kullananlar bilir, özellikle yüksek doz başladıysanız, ilk ay cilt kudurur. bunun sebebi hızla küçülen yağ hücreleri ve gözeneklerin içerideki yağı adeta dışarı fışkırtmasıdır.

aynı zamanda benim ilk roaccutane tedavimi 1,5 ay sonra bırakma sebebimdir. depresyonla ve ömrümde görmediğim sayı ve çoklukta kistik sivilcelerle baş edemedim. iç içe geçmiş, yanaklarımı kaplamışlardı ve acı veriyorlardı. onların yüzünden ilk defa skar kaldı yüzümde. kırmızı izleri bile1 yıldır geçmedi. hala tedavi etmeye çalışıyorum.

hazır roaccutane'ı tekrar denemeye karar vermişken, roaccutane/zoratenin kullanan süslülerimiz bu zorlu dönemi nasıl atlattı; doktorları bu sorunu bertaraf etmek için neler önerdi merak ediyorum.

edit: doktor seçiminin ne kadar önemli olduğunun da göstergesidir. öyle "hepsi yazıp geçiyo yae" ile olacak iş değildir, roaccutane için ideal aday olsanız bile...

13 ocak 2016 12:12 13 ocak 2016 12:13

2. ( deneyimlerime göre )3 yıl arayla 2 kez roaccutane tedavisi gördüm, tekrardan çıkıyor. Cildiniz gerçek anlamda sorunluysa asla kesin sonuca ulaştırmıyor !

Açıkcası kullandığıma pişmanım, kupkuru dudaklar, kuruyan gözler ıııyykk bak aklıma geldi

13 ocak 2016 13:05

3. Bizzat roaccutane kurbanı bildiriyor: gerekli özeni ve bakımı gösterdiği halde cildi bir türlü düzelmeyenler ve genetik özelliklerden dolayı cildi problemlerden kurtulmayanlar, kendi vücuduna bu kötülüğü yapmasın. Çekilen onca eziyetten ve en önemlisi "baby face olcam ben yiaa" diye über ümitlenmelerden sonra gözünüz yaşlı, içiniz buruk, psikolojiniz enkaz, eli kolu bağlı bir şekilde cildinizin eski haline dönüşmesini izliyorsunuz zira!

Kabin editi: tedavi sürecinin ilk safhasında cildin sivilce kusması da kati suretle gerçekleşmesi gereken bir olay değil. Çünkü benimle birlikte kullanan arkadaşlarım da vardı ve böyle bir sonuçla karşılaşmadık. Fakat cildin bu şekilde meseleyi kökten çözmek suretiyle kendisini yeniliyor olması nispeten iyi denilebilecek bir olay. Mevzuyu kafaya koyanlar icin söylüyorum: relax champions

13 ocak 2016 14:13 27 ocak 2016 17:41

4. 2008 yılında 6 ay gördüğüm tedavide ilk ay mevcutta beni rahatsız eden sivilcelerimin olduğu bölgelerde sayıyı 2ye falan katladı. Doktorum çok dikkatli ve hassastı. Kuru ciltlerin kullanabileceği nemlendiriciler hatta dudak ürünleri öneriyordu ben de bu önerileri dinledim. 3 ayda artık hiçbir sivilcem kalmamıştı üstelik dudak kuruluğum da kullandığım ürünler sebebiyle eziyet olmaktan çıkmıştı. Karaciğer enzimlerim izin verse de cilt kuruluğum sebebiyle dozu hiç artırmadık. Yaz döneminde ara vermek istedi doktorum ve sonbaharda da tekrar başlamaya gerek görmedi. Sonuç mu artık sakal gibi o yoğunlukta ve aynı yerde sivilcem çıkmıyor ancak tabi ki regl döneminde istisnasız 1 tane yanağımda çıkıyor. Dermokozmetik yöntemler de yetiyor bana. Hiç mi kötü yanı yok, tabi ki vat. Dudaklatım hala çok hassas, kuru ve çabuk çatlıyor.

13 ocak 2016 15:44

5. erkek kardeşim kullanmıştı üniversite döneminde.

ilacın depresif bir mod yarattığından mütevellit belli ölçülerde yazılıyordu.

cildi aşırı kuturuyor. sivilceleri ilk ay çok felaket duruma geldi ama sonra düzeldi üzerinden 10 yıl geçti bi daha da çıkmadı. ama kullanmayı isteyen düşünen varsa cildi inceltiyor yarın öbür gün lazer vb bir tedavi isteyecek olursanız (sanırım sadece yüz bölgesi için emin değilim) yapılamıyor diye biliyorum. cilt inceltici ilaç kullandınız mı diye bir soru görürseniz bu ilaç onların başında geliyor.

13 ocak 2016 17:41

6. Şuan 24. Günündeyim.çok şükür cildimde sivilce kusması olmadı hatta uzun zamandır ilk kez cildim bu kadar pürüzsüz.sadece dudaklarım gerçekten perişan blistex sürüyorum her saat başı.

13 ocak 2016 17:43

7. Tam hatırlayamıyorum ama ilk 2 ay pek etkisi olmamıştı. 2. Ayın sonunda cildim kurudu burun kanaması falan yaşadım. 3. Ayın sonundan itibaren cildim sivilceleri birden kustu. Her tarafımda kocaman sivilceler çıktı. Sivilceleri sıkmadan geçmesini beklemek en yararlısı bu dönemde. Zaten ben 3. Ayla birlikte güneş kremi kullanmaya başladığım için günlük nemi de karşıladı falan. En son işte 6. Ayda yüzümde ne sivilce ne de siyah nokta vardı. Ben memnunum. Kullanmak isteyenleride korkutmak istemem çünkü bu yan etkiler herkes için geçerli değil. Benim cildim normalde de aşırı kuru olduğu için yan etkilerini fazlasıyla yaşadım.

13 ocak 2016 17:56

8. Tanım:bana fotoğrafa nasıl shop yapıldığını öğreten acayip ilaç

Eksileneceğim yine ama o durumu baştan kabullenmeniz gerek yani kendinizi buna hazırlayın.ben şimdi bu durumun neden olduğunu bilmiyorum,hiç sorgulamadım da,size bu konuda bilgi veremem.bu sivilce kusma durumu kullanacağınız süreye göre değişiyor mesela bende ilk 3 ay falan feci bir yüz bırakmıştı.sivilcenin içinde sivilce çıkarıyordum ve canım inanılmaz yanıyordu.burnunuz alnınız falan yılan gibi deri değiştiriyor o da ayrı bir acı veriyor.gözlerim kuruluktan şişiyordu hala oluyor o ki zaten göz kuruluğu geçici bir şey değil bildiğim kadarıyla.burun içinde de kuruluk yapar öyleki kanamaya kadar gidebiliyormuş,arkadaşımın ablasında böyle bir etkisi olmuş.bende kanama olmadı ama hala kuruluk var,bazen canım çok yanıyor bu yüzden.bir de zaten bu ilaçtan sonra cildiniz -eğer çok aşırı yağlı aşırı sorunlu değilse- kuruya dönüyor.bende öyle oldu en azından,şu an kuruya dönük normal.herkeste aynı mı olur bilemem ama

Ben kullandığım dönemde avene markasının clean-ac adlı nemlendiricisini kullanıyordum sanırım o yüzden hiç iz kalmadı bende.özellikle tedavinin son evresinde sivilceleri de izleri de tedavi edici özelliğini gözlemlemiştim o dönem.

yalnız dudaklar için yapabileceğiniz çok bir şey yok muhtemelen doktor yada eczacınızın verdiği lip balmlar bilmem neler pek işe yaramayacaktır.bende öyle oldu.hala dudağımın ortasında ve kenarında iz var ama korkmayın zamanla hafifleyecektir.o zamanlar kullandığım bir pomad vardı tüpü plastiktendi sürüldüğü an dudaklar onu öyle bir emiyordu ki o kağıt sertliğindeki deri bir anda atlas ipekten kumaş gibi yumuşacık oluyordu.şimdi ne adını hatırlayabiliyorum ne de eczanelerde görüyorum keşke bulabilsem cidden çok işe yarıyordu.

Süslüler,zoretanin türevi ilaçlarla ilgili sanırım her türlü başlığa yazdım çünkü neredeyse tüm cilt güzelliğimi bu ilaca borçluyum.ben bu ilaca başladığımda liseye yeni geçmiştim,şu an liseyi bitirmek üzereyim ve ilaçtan sonra bir daha asla yüzümde sivilce çıkmadı.size tedavimden öncesinden bahsetmek istiyorum biraz: sivilcelerim genellikle içe gömüktü baş vermiyordu.normal olanlarsa tipik ergenlik sivilcesiydi ama benim en büyük sorunum bunlar değildi.gerdanımda mor mor sivilcemsi acayiplikler vardı ve sırtımda bazen fındık büyüklüğünde sivilceler çıkardı üstüne yatamazdım bu yüzden ağladığımı bilirim.şu 4 senedir ne sırtımda ne gerdanımda tek bir sivilce dahi çıkmadı.

Ancaaakkk şunu belirtmeden geçemeyeceğim,bu ilacı kullandınız sivilceler neyin geçti.yine arada bir olur ya tek tük bir şeyler çıkarsa dokunmayın bile.zira sıkarsanız mor mor izi kalır denendi onaylandı.gerçi eğer bahsettiğim gibi bir süreciniz olursa ve de iyileşme sağlanırsa sıkabileceğiniz kadar iltihaplı,baş vermiş sivilceleriniz olmayacaktır muhtemelen.

Edit:2018 itibariyle bu ilacı kullanalı 5-6 sene oluyor.geçtiğimiz yıl erkek kardeşim de başladı ancak onun sadece yüzünde değil kalçasında da inanılmaz bir sivilce baskını söz konusuydu.ayrıca o ruh hali yüzünden de bıraktı kendisi ilacı. kalçasındaki o sivilce sorunu kendini çıbana dönüştürdü,önünü alamıyoruz yani.tekrardan doktora gitmemiz gerek,daha önce böyle bir sorunla karşılaşanlar mesaj atabilir mi?

14 ocak 2016 00:04 20 temmuz 2018 17:47

9. Lisede 6-7 ay kullandığım ilaçtır kendisi. Sivilce kusturur kusturmasına da sonuçta bebek gibi bir cildiniz olur. En son her görenin senin cildine ne olmuş böyle inanılmaz bir ışıltı gelmiş iltifatlarıyla göğe yükseliyordum :)

21 ocak 2016 21:52

10. Ay şu ara yaşayıp sinir krizleri yaşadığım durum. Hayatım boyunca hiç hiç sivilceli yaşadığımı hatırlamıyorum yani bahsetmek istediğim onları daha çıkmadan hemen sıkıp yara haline getirip böyle yaşadım. Yaranın sivilceden daha iyi olduğunu düşündüm (hala düşünüyorum nasıl bir ruh hali anlayabilmiş değilim). her neyse lise 3'e kadar filan cildimde yaştan dolayı ufak tefek sivilceler olsa da ciddi anlamda bebek gibi beyaz bir yüzüm vardı. İşte her zaman her yaşta yapılan hatalar hep o mükemmeli istedim ve fondöten kullanmaya başladım. O çıkan ufak tefek sivilceleri sıka sıka şu an yüzüm resmen bi leke tarlası ama hala sıkmaktan vazgeçmiyorum:( ilk kullandığım fondöten maybelline afiinitone'du. Bundan memnundum aslında ama çok çok pembe alt tonlu olmasından ve affinimat serisinin hem daha sarı alt tonlu hem de karma yağlı ciltler için olmasından affinimat'a yöneldim. Ve gerçekten hayatımın hatası olduğunu anladığımda çok geç olmuştu. Yaklaşık 2 sene kullandım o sivilce yaptı ben sıktım o yaptı ben sıktım derken yüzüm şu an ciddi anlamda lekeden geçilmiyor. Sivilce desen aynı keza doktora gittiğimde başladım bu ilaca.

Uzun lafın kısası şu an 2. Ayımın içindeyim herhangi bi aksaklık sorun öyle über bi yan etki yaşamadım kullandığım cilt bakım ürünlerini diğer başlığa yazıcam ama cidden bu kusma sorunuyla başım dertte ya! Şu an dudağımın üstünde 1 sağ elmacık kemiğimin altında tam 4 tane yan yana olmak üzere 5 sivilcem var biri sönüyor ya da iyileşiyor biri başlıyor ne zaman biticek bu kusma dönemi cidden dayanamıcam artıkkk:(

26 nisan 2016 15:56 ed.11 mayıs 2016 17:02